Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 aug 2016 22:55
Ik hoorde laatst een nieuwe boxster voorbij komen en toen die het gas losliet...... wat een lekkere knetter
. Ik kan het niet beter omschrijven dan een knetter, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Ben daar nogal jaloers op, want als ik in mijn 993 het gas loslaat, gebeurt er niet zoveel op knettergebied. Heeft iemand enig idee wat je aan een uitlaatsysteem zou kunnen laten veranderen om ook zo'n heerlijk geknetter te krijgen als je het gas loslaat?
30 aug 2016 23:00
Is het niet zo dat dit geluid 'gemaakt' is of ben ik niet goed geïnformeerd ?
30 aug 2016 23:01
denk dat het electronisch geregeld is. mijn cooper s works had ook zo'n gevoelige IMS Lager als je gas losliet (icm works uitlaat). verslavend met het dak open. maar electronisch geregeld....
30 aug 2016 23:04
Ja precies dat dacht ik dus ook
Vind het idd ook lekker klinken maar omdat het electronisch is vind ik het dan toch weer niks
30 aug 2016 23:05
gevoelige IMS Lager, dat is het juiste woord!! Hmm, ik hoop dat jullie ongelijk hebben.....
30 aug 2016 23:22
Is idd een onderdeel van het Sport-pakket, als je de koppeling indrukt om terug te schakelen wordt er een beetje extra benzine verneveld die 'm heerlijk laat pruttelen. De motor neemt dan ook automatisch het meest geschikte toerental aan naargelang welke versnelling je kiest.
Ik las ooit: The gear change sounds like Zeus on a velociraptor killing viking barbarian bears with thunder. Ik vond dat treffend omschreven
Het geluid dat je hoort is dus puur mechanisch, ingegeven door de electronica.
31 aug 2016 0:09
Tilt! schreef: The gear change sounds like Zeus on a velociraptor killing viking barbarian bears with thunder.
.
klinkt heerlijk
zo vind ik
symphonie of evilll
ook zo,n heerlijk uitspraak vd engelsen
.
31 aug 2016 8:29
Erikd schreef:Ik hoorde laatst een nieuwe boxster voorbij komen en toen die het gas losliet......
Ze moe(s)ten iets, om die 4 cylinders aantrekkelijk te maken
Inderdaad een onverwacht mooi en sportief geluid wat zo'n nieuwe Boxster kan produceren
.. zo onverwacht, dat ik alleen een plaatje heb, van toen deze voor de deur geparkeerd stond
... wellicht dat ik komend weekend zin, tijd en de mogelijkheid heb - om een geluids-fragmentje te maken
31 aug 2016 10:06
Oké het is dus mechanisch , dan is het wel gaaf
31 aug 2016 10:45
Monteer maar een paar dikke headers. Krijg je het zelfde resultaat. Had op mijn corvette C6 met handbak ook headers. Als je dan het gas los liet, plofte die ook lekker uit de pijp.
31 aug 2016 11:07
Alternatief is een 964 kopen van voor '92 en een lege catalysator monteren. Mijn auto heeft een prachtige roggel en knetter
31 aug 2016 11:19
Nog beter is een 964 cabrio ,dan hoef je niet steeds de raampjes open te draaien om het geluid te horen
31 aug 2016 11:22
Voor wat je 993 betreft .... zou je voor €1.431,35 bij Fabspeed de Maxflo kunnen kopen
31 aug 2016 15:43
waarschijnlijk kun je het effect creëren door een lege(re) uitlaat te monteren zoals hierboven ook omschreven wordt.
Een legale en nette manier om dat te doen is door goede 100CEL cat(s) eronder te zetten, is niet goedkoop maar dan heb je wel wat moois en mooier geluid (waaronder dus waarschijnlijk ook de "brubbels").
Evt hem laten tunen zodat er wat meer brandstof wordt ingespoten dan krijg je het zeker
en in combo met het legere uitlaat systeem ook nog wat pks maar verwacht geen wonderen wat dat betreft.
31 aug 2016 15:54
Maar hoe bewerkstelligt een legere uitlaat of andere cat het geknetter in de uitlaat? Kan mij daar zo weinig bij voorstellen.
Het heeft toch ook te maken met de timing van de kleppen plus inspuiting van brandstof? Dat een nog onverbrand brandstofmengsel al wordt afgevoerd door de kleppen, zodat het natijdig tot ontbranding komt en het knetteren veroorzaakt.
31 aug 2016 16:12
Ik had op mijn 964 cabrio een 100 cellen kat, cuprohr en de LM220 kit. Prima geluid maar geen gevoelige IMS Lager.
31 aug 2016 16:30
Dat deed die Mini wel toch?
31 aug 2016 16:55
't was ook geen 996.
31 aug 2016 17:12
Ik heb europipes dempers op mijn 993 en als je flink hoog in de toeren gezeten hebt en van het gas afgaat hoor je t ook. Maar minimaal
31 aug 2016 17:18
Turbo kopen
31 aug 2016 18:26
Koop GEEN 981S met Porsche Sportuitlaat: geluid (gevoelige IMS Lager, knetteren) is erg verslavend
31 aug 2016 19:12
Toevallig reed ik net naast een witte 981 Boxster Spyder.
En deze knettert aardig als je gas geeft.
31 aug 2016 19:18
993 uitrusten met Steve Wong chip (911chips.com) en u krijgt naar ik verwacht een plof door 'scherpere' timing.
31 aug 2016 20:15
@ Erik E:
Als je met de 993 in de gelegenheid bent, om eens lekker gaat toeren in Oostentrijk of Noord- Italie, dan garandeer ik je, dat bij de juiste rijstijl ook een 993 wel knettert, roffelt en ploft, zonder enige aanpassing
paar keer gasen, bergop, dan gas los berg af
heerlijke ervaring is dat