Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 jan 2018 16:18
Dat is raar inderdaad. Ik weet dat bij mijn 993 de oliedruk hoger is bij koude olie en lager bij warme olie.
Logisch ook overigens, want koude olie is dikker en dat verhoogt de druk. Warme olie is dunner en verlaagt de druk.
Wellicht dat Porsche in de software rekening houdt met de temperatuur van de olie en de daarbij behorende oliedruk.
Ik zou hem eens uit laten lezen en wellicht komt hier iets uit. Mogelijk is dus de oliedruksensor stuk, de temperatuursensor stuk of zit er gewoon olie met een verkeerde viscositeit in.
Als het echt een mechanisch probleem is (oliepomp slecht bijvoorbeeld) is dat behoorlijk zorgelijk!!
03 jan 2018 16:29
bedankt voor het meedenken.......er is trouwens ook geen foutcode opgeslagen, en nadat de melding uit is, staat er ook niks meer op het dashboard. Ik zelf zit ook meer aan een druksensor te denken, die niet wil zoals het hoort. In elk geval in de garage meteen een de oliedruk laten checken (bij koude motor
)
03 jan 2018 17:21
Wanneer je hem uit laat lezen met een computer specifiek voor Porsche kan je heel wat meer zien dan de gemiddelde garage met een universele OBD lezer.
Laatst meegekeken en je kan dan alle temperaturen terugzien. (buiten temperatuur, motorolie, bakolie etc etc)
Bij deze test liet de auto waardes zien die niet logisch waren, waardoor er een storing gegeven werd. (gaf aan dat de motor te heet werd, bleek een storing in een hele andere sensor te zijn)
Het is dus echt even zoeken en nu maar gewoon sensors vervangen zonder te weten of ze slecht zijn is een kostbare hobby. Probeer bijvoorbeeld ook na te gaan hoe je een sensor test. Vaak moeten zie binnen een bepaalde range vallen qua weerstand en dan zijn ze goed.
03 jan 2018 17:39
Wederom bedankt.ik ga er zelf niet sleutelen maar laat inderdaad de garage ermee aan de slag gaan. Zeker een goed begin om alle relevante sensoren te laten checken. Ik heb het vermoeden dat hier ook ergens de fout ligt.....gezien het wat vreemde gedrag met temperatuurverschillen. Als leek zou ik zeggen: Mocht de druk echt te laag zijn bijvoorbeeld dooR een kapotte oliepomp etc. Zou die toch niet telkens boven de 50 graden weer normaal gaan worden ?????!!!!! (( of heb ik het nu totaal mis ))
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.