Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 dec 2017 19:41
Vandaag de 997S (2006-120k km) opgehaald na een volledige revisie, door Haaglanden Motorsport. Het betrof een volledige revisie incl. zuigers, cilinderwanden, en ook maar alle andere zaken als IMS upgrade (keramiek), thermostaat, bougies, waterpomp upgrade etc.. laten uitvoeren.
De revisie van de zuigers/wanden is op hun beurt door Albert Motorsport in Duitsland uitgevoerd, zij hanteren een professionele manier van werken en passen een dito wijze toe waarop op ze hun revisies doen (e.g. keramieke en sterkere cilinderwanden met betere koeling). De foto is van de oude zuiger waar je de groeven ziet. Waarschijnlijk een koelingprobleem geweest van de rechterbank.
De eerste kilometers zijn gewoonweg verbluffend, alsof de motor een energie boost heeft gekregen, zoveel meer response en zoveel meer kracht onderin. Ik dacht dat dit wellicht goede info is voor leden die een soortgelijke revisie overwegen.
28 dec 2017 20:43
Er wordt bij een plof of een ims schade meestal gesproken over een 9 a 10k kostenpost. Zit jij daaronder of daarboven met deze beschreven werkzaamheden? Je weet, de meest Hollandse vraag wordt het eerst gesteld
Veel veilige plezierige kms met deze modificaties!
28 dec 2017 20:46
Volgens mij onder garantie
(Ook met degene die de revisie heeft uitgevoerd gesproken en alle reparaties, evt revisie wordt uitgevoerd onder garantie (tot juni 2018). Heel netjes dus, de auto gaat deze week die kant op)
28 dec 2017 20:55
Ik hoorde een tikkend geluid bij de rechterbank, en na een paar duizend km's zag ik bij de linkeruitlaat een zwarte aanslag ontstaan. Na nog een paar duizend km's werd het tikken een meer kleppend geluid en heb ik de 997S binnengebracht voor de werkzaamheden die ik al beschreef.
Het viel (helaas) niet onder garantie en was inderdaad meer dan 10k euro's. Maar mijn beweegreden was dat als je zo'n operatie wil laten uitvoeren, en je zo'n 10k kan uitgeven, je maar beter kan kijken of je een professionele aanpak wil, en dat voor een paar (k) euro's meer.
28 dec 2017 21:14
Ja, als bruin het trekken kan dan ook maar meteen naast de need to ook de nice to have. Voor het geruste gevoel enzo...
Dank voor je openhartige antwoord.
31 dec 2017 14:31
onderblok schreef:Ja, als bruin het trekken kan dan ook maar meteen naast de need to ook de nice to have. .
31 dec 2017 15:40
Dat zijn flinke kosten. Wel goed dat de wagen nu zo geweldig rijdt.
Een mooie verse motor beter dan origineel.
Dat was de reden waarom ik heb gezocht naar een 997 waarbij recent de revisie en de modificaties al waren uitgevoerd.
Geeft toch wat zekerheid,
02 jan 2018 21:27
Precies, goede tip wat mij betreft. Ik denk dat het ook belangrijk is om goed te kijken wat de revisie precies heeft omvat en welke methoden en technieken zijn gebruikt. Krijg het idee dat bij de 997/996 uiteindelijk, maar typisch tussen de 80k en 180k een revisie moet plaatsvinden inclusief modificaties.
27 jan 2018 18:54
hallo de mijne is nu ook aan de beurt , hij staat bij resto ,ben ook erg benieuwd hoe die straks is als ik hem terug heb
27 jan 2018 19:06
Is dat de 997 gt3 . Die motoren zijn toch bullerproof
27 jan 2018 19:54
klopt maar het is een 3.8 s gt3 optic (probeer een foto te plaatsen van de auto maar lukt me nooit )
27 jan 2018 20:13
zet ze maar in je album dat is vroeger gelukt ,dan komt er vast iemand die hem voor je plaatst
27 jan 2018 20:15
Geen 4.0 upgrade?
27 jan 2018 20:27
mike targa schreef:klopt maar het is een 3.8 s gt3 optic (probeer een foto te plaatsen van de auto maar lukt me nooit )
Aha.
27 jan 2018 20:31
4.0 upgrade daar begint het dus al he
27 jan 2018 20:50
Mooi zo, toch?
13 jun 2018 0:05
Zie bij het doorpluizen van oudere discussies dit topic.
