Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

25 jun 2017 20:28

Wie kan mij helpen met het volgende propleem...???

Ik heb een 911 3.2 Carrera cabriolet van januari 1985.
De wagen rijdt perfect en start als hij koud is altijd meteen.
Alleen als hij echt warm is en hij staat dan een half uurtje stil, krijg ik hem niet meer aan de praat en lijkt het alsof er geen brandstof komt....(maar dat weet ik niet zeker)
De motor draait, naar mijn mening, met het starten voldoende rond.
Na een paar keer proberen te starten en telkens te wachten, slaat hij na een tijdje( ongeveer 20 minuten) weer aan.

Wie kan mij daarmee helpen of wie heeft het zelfde probleem meegemaakt??

Alvast heel vriendelijk bedankt!!

Groet,
Albert Verheijen

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 8:13

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... t-hot.html

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 8:46

Tony, die in dit Pelicanparts topic schreef:Silas,

PM me and I'll walk you thru the procedure. If we could not diagnose the problem correctly, I'll give you a free fuel accumulator.

Tony

:mrgreen: :D :thumleft:

Goede link, moet je vast een eind mee komen!

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 13:03

Om te beginnen,mijn Engels is zeer slecht.....
Dus hier kan ik helaas niet zoveel mee.....
Het gaat om een 3.2 van 1985.
Ik heb ook al eens gehoord dat het de benzinedruk kan zijn of de bdp sensor of te weel de krukas sensor.
Ik hoor het graag!
Groet,
Albert

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 13:25

ooit van google translate gehoord? :shock:

https://translate.google.com/?hl=nl

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 14:43

Ja das ook weer engels............ :D

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 15:19

Goochel vertalen dan :salut: :^:

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 15:43

albert58 schreef:Om te beginnen,mijn Engels is zeer slecht.....
Dus hier kan ik helaas niet zoveel mee.....
Het gaat om een 3.2 van 1985.
Ik heb ook al eens gehoord dat het de benzinedruk kan zijn of de bdp sensor of te weel de krukas sensor.
Ik hoor het graag!
Groet,
Albert


Albert, je zit denk ik in de goede richting. Mijn eerste gedachte bij het horen van je problemen zou vapour lock zijn: je benzinedruk valt weg na het uitschakelen van de motor, waardoor de benzine in de leidingen kan verdampen en je vervolgens bij starten geen / niet genoeg benzine ingespoten krijgt, en dan start je auto dus niet. Ik weet niet of een c3.2 die ook nog heeft, maar de 74-83 911jes hebben een brandstofaccumulator die het systeem op druk moet houden, icm een terugslagklep op de brandstofpomp. Om te controleren of een van de twee kapot is kun je best een brandstofdrukmeter aansluiten, je systeem op druk zetten en vervolgens het verloop van de druk controleren met de in de literatuur opgegeven waarden. Als dit voor je klinkt als iets wat je zelf aankunt dan wil ik je wel helpen met die waarden te vinden op het internet.

Daarnaast heb ik ook een keer gehoord (maar dit is wel een veel minder voorkomend geval volgens mij) dat de bdp sensor of de bekabeling er naartoe slecht is, waardoor de weerstand bij warme motor te hoog wordt en de sensor dan dus niet goed werkt. Ik wil het niet uitsluiten maar ik zou toch eerst naar je brandstofdruk kijken.

Ik moet wel zeggen dat als je geen Engels spreekt het erg lastig wordt om via internet hulp te krijgen/erachter te komen wat het probleem is. Het Amerikaanse PelicanParts forum staat vol met info en heeft veel behulpzame leden, waar op het Nederlandse forum helaas op technisch vlak een stuk minder te vinden is.
Daarentegen kun je hier wel uitstekend advies krijgen over naar welke specialist je hem moet brengen, of welk horloge je zou moeten kopen, dat dan weer wel :popcorn:

