Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 jun 2016 19:13
Helaas is mijn 996 niet voorzien van een cruise control. Met alle trajectcontroles op mijn dagelijkse wegen zou dat welkom zijn.
Is er een After Market Cruise Control voor mijn 996 van 5-1999 waarbij het gas wordt geregeld via een gaskabel?
Mijn (niet Porsche) garagist geeft aan "dat dit erg lastig wordt".
Ik denk: Ik vraag het de deskundigen op het Porsche Forum.
Wie heeft (levert?) de oplossing?
24 jun 2016 19:46
met je eigen 2 vingers "porsche 996 cruise control retrofit" typen en dan beland je
HIER
24 jun 2016 21:47
dpRide schreef:met je eigen 2 vingers "porsche 996 cruise control retrofit" typen en dan beland je
HIER
Ja dpRide, die had ik gezien.
Net zoals de regel op die pagina waar men schrijft: "if you have a 2000 and later Carrera (or 1999 C4) that didn't come with cruise control installed from the factory, then you can install the turn signal switch with the cruise control stalk, run some wires, and turn it on electronically in the computer."
Zoals ik al schreef: "Mijn garagist geeft aan "dat dit erg lastig wordt".
Of heb jij ervaring met zo'n installatie?
24 jun 2016 22:15
Staat hier onder naslagwerk niets?
viewtopic.php?f=25&t=30724Edit: Ik zie dat deze oplossing voor egas modellen is?
25 jun 2016 9:48
After-market met kabel kan altijd wel. Nadeel is wel dat je een los kastje op/aan je dash krijgt.
https://www.autovoordeelwinkel.nl/cruis ... universeelMijn vorige boxster had ook een kabel, maar wel fabriek-af cruise
26 jun 2016 16:01
Onderstaan bedrijf kan dit voor je inbouwen. Ze hebben dit met diversen 996 Porsches gedaan (type met gaskabel)
Er wordt een orgineel porsche hendel gebruikt aan het stuur kolom
Je moet vragen naar Jelle.
071 40 713 07
info@jellescarcenter.nlValkenburgseweg 32, 2223 KD Katwijk
26 jun 2016 16:28
lijkt mij ook wel handig.
27 jun 2016 17:14
Ik ga op mijn Boxster (met gaskabel) ook Cruise controle bouwen.
Uiteraard wel met gebruik van een originele hendel. Oogt veel beter natuurlijk.
Twijfel alleen nog over de cruise set. Waeco of John gold.
27 jun 2016 18:40
Mosboys schreef:Onderstaan bedrijf kan dit voor je inbouwen. Ze hebben dit met diversen 996 Porsches gedaan (type met gaskabel)
Er wordt een orgineel porsche hendel gebruikt aan het stuur kolom
Je moet vragen naar Jelle.
071 40 713 07
info@jellescarcenter.nlValkenburgseweg 32, 2223 KD Katwijk
Hallo Mosboys, dank je wel!
Ik ga Jelle bellen, en als dat te duur is, kan ik altijd nog gaan voor de optie die Jens01 suggereert.
Super bedankt all!
03 jul 2016 9:43
Martinos schreef:Ik ga op mijn Boxster (met gaskabel) ook Cruise controle bouwen.
Uiteraard wel met gebruik van een originele hendel. Oogt veel beter natuurlijk.
Twijfel alleen nog over de cruise set. Waeco of John gold.
Waeco is een stuk goedkoper.
https://www.conrad.nl/nl/search.html?se ... ggest=true
09 jul 2016 10:23
Update:
Ik heb Jelle in Katwijk gebeld, maar die gaf aan dat "het inmiddels zo lang geleden is" dat hij diep in zijn geheugen moest graven om te bedenken hoe hij dat destijds ook al weer had gedaan.
Wordt vervolgd, zodra hij klaar is met graven.
15 jul 2016 13:21
Mail gestuurd aan Jelle.
Antwoord: bij modellen met gaskabel (986 en 996) twee opties, after-market zo goed mogelijk weggewerkt voor 600,- en origineel incl. de extra handels voor 1300,-
Die 1300,- vind ik wat veel om er aan uit te geven, maar om nou met after-market spul te gaan werken trekt me ook niet.
Ben er nog niet uit dus.
21 aug 2016 15:45
Heb je al een keuze gemaakt? Ik zit er zelf ook over na te denken in mijn 996.2
21 aug 2016 16:18
Carrera C2s in 1999 didn't have an electronically controlled throttle--instead they have a special servo motor that's attached to the gas pedal and controlled by a separate cruise control module. It is possible to retrofit these components to a car that did not have cruise control from the factory, but it's quite a bit more complicated. You need to purchase the cruise control pedal assembly and the control module/servo motor and then wire the assembly to the car.
21 aug 2016 18:47
alexh schreef:Heb je al een keuze gemaakt? Ik zit er zelf ook over na te denken in mijn 996.2
In de 996.2 is het een fluitje van een cent ivm e-gas
21 aug 2016 19:37
Hi All, neen ik heb nog geen keuze gemaakt, omdat dat pedaal waar Olaf over schrijf een duur grapje is, en de conrad versie geen rem-exit heeft (als je remt stopt de cc), dus in case of emercency moet je én remmen en je cc uitzetten. Aangezien een man maar één ding tegelijk kan...
mmm ik heb dus wél een keuze gemaakt: ik laat het (voorlopig) maar zo.
Als ik centjes heb voor een 4S, zal die cc er vast wel 'op' zitten.
21 aug 2016 22:55
De waeco heeft wel degelijk een rem en eventueel koppelings schakelaar.
Maar een 4s is nog beter