Hallo,
De koppeling van mijn 911 heeft het begeven en ik had wat vrije dagen na de kerst dus ik besloot om maar eens te gaan kijken wat er aan de hand was is....
Mijn 911 Targa is van 74 maar er ligt een 3 liter Carrera blok van 76 in met een 915-bak in.
[img]https://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=72408[img]
Bij dit type zit het druklager aan de drukgroep bevestigd
Bij mij was een borgveer aan de achterzijde los gekomen waardoor de borgring los liet en
het druklager los kwam van de drukgroep
Wat mij verbaast is de werking van de drukgroep.....
Meestal wordt er druk uitgeoefend op de drukgroep om te "koppelen"...
Hier lijkt het er op dat er aan de drukgroepveer getrokken wordt om te koppelen
zie onderstaande foto:
Als het koppelingspedaal wordt ingetrapt, gaat de hefboom naar voren en de vork met daarin
het druklager ook, dieper het versnellingsbak huis in.
omdat het druklager vast zit aan de drukgroep wordt er dus aan getrokken!
Klopt mijn redenatie? Wordt er bij dit type koppeling getrokken i.p.v. geduwd
Een ander "dingetje"...
Ik wil ook de geleidebuis voor het druklager vervangen.....
Het oppervlak is vrij ruw en het druklager glijdt er niet soepel over..
Als ik in technische fora of op youtube kijk dan kom ik alleen geleidebuizen tegen die met schroeven bevestigd zitten.
Ook bij onderdelenleveranciers vind ik alleen geleidebuizen die met schroeven vast gezet worden.
Bij mij zit de geleidebuis niet met schroeven vast maar lijkt hij er in geperst.
Kan ik deze geleide buis wel vervangen?
Hoe haal je die er uit?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
En natuurlijk de beste wensen voor 2018, met vele leuke "Porsche kilometers"!
Groet,
Coen.