Voor mij weer actueel, want ik zie dat de TS een revisie heeft laten uitvoeren bij 120.000 KM (997.1 S).
Aangezien ik mij aan het oriƫnteren ben op een 997 van zelfde bouwjaar met vergelijkbare KM stand, bekruipt mij de angst dat het blok misschien ook op korte termijn aan de beurt is. Kan een AKK die ongerustheid wegnemen?
Maakt het uit of het een gewoon of S blok is? Kan een AKK een op handen zijnde revisie opsporen? Of beter 5 mille meer uitgeven voor een zelfde type maar met 40.000 KM minder op de teller? Nou zoek ik wel een tiptronic , en die geven minder snel motorproblemen heb ik begrepen.
13 jun 2018 8:54
Je hebt een prachtig auto-CV, Butzi2, dan laat je je door een 997 toch niet afschrikken...?
On topic:
Ik las in 911 & Porsche World deze maand een analyse over bore-scoring van de Gen2 motoren, die over het algemeen een goede reputatie hebben. Hier wordt (voorzichtig) naar de directe injectie gewezen als mogelijke oorzaak van verminderde smering van de cilinderwand.
Gaat er toch steeds meer op neer komen dat kopers de mogelijke revisie al inprijzen bij aanschaf en dus de prijzen wat onder druk zullen blijven.
13 jun 2018 9:08
Butzi2 Zie bij het doorpluizen van oudere discussies dit topic.
mooi dat je de zoekfunctie hebt gevonden
maar over dit onderwerp zul je hier met de zoekfunctie vast nog heel veel meer kunnen vinden
je kunt de cilinders laten bekijken op eventuele schade en maakt vaak niets uit hoeveel de auto heeft gereden
en ook niet of het een hand bak-tiptronic bak is
hier alvast eentje
viewtopic.php?f=3&t=47274
13 jun 2018 10:33
@Binko : ik laat me niet afschrikken door een 997 , maar wel het feit dat een 13 jaar oud exemplaar met 120.000 KM toch nog 45 K moet kosten . Daar lijkt een toekomstige revisie dus zeker niet bij ingeprijsd . Als je dan een majeure reparatie krijgt gaat het kostenplaatje naar meer dan 55 K. Dus rijst de vraag of je niet beter meteen 55 K kunt uitgeven aan een nieuwer exemplaar (997.2) met minder kilometers.
Met mijn vorige 5 Porsches heb ik nooit veel kosten gehad, maar die hadden ook een veel lagere KM stand.
@ porschenot.: zoekfunctie heel handig, maar kan niet alle vragen beantwoorden. Bovendien zie je soms door de bomen het bos niet meer. Wel heb ik eerder gelezen dat tiptronic minder kans geeft op motorschade . Dank voor de IMS link, dat onderwerp heb ik reeds eerder met aandacht gelezen.
13 jun 2018 11:51
997.2
Zo goed als probleemloos! Stuurt snaarstrak met nog de hydraulische stuurbekrachtiging (ipv eletrisch in de 991).
13 jun 2018 14:33
Ik heb sinds een jaar de 997s uit 12-2005, C2 cabrio, met handbak.
1 jaar voor dat ik hem kocht is de motor eruit geweest voor complete revisie, incl krukas en lagers.
Dat was met ongeveer 140dkm gedaan.
Inmiddels 6000km verder en het blok voelt, zoals TS idd zegt, over het hele toerental zeer goed en energiek. Na de laatste oliewissel toch even het filter opengemaakt en geen gekkigheid.
Voelde voor mij wel goed dat het gedaan was, al heb ik in de laatste 7 jaar dat ik Porsche rij ook nooit problemen gehad.
Het kan voorkomen natuurlijk, dat is bekend, maar om er nou een auto op te laten staan...., dan zou er ook nooit meer een TSI of TFSI verkocht worden en zou iedereen een Avensis rijden
13 jun 2018 15:28
Ik heb de mijne (2005, MKI) ook gekocht inclusief complete motorrevisie en modificaties.
Dat is wel een prettiger gevoel. Inmiddels is de revisie zo'n 13K km geleden en de auto rijdt prima.
Hij is overigens voorlopig niet te koop.
14 jun 2018 9:52
Ewout schreef:Hij is overigens voorlopig niet te koop.
Als ik zo in de auto stap met 60k contant wedden dat ie dan te koop is?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.