Meer geluid wel. Vermogen ga je denk ik niet voelen. Enkel tussen de oren. Tenzij je een chiptune op maat via de rollenbank laat uitvoeren. Met een betere flow in de uitlaat kan je daarop optimaliseren. Idealiter zou je dan ook aan inlaatzijde wat tweaks kunnen doen (minder weerstand in en uit).
Verwacht geen grote toename van piekvermigen of koppel met alle aanpassingen; 25pk misschien
De winst zit hem meer in een geoptimaliseerde koppelcurve. Dat maakt dat de auto wat vlotter aanvoer en beter oppakt in de lage toeren (vinniger) en gecombineerd met het extra uitlaatgeluid daardoor sneller lijkt. Kleine winst op performance, meer in geluid en gevoel. Begrijp me niet verkeerd de beleving kan ook als winst gezien worden!
Met pdk lijkt het me geen probleem. Voor diegenen met een ouder model met tiptronic geen goed idee. Ik spreek uit ervaring met een 200cell x-pipe. Bij mijn auto vond de TCU het niet fijn die andere meetwaardes vanuit de ECU. Reed plots niet lekker. Tiptronic adaptatie liet op gegeven moment de lock-up in de koppelomvormer wat langer slippen dan normaal etc etc. Terug ombouwen naar origineel en de problemen waren weg.
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 06 mei 2017 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.