Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 mei 2017 22:41
Na mijn 2.4 t weer volledig opgebouwd te hebben, werkte alles goed. Blok opnieuw opgebouwd, alles weer netjes. Helaas viel na een week de toerenteller uit, dwz soms slaat hij uit en soms niet. Ik heb alle bedrading nagelopen, er staat spanning op de draden naar de klok, maar kan het niet vinden. Kan het de HKZ kast zijn (3 polig)? Of klok zelf kapot? Aarde opnieuw nagelopen, alleen die van de versnellingsbak naar het chassis nog niet. Wie weet raad?
26 mei 2017 13:58
Dank voor je tip. Ik ga het gelijk proberen. Morgen nieuwe in huis. Ik zal laten weten of het gewerkt heeft.
03 jun 2017 19:53
Helaas was dit niet het euvel. Er is veel meer mis. Ik ga eerst de hele kabelboom nalopen. Iemand nog tips?
03 jun 2017 21:53
Bypass aanleggen
04 jun 2017 11:50
klok even omruilen met een andere waarvan je zeker bent dat ze goed werkt ?
06 jun 2017 20:05
Er is van alles mis. Ik kon de auto niet uitzetten tijdens dat de verlichting brandde. Achteruitrijlampen gaan spontaan branden, en nog meer van dat soort zaken. Dus ik ben nu de hele bedrading aan het na lopen. Kost veel tijd. Op het oog lijkt alles goed. Moet nu achter onder de auto waar de kabelboom naar binnen gaat. Ik hou jullie op de hoogte.
03 jul 2017 8:59
Toch weer aantal aardepunten niet goed contact. E.a. opgelost. Waarschijnlijk is de toerenteller kapot of slecht contactje in de klok. Andere toerenteller doet het wel. Weggebracht, hopelijk snel antwoord. Achteruitrijlichten bleef het pinnetje in de bak in de schakelaar hangen waardoor de lichten bleven branden. Opgelost door het pinnetje meer ruimte te geven in de schakelaar. Van 4,2mm naar 5mm opgeboord, nu perfect. Gelijk maar de mijlenteller om laten bouwen naar kilometers en de tijdklok ook maar voor reparatie. Wordt vervolgd.
03 jul 2017 14:29
Lekker bezig! Plaats ook eens wat foto's van je elfje!
03 jul 2017 18:06
911T1972 schreef: Achteruitrijlichten bleef het pinnetje in de bak in de schakelaar hangen waardoor de lichten bleven branden. Opgelost door het pinnetje meer ruimte te geven in de schakelaar. Van 4,2mm naar 5mm opgeboord, nu perfect.
Goed gevonden
Maar eenvoudiger en beter was het om het pinnetje in de bak er uit nemen en 180° draaien en terug plaatsen.
Het pinnetje is aan de schakelaar kant dunner en wordt - niet gehinderd door enige kennis- wel eens verkeerd gemonteerd waardoor je jouw klacht krijgt.
Of een verloren pennetje werd vervangen door bijvoorbeeld een afgekort 5mm boortje.
.
05 jul 2017 19:10
Als je het pinnetje omdraait past deze dan nog wel in de andere kant? Ik had dat ook gezien dat hij dunner was maar had het idee dat deze dan niet meer past. Niet geprobeerd overigens. Lekker dan als je je bak helemaal laat reviseren....
05 jul 2017 19:12
Toerenteller inderdaad stuk. Wordt gemaakt.