Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Pollenfilter Boxster 986

07 mei 2018 19:27

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort of bij een ander topic. :scratch:

Als je voor de auto staat en je kijkt naar de auto heb ik aan de linker kant van de accu een pollenfilter gezien. Maar is er aan de rechter kant van de accu ook een Pollenfilter? Ik wil namelijk het pollenfilter (of de pollenfilters) vervangen.
De kap boven het eventuele rechter pollenfilter krijg ik niet gedemonteerd en om de kans op beschadiging te voorkomen wil deze kap nog niet weghalen, totdat ik zeker weet dat er een pollenfilter aanwezig is.

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat vriendelijk dank.

Re: Pollenfilter Boxster 986

07 mei 2018 21:29

Er zit er maar eentje, links (als je voor de auto staat)

08 mei 2018 19:06

Een pollenfilter in een cabrio..?
Dat zal met de wens van uniformiteit in de modellen te maken hebben.

09 mei 2018 0:19

Als je met de kap dicht rijd krijg je enkel lucht via de "kachel". Met een pollenfilter wordt deze dan net zo fijn gefilterd als in een coupe (of welke andere auto dan ook).

09 mei 2018 8:05

Een filter is zeker fijn om te hebben!
Niet alleen voor de gefilterde lucht, maar je krijgt ook geen troep in de luchtkanalen.

Mijn 'oldtimer' heeft geen filter en daar komen wel eens blaadjes via de kachel naar binnen, niet echt bevorderlijk voor de ventilator..

10 mei 2018 11:46

Dank je wel allemaal voor jullie reactie.
Ik heb er verder geen verstand van maar als ik kijk hoe vol het huidige filter zit met stof, blaadjes, dennennaalden enz. Lijkt het me verstandig om voor 15 eurries een nieuwe te kopen.
Plaats een reactie