Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 jan 2018 17:43
Mijn 2.2 T heeft bij koudstart maar een zeer lage oliedruk op ralenti(500 toeren of zo oliedrukmeter wijzer komt maar iets boven 0-gradatie). Bij gasgeven 2.000 a 3.000 toeren)gaat hij vlot naar de 40 a 60.
Voor de rest draait de motor normaal. geen speciale geluiden.
Moet ik mij hierover zorgen maken?
19 jan 2018 18:56
OliedrukSensor kan het begeven.....wellicht vervangen.
Gaat wel je olielampje direct na het starten uit?
Zoals hier te zien:
https://youtu.be/_tJ7S6hNQt0Iig geen rare geluiden zoals kloppende/hamerende geluiden ed.....
19 jan 2018 20:47
Dank voor het filmpje. Als ik het contact op zet , brandt dat lampje niet. Ik wist niet dat er naast de drukmeter ook een controlelampje was.
Motor draait verder normaal. geen speciale geluiden.
(ik heb de auto nog niet ingeschreven dus ook nog geen lange afstanden met gedaan/alleen testritje bij aankoop waar alles normaal liep)
19 jan 2018 20:59
Mmm wil je niet in een diep dal gooien maar ik denk toch echt dat je pompje zijn beste tijd heeft gehad.
19 jan 2018 23:35
Heb iig een behoorlijke bandbreedte mbt diagnose........
Blijft moeilijk om vanachter de toetsenbord je verder te helpen.
Succes met je nieuwe aanwinst en hoop dat het meevalt want uit je verhaal haal ik niet dat je een aankoopkeuring heb laten uitvoeren om de staat vd auto en motor te achterhalen.
20 jan 2018 9:41
2,2 heeft geen lampje alleen meter
20 jan 2018 11:42
Ik zal de sensor vervangen om zeker te zijn dat het de pomp is.
Iemand enig idee wat een nieuwe pomp kost (en waar te krijgen) + hoeveel werkuren...
20 jan 2018 11:53
Voor het vervangen van de pomp moet je het blok splitsen. De kosten van de pomp zijn dan te verwaarlozen. Maar ik zou me geen zorgen maken. Als ik me niet vergis is 40 psi zo'n 3 bar en dat zou bij 3000 rpm nog wel binnen de norm zijn. De lage druk bin stationair lijkt me eerder het gevolg van een laag stationair toerental. Dit mag best 800 rpm zijn. De sensor kun je even testen qua weerstand, maar meestal doet die helemaal niks meer als hij stuk is.
20 jan 2018 12:50
Ik zal inderdaad het toerental wat hoger moeten zetten. Toerenteller staat een stuk lager dan 500 toeren. kan ik dat zelf? lijkt me allemaal nogal complex.
(Ik had gedacht door een 911 van de eerste serie te kopen niet teveel problemen te hebben maar als ik dat nu allemaal lees en zie.... (ben Austin Healey-fan die lijkt dan toch meer op een soort meccano))
20 jan 2018 13:26
Stationair toerental is eenvoudig te stellen met schroefjes op de carburateurs. De veren duwen de gasschijven tegen het uiteinde van de stelschroef. Deze kun je dus beetje bij beetje verstellen. Wel opletten dat het bij beide carburateurs gelijk gebeurd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.