Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 nov 2016 13:04
Beste Porsche rijders, een vraagje.
Ik merk sinds kort dat de Boxster (986 2.5) bij rond de 2000 toeren eventjes een klein beetje ratelt. Het is heel kort en boven de 2100/2200 toeren ook weer weg. Verder merk ik niks aan de motor en/of het vermogen.
Wat algemene zoekopdrachten leverde mij op dat dit wel eens de kettingspanners kunnen zijn? Wat houdt het in als dit gerepareerd moet worden? Iemand hier ervaringen mee of is het wellicht iets anders?
10 nov 2016 13:08
een tijdje terug een Boxter S met een ratel gehoord en wij maar denken dat het uit de motor kwam, niets van dit alles bleek waar te zijn. een schotje in de uitlaat bleek los te zitten. dus even een goede diagnose stellen (laten stellen) voordat je kosten gaat maken. sommige dealers/specialisten kunnen dat heel goed
10 nov 2016 14:18
voor zo'n diagnose hoef je niet naar de dealer/een specialist te gaan.
FF horizontaal onder de auto en met een rubberen hamer tegen de uitlaatpotten kloppen
10 nov 2016 14:38
dpRide schreef:FF horizontaal onder de auto ...
Goe dat je dat er even bij zet
10 nov 2016 14:45
horizontaal onder de auto gaan liggen.....
Moet je trouwens knap mager voor zijn lijkt me
, ik schat dat dat voor de gemiddelde forummer (levensgenieter van het "goede" leven) een onmogelijke opgave gaat worden....
10 nov 2016 14:47
ho ho ik heb ten minste mijn wasbordje voorzien van een airbag
10 nov 2016 15:43
Kettingspanners kosten niet de hoofdprijs, voor een Boxster.
... én zijn eenvoudig te vervangen.
10 nov 2016 16:12
Heb je hier meer informatie over? Ben zelf niet heel technisch, zeker met dit soort gevoelige dingen maak ik liever zelf geen fouten. Ga er mee naar een specialist maar het is wel fijn om vooraf alvast wat voorwerk te doen.
Ik kwam ergen via de search-functie op het forum iemand tegen die vrij stellig beschreef dat 'wanneer je bij 2000 toeren een ratel hoort het de kettingspanner is'.
Dit is precies bij mij het geval. Het is onafhankelijk van de versnelling en alleen bij dat toerental, je 'voelt' het ook een beetje door je stoel/gaspedaal. Ook geeft de motor bij opstarten soms ongeveer 1 seconde een soortgelijk geluid maar dit schijnt vrij normaal te zijn.
Dank voor de hulp
10 nov 2016 16:20
Kettingspanner kost (meen ik) tussen de € 60 en € 100.
Als je een beetje de engelse taal beheerst
Google op: porsche boxster chain tensioner .. en je hebt tot Maandag leesvoer
10 nov 2016 17:16
3 dagen leesvoer en het was een klusje van niks
10 nov 2016 17:19
Klopt
De
How-To is redelijk eenvoudig ...
maar er is een veelvoud van topics op andere fora, over dit onderwerp
10 nov 2016 17:33
Olaf schreef:De How-To is redelijk eenvoudig ...
Als je weet wat je moet doen is alles eenvoudig natuurlijk
Zie mezelf dit niet met 4 graden in de regen zonder de juiste tools doen.
Ik zal m'n vraag daarom specificeren; zijn er 1) mensen die dezelfde symptonen herkennen en had dit inderdaad te maken met de kettingspanner en 2) heeft iemand dit door een specialist laten aanpakken?
10 nov 2016 18:07
ThomasK schreef:1) mensen die dezelfde symptomen herkennen en had dit inderdaad te maken met de kettingspanner en
2) heeft iemand dit door een specialist laten aanpakken?
1) Ja .. ratel bij het starten.
Niet bij 2000 RPM.2) Ook Ja
Maar .. zoals hierboven ook al geschreven
laat eerst een (eerlijke) diagnose stellen, voordat je de spanners gaat vervangen.
22 nov 2016 12:46
en ... nog nieuws?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.