Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

motornummer

19 jul 2005 22:27

Spoed!

Wie kan mij helpen waar ik motornummers kan checken.

Ik kan een 911 uit 1972 kopen, maar er zit geen originele motor in.
Het motornummer staat niet vermeld in het boek van Peter Morgan.

De vraagprijs is 25.000 euro, de wagen is in goede staat, en loopt goed.

Graag reakties.

19 jul 2005 22:40

Misschien kijk je niet op de juiste plaats.
Is het een 2.2?

19 jul 2005 22:44

Erick schreef:Misschien kijk je niet op de juiste plaats.
Is het een 2.2?


Origineel hoort er een 2.4 in te zitten.
Nu zit er een 2.7 liter motor in.

19 jul 2005 22:50

Waar het motornummer bij een 2.7 zit weet ik niet exact.
Misschien dat Anne nog even langs komt. Die weet het vast.

Succes,

Erick
.

19 jul 2005 23:53

Zit die dan niet altijd op dezelfde plaats? :shock:

Afbeelding

Het motornummer is ingeslagen op het rechtop staande stukje aan de rechter onderzijde van het ventilatorhuis.

20 jul 2005 7:23

Anne 2.7 schreef:Zit die dan niet altijd op dezelfde plaats? :shock:

Afbeelding

Het motornummer is ingeslagen op het rechtop staande stukje aan de rechter onderzijde van het ventilatorhuis.


Het motornummer heb ik op het blok wel gevonden, maar staat in mijn boeken nergens geregistreerd.
Misschien kan iemand anders het nummer ergens terugvinden:
6559047.

20 jul 2005 9:02

Year: 1975
Engine: 911 S/C
Type: 911/49
Disp: 2687
Max HP/RPM: 160/5800
Max torque/RPM: 226/4000
Bore/stroke: 90/70.4
Comp ratio: 8.5:1
Valves int/ext: 46/40
Ports: 35/35
Fuel system: CIS fule Inj
Engine serial#: 655 9001
Notes: Sportomatic- California

(bron: How to Rebuild & Modify Porsche 911 Engines 1965-1989, Wayne R. Dempsey)

In Morgan vind je de motor terug bij de H-serie als 911S Cal Sporto 911/49. Het motornummer 645 9001 - 645 9125 klopt hier niet. De vette viertjes moeten vijfjes zijn.

20 jul 2005 12:49

Anne 2.7 schreef:Year: 1975
Engine: 911 S/C
Type: 911/49
Disp: 2687
Max HP/RPM: 160/5800
Max torque/RPM: 226/4000
Bore/stroke: 90/70.4
Comp ratio: 8.5:1
Valves int/ext: 46/40
Ports: 35/35
Fuel system: CIS fule Inj
Engine serial#: 655 9001
Notes: Sportomatic- California

(bron: How to Rebuild & Modify Porsche 911 Engines 1965-1989, Wayne R. Dempsey)

In Morgan vind je de motor terug bij de H-serie als 911S Cal Sporto 911/49. Het motornummer 645 9001 - 645 9125 klopt hier niet. De vette viertjes moeten vijfjes zijn.




Bedankt voor deze informatie!

Deze motor is dus niet origineel en volgens de informatie gekoppeld aan een Sportomatic. In dit geval is het gewoon een 5-bak. Kan dat zonder problemen?

Wat mag een 911T uit 72 met een 911S Cal. kosten? Auto is geheel gestripped en volledig opnieuw behandeld. Interieur matig/redelijk. Oh ja, het is een targa.
Wie kan mij een indicatiebedrag geven.

20 jul 2005 13:00

indicatie bedrag is zo (zonder foto's /nadere info) absoluut niet te geven.
zo'n auto kan 10000- 20000 Euro waard zijn in mijn optiek.

-Kijk eerst eens op de site hier / en op internet dan zie je een hele hoop auto's met foto's en vraagprijs.

-Ga naar een KLASSIEKER specialist, die kan je meer vertellen over HOE de restauratie is uitgevoerd, eventueel een keuring doen voor je, aangeven welke reparaties nog noodzakelijk zijn, en een prijsindicatie geven.

-Een 72'er 911 met afwijkende motor is in mijn ervaring minder waard dan een 911 in orginele kleur met orgineel geplaatste motor.

-Haastige spoed is zelden goed.
Deze spreuk gaat ook op bij de aanschaf van een 911 :!:

Suc6 met je beslissing :)
Plaats een reactie