Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Singer+WilliamsF1=EnginePorn

09 aug 2017 19:54

Singer en Williams gaan samen 6 cilinder lufti's bouwen. En dat ziet er ongelooflijk goed uit. (Oh, en Mezger heeft zich er ook tegenaan bemoeid.). http://www.motorsportmagazine.com/opini ... estoration
Laatst bijgewerkt door Binko op 09 aug 2017 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

09 aug 2017 20:17

mooie blokkie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

09 aug 2017 20:26

Ik begrijp dat de Singers weer 100.000 duurder gaan worden! :roll:
500 Pk uit een luchtgekoeld 4.0 blok zal niet makkelijk zijn maar gelukkig is betrouwbaarheid geen issue want veel rijden zal het ding toch niet. :mrgreen:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

09 aug 2017 21:28

Die bouwt 9meister ook voor je, waarschijnlijk voor de helft van het geld (maar nog steeds n godsvermogen)

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

09 aug 2017 22:58

Wat een cool product weer man, echt kunst.
Die luchtinlaten in de raampjes zijn ook echt prachtig. :drive:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 11:52

Ik zie een DIY klus voor mijn Modrod... :mrgreen:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 12:34

Ben nu al benieuwd! Ziet er wel koel uit die achterramen. Torretje ook trouwens! Kwam het op FB ook al overal tegen

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 12:39

Dus de marketingmachine werkt weer perfect.
Is natuurlijk weer de opgeklopte Singerbullshit.
Williams, Mezger laat me niet lachen :lol:
Iedere zichzelf respecterende Porsche tuner krijgt 500PK uit 4 liter NA :salut:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 14:23

Shit....ik mis 0,4 liter.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 21:46

marketing maakt het verschil. in veel gevallen. en ik heb veel bewondering voor wat Singer doet. En daar die prijs voor kunnen vragen.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

10 aug 2017 23:33

Ze zullen het niet voor de eer doen, maar ik vraag me af hoe duur zo'n kunstwerkje moet worden om uberhaupt de ontwikkelingskosten terug te verdienen?

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 0:39

Geweldig dat dit gebeurd, marketing of niet.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 1:10

Inderdaad Arjan. Hier wordt geschiedenis geschreven.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 1:33

Wanneer maken ze de e-singer?

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 9:09

Ow lekker hoor :thumleft: :thumleft: :thumleft:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 12:34

horn schreef:marketing maakt het verschil. in veel gevallen. en ik heb veel bewondering voor wat Singer doet. En daar die prijs voor kunnen vragen.


Heb ik ook, heel knap wat ze doen, technisch en op marketing-gebied. Leuk voor de aandeelhouders.

Maar ik word altijd allergisch van gel*l als "Hans Mezger doet mee als consultant".

Hans Mezger is volgens mij rond de 90. Die mag een keer met Dickinson op de foto en krijgt daarvoor 10K bij zn pensioen bijgeschreven.
Of denk je werkelijk dat Mezger op die leeftijd een zinnige bijdrage levert aan dit project?

Overigens is een Mezger met 500PK al eerder door Porsche zelf geleverd in de 997RS4.0.
FF dat blok kopieeren, andere cilinders en koppen erop en klaar is Singer/Williams/Mezger. :salut:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 14:12

Zelfs als het in technische zin zo simpel is om een (enigszins) bedrijfszekere, luchtgekoelde Mezger van 500pk te maken, dan vind ik nog de decadente aandacht voor esthetiek onnavolgbaar.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 14:39

doctor porsche schreef:Wanneer maken ze de e-singer?


Die is er al
Afbeelding
tis vrijdag middag :mrgreen:

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 22:50

500pk makkelijk uit een 4.0 luchtkoeler??!!

Hmmm, ik dacht dat hier meer kennis zat eigenlijk.
Porsche kreeg uit z'n 3.8Rsr racers destijds ni veel meer uit dan 400pk.

Misschien es praten met Pierre Ofzky eerst over wat mogelijk is bij luchtkoelers

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

11 aug 2017 23:05

Als je de specs van een 997 4.0 blok kopieert (koppen, nokkenassen) naar een luchtgekoeld blok, waarom zou je dan geen 500PK hebben?

9M bouwde in 2007 al een 4.0 met 450 pk
https://rennlist.com/forums/964-forum/3 ... 964rs.html

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

12 aug 2017 0:16

Cazzo Super Veloce schreef:Als je de specs van een 997 4.0 blok kopieert (koppen, nokkenassen) naar een luchtgekoeld blok, waarom zou je dan geen 500PK hebben?

Misschien omdat het blok dan de ontwikkelde warmte niet kwijt kan?

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

12 aug 2017 0:40

Dr zijn turbo-lufties met 750-800 PK en meer, dus dat zal het probleem niet zijn.

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

12 aug 2017 8:47

Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.
Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.

Met turbo kan je dat niet vergelijken. Ik vind he scheef om je te baseren op het feit dat turbo van 800pk, ook atmo van 500pk moet mogelijk zijn.

En dan die ninemeister... zijn dat die kerels niet die een groene 964cup vonden en ervan uitgingen dat het de Manthey auto was? Ik zou ni zomaar aannemen van wat die uit hun nek kletsen!!

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

12 aug 2017 9:13

he ouderwets gezellig :popcorn: vermakelijk ;-)

Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn

12 aug 2017 10:24

MichM3 schreef:Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel.


Dan zelf ook niet uit je nek kletsen he? :mrgreen:

The first fruit of this work is a modified, naturally aspirated, air-cooled, flat-six Porsche 911 engine with a 4.0L capacity, four-valves per cylinder and four cam-shafts, rated at 500HP.


http://singervehicledesign.com/singer-v ... -services/
Plaats een reactie