Telkens als ik riep dat "de mezger motor' de beste Porsche motor was bij mijn garage, werd mij steeds gemeld dat 'de Mezger motor' niet bestaat.
Vandaag waren ze mij zo zat dat ik een uur tekst en uitleg heb gekregen van de beste mensen over alleen al het verschil in drijfstangen. Erg leuk om te horen en ik dacht, misschien vindt iemand het hier ook wel leuk, dus ik maak een foto en probeer eea zo goed mogelijk over te brengen.
drijfstang 1 is de oude oer 911 drijfstang. zwaar
drijfstang 2 is een 962 drijfstang. hier zie je een soort uitkragend lager schaaltje dat voorkwam dat het titanium met de stalen krukas niet elkaar zouden aantasten
drijfstang 3 is een gt1 drijfstang. dit is eigenlijk dezelfde drijfstang als die van de 962, maar dan hebben ze ipv dat lagerschaaltje een goeie coating toegepast tegen het aantasten
drijfstang 4 is een 996 gt3 mk1 drijfstang. hierbij zit een bout er van onderen in met een nokje aan de bout en aan de bovenkant zit een moer.
drijfstang 5 is een 996 gt3 mk2-997 gt3 drijfstang. hierbij is er draad in de drijfstang gemaakt en wordt er vanaf de zuigerkant een bout in gedraaid
drijfstang 6 is een 993 drijfstang
drijfstang 7 is een 993 turbo-996 turbo drijfstang. hij lijkt op die van de 993 maar hij is dikker
drijfstang 8 is een carillo drijfstang. goed alternatief voor drijfstang 1/6/7
je ziet de evolutie in de techniek en ook de verschillen binnen ""het mezger blok"
met Dank aan Aart van APP racing engines voor de tekst en uitleg.
volgende keer doe ik de zuigers als er mensen lol in hebben en anders laat ik het hierbij.