11 nov 2017 10:53
11 nov 2017 11:02
11 nov 2017 11:06
11 nov 2017 11:32
11 nov 2017 11:39
11 nov 2017 13:35
11 nov 2017 13:37
13 nov 2017 14:26
13 nov 2017 16:35
13 nov 2017 16:53
13 nov 2017 18:43
13 nov 2017 19:08
13 nov 2017 20:59
Martinos schreef: Wel zou ik hem voor alle zekerheid ipv met een vleugelmoer met een zelf borgend moertje (nylock bv) vast zetten of voorzien van wat locktite op het schroefdraad
13 nov 2017 21:18
13 nov 2017 21:51
04 dec 2017 10:41
04 dec 2017 12:44
06 dec 2017 22:41
06 dec 2017 23:57
07 dec 2017 8:47
07 dec 2017 22:33
08 dec 2017 2:17
28 nov 2018 20:36
Kheldar schreef:ik heb een IPD Competition plenum dat is dan icm 82mm gasklephuis. Daar hoort ook zo een silicone-inlaatbuis bij zodanig dat die op de grotere gasklep past. Daarbij wordt de resonator ook afgedopt. Ziet er zo uit.
Afdoppen hoeft eigenlijk niet aangezien de resonator een afgesloten kamer is. Is meer det er geen viezigheid in komt.
@Brabo: Zoals op de foto’s hierboven getoond zit de helmholzresonator nog steeds in het luchtfilterhuis gemonteerd. Ook op de foto met de rode buis. De siliconen pijp zorgt enkel dat de resonator niet meer aangesloten is.
Je zou eventueel nog de resonatorkamer uit het luchtfilterhuis kunnen halen. Daarmee creeer je meer ruimte boven het filter. Dan moet je het gat in het luchtfilterhuis ook werkelijk hermetisch sluiten. Daarvoor moet je wel een passende dop ergens vinden want de hals van de resonator is waar je nu het kapje op vastklemt. Zonder de resonator is daar gewoon een gat.
Er zal vast wel ergens tss alle pvc buizen onderdelen een pijpstukje met schroefuiteinde bestaan dat vanbinnenuit het luchtfilterhuis door het gat kan steken en dan met een o-ring en schroefdop mooi luchtdicht af te sluiten.
Zoals sjeezerd aangeeft: de inlaat maakt nu wat meer geluid, vooral bij 4500-5500 toeren en volgas resoneert het nu flink. Kan soms storend zijn. Maar is enkel bij goed doortrekken in hogere toerengebied. Dus wel bevorderlijk voor de permagrin!
29 nov 2018 0:09
29 nov 2018 13:46