Dank je voor je antwoord.
De olie zou niet al te lang geleden gewisseld moeten zijn, maar ik moet even opzoeken wanneer precies. Ik heb de auto dsu pas sinds eind november en heb sindsdien pas <2500km gereden. In die tijd nog niet de olie gewisseld, maar wil dat wel zsm doen. De motor is bij Resto opnieuw opgebouwd en verbruikt (tot nu toe) geen olie. Het luchtfilter is schoon, maar staat wel ook m'n lijstje om te vernieuwen, dat is wel zo prettig vind ik. De auto rijdt dus niet veel, maar staat ook zeker niet langere tijden stil (max. 1 week). De brandstof is ook net vers. En 'goed op het gaspedaal'.....dat kan ik sowieso nooit laten
De APK was erg dichtbij mijn huis (ca. 6min rijden), dus daar werd hij niet echt warm van. Wel heeft de motor gedurende de eerste 10min van de apk gelopen, voordat men de 4 gassen test deed. Ook heeft de keurmeester 2 maal de test gedaan (voor zover ik dat kon zien), om te kijken of het 2e resultaat net wél goed zou zijn.
Ik zit midden in een verhuizing, dus helaas net even te weinig tijd om eea te kunnen testen. Maar met jouw aanwijzingen (en die van het internet) zal ik proberen zo veel mogelijk dingen uit te sluiten.
In volgorde:
AOS door de oliedop los te draaien.
LMM door de connector los te halen.
Vacuumslangen checken (evt met rookmachine)
Nieuw luchtfilter (en olie).