Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

09 feb 2018 13:18

Hi, mijn 993 is al bijna een jaar onderwerp van "een beurtje", en ligt op dit moment in vele delen in mijn garage.

Heb een lektest gedaan, was zeker niet dramatisch slecht, maar ook niet helemaal top en ik hoor links en rechts dat de originele klepgeleiders van een 993 niet de beste zijn..... Aangezien ik nu al toch zover ben, ga ik ook een kop-revisie doen.

Nu dat toch gaat gebeuren combineer ik het meteen met grotere RS (51.5mm) kleppen en RS nokkenassen, sterkere veren, etc.

Weet iemand hier een bijzonder goed adres om het werk aan de koppen uit te voeren?

dank, grt, PHV


Afbeelding

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

09 feb 2018 18:16

Gaaf project!

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

09 feb 2018 18:28

Bel eens met: https://www.track-motortechniek.nl/

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

11 feb 2018 9:20

Ben een leek, maar heb je dan niet meteen een hele nieuwe kop nodig? En past die dan wel op de non-RS zuigers/cylinders?
Ik heb een 993 X51 blok, paar jaar geleden koprevisie laten doen (Robert Visser). Was een heleboel anders dan bij t gewone 3.6 blok.

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

11 feb 2018 15:38

Volgens mij zijn er geen physiek andere koppen voor de NA 993's, de grootte van de kleppen, vorm van nokkenas, sterkte veren, etc.... die kunnen verschillen

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

11 feb 2018 23:47

Als je de cilinderkoppen er af haalt, ook ineens nieuw setje zuigerveren monteren.
Zuigers en cilinders zelf komt niets aan normaal gesproken..

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

04 maart 2018 15:34

Targa Floriaan schreef:Ben een leek, maar heb je dan niet meteen een hele nieuwe kop nodig? En past die dan wel op de non-RS zuigers/cylinders?
Ik heb een 993 X51 blok, paar jaar geleden koprevisie laten doen (Robert Visser). Was een heleboel anders dan bij t gewone 3.6 blok.


Oh? Dat verbaast me wel wat. http://flugplatz911.blogspot.nl/2014/07 ... y.html?m=1
Wat was er dan precies anders in de cilinderkop?

Re: 993 Kop revisie inkl geleiders, RS kleppen etc.

04 maart 2018 15:45

Ik heb bovenstaand artikel over de X51 geschreven maar zou niet uit mn hoofd niet meer weten wat de exacte verschillen zijn qua kop en cylinders. Ik meen dat de kop hetzelfde is maar dat moet wel te herleiden zijn uit de Pet parts list. Zou dan een ander partnr moeten hebben voor een X51 motor.
Plaats een reactie