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 16:03

Niels911SC schreef:Het Amerikaanse PelicanParts forum staat vol met info en heeft veel behulpzame leden, waar op het Nederlandse forum helaas op technisch vlak een stuk minder te vinden is.
Daarentegen kun je hier wel uitstekend advies krijgen over naar welke specialist je hem moet brengen, of welk horloge je zou moeten kopen, dat dan weer wel :popcorn:

Nou nou... Iemand stelt een vraag en heeft binnen 12 uur de link met de - hoogstwaarschijnlijk - oplossing op een technisch forum uit Amerika. Vervelend dat topicstarter er niks aan zegt te hebben omdat hij geen engels spreekt. Het aantal bezoekers hier is beduidend lager dan op rennlist of pelicanparts. Daarbij pretenderen wij geen technisch forum te zijn. We proberen de meeste flauwe reacties in technische topics te vegen waar het kan, maar ik ken toch vele mensen met technische problemen die hier adviezen krijgen waar ze wat mee kunnen.

Persoonlijk vind ik het overigens wel een beetje gemakkelijk om om een oplossing te vragen en dan bij een link te roepen dat je geen engels spreekt dus daar niks aan hebt. Je mag zelf ook best een beetje moeite doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 16:20

horn schreef:Daarbij pretenderen wij geen technisch forum te zijn.


Klopt, en ik plaag ook maar een beetje :wink: Denk dat het een beetje aan beide kanten ligt, je moet als TS/hulpvrager er een beetje moeite in willen steken, maar je moet toegeven dat het gemiddelde technische draadje binnen 5 posts een verwijzing naar een specialist bevat :)

Tegelijkertijd hoor je van je advies ook vaak niks meer terug / zijn er vaak hit-and-run vraagstellers die vervolgens zelf niks bijdragen aan het forum, wat dan wel weer jammer is. Maarja, c'est la forum-vie :D

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 17:19

Blijft heel lastig om ahv de vraagstelling hier de juiste diagnose vast te stellen....èèn grote gok.

Succes

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

26 jun 2017 18:43

Beste Niels,

Bedankt!!!

Hier heb ik iets aan!
Kan het zijn dat de brandstofdruk op 4,5 bar moet blijven staan?

Groet,
Albert.

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

27 jun 2017 8:45

Fuel volume 30 seconds .850 liter from return line from fuel rail.
Pressure Engine off Pump running 2.5 bar (36psi)
Engine running 2.0 bar (29psi)
Engine running vacuum hose removed from pressure regulator 2.3-2.7 bar (33-39psi)
Checking Residual pressure is done by connecting gage to fuel rail port and running pump for one minute. After 20 minutes pressure should be 1 bar (14.5psi)


Drukken
Motor uit, pomp aan: 2.5bar
Motor aan, vacuumleiding losgekoppeld van drukregelaar: 2.3-2.7 bar
Restdruk meten aan hoofdrails, pomp 1min laten lopen; na 20min moet druk 1 bar zijn

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

27 jun 2017 12:55

Super bedankt Niels!

Wij gaan er mee aan de slag!

Groet,
Albert.

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

01 jul 2017 21:30

Geen reactie van Erwin (Rebel-engineering met vakantie... 8) ), lijkt me een leuke voor de technicus onder ons.... :cheers: :ba: :thumleft:

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

08 jul 2017 14:35

Het bleek toch de bdp sensor (krukassensor) te zijn.
Voor de zekerheid ook maar even de terugslagklep van de brandstofpomp vervangen.

Bedankt voor jullie hulp!!

Groet,
Albert

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

08 jul 2017 18:53

Congrats! (Gefeliciteerd)

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

09 jul 2017 8:59

Thank you (bedankt)

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

11 jul 2017 15:22

Lekker bezig Albert (good busy :mrgreen: )

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

11 jul 2017 16:26

Yes Yes Yes. ...haha ha

Re: Startprobleem bij warme motor 911, 3.2 1985

11 jul 2017 23:07

Idd mooi Albert nu weer genieten... :drive: :ba: :thumleft:
Plaats een reactie