Ik heb er al veel over gelezen maar kom er nog steeds niet achter waar de olie lekkage nu precies zit en hoe ik dat evt. zelf kan repareren. Het lijkt aan 1 kant of de pakking eruit is gekomen maar daar lekt hij nog niet het meest, aan de andere kant lekt hij veel meer (tweede filmpje). Het varieert ook erg een tijdje lekt hij niet en de afgelopen weken lekte hij weer erg veel. Hieronder twee filmpjes die ik gemaakt heb.
Had ik ook met mijn oude 911 3.2 In een koude loods (waar de auto eerst stond) in de winter lagen er aanzienlijk meer druppels onder als thuis in de warme garage waar het bij 2 á 3 druppeltjes ophield na een hele winter binnen staan.
Hier ook dezelfde ervaring, na een paar weken stilstand aanzienlijk meer olie op de garagevloer. Na het vervangen van een olieretourbuis geen lekkage meer.... Rubberen o-ringen waren door ouderdom uitgehard.
Die retourbuis heb ik ook wel eens vernieuwd, alleen die slangklem kan ik me niet herinneren Bij mij zat er een veer in, je wurmde de buis er tussen en de veer zorgde dat hij klem kwam te zitten met verse afdichtrubbers.
kweet niet of het van de retourbuizen komt, want olie komt van hoger. kijk eens boven op het motorblok achter gashuis, daar it een thermostaat en durft de rubber ook wel eens van gaan lekken.
Hans, goed opgemerkt...slangenklem was bedoeld om grip te creëren zodat ik mbv een schroevendraaier de buis uiteinde/rubberen o-ring in de zitting te drukken. Je kunt er slecht bij dus even van te voren slangenklemmen monteren
Timo, zou best kunnen en het wordt speuren vanaf de bovenkant...misschien de nokkenassen housing, of olieleiding aansluitingen vd nokknasspanners....
De asjes van de kleptuimelaars durven ook nog wel eens te gaan lekken. Ik heb bij de mijne deze er allemaal uitgehaald en in het groefje voorzichtig afgedicht met Locktite (tip van Erwin). Sindsdien een kurkdroog blok in mijn 3.2.
Let er trouwens ook goed op dat je de moeren van je klepdekseld niet te vast draait. Hierdoor trekken ze krom door de temperatuurswisselingen en gaan deze ook zweten/lekken.
Het is een pokkewerk maar het resultaat is er wel naar. De buisjes vervangen (met slangenklemmen) wrikken en wurgen en met heeeeeeel veel geduld is het uiteindelijk gelukt. Nu, geen enkele olie lekkage meer, top bedankt