Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 jul 2018 18:48
is er iemand die er ervaring mee heeft?
een collega van mij is bevriend met een garagehouder in Heinkenszand, die zegt dat hij er 60pk meer uit kan halen en een berg koppel erbij.
de prijs ervan is 225 ex btw.
ben benieuwd.
25 jul 2018 19:36
Ik zeg doen!
25 jul 2018 19:57
Na de vakantie denk ik, dinsdag ermee naar Duitsland voor een paar dagen.
25 jul 2018 20:27
Voor zo weinig geld zou ik het direct doen! Ik hoor ook wel eens andere bedragen van serieuze tuners, maar als het zo goedkoop kan, dan zou ik direct toehappen. Een berg koppel erbij is altijd fijn!
25 jul 2018 20:29
Tja, mijn reactie was (ook) enigszins cynisch bedoeld, voor het geval dat niet duidelijk was.
Vakantie geeft je misschien tijd er nog even goed over na te denken.
Het blok in de 996 turbo staat als zeer betrouwbaar bekend en is relatief makkelijk te tunen (kan veel extra vermogen aan en met relatief kleine aanpassing veel resultaat, niet makkelijk in de zin dat iedereen het kan tunen).
Maar ik zou toch ook hier richting de bekende en bewezen tuners gaan, liefst gespecialiseerd in Porsche. Ik weet niet wat die garagehouder van je vriend precies doet. Gaat hij zelf tunen, of heeft hij een standaard tune. Hoe dan ook, genoeg respectabele en bekende tuners die dit ook doen voor niet al te veel geld. Ordegrootte 1000-1500 denk ik. Ik zou het risico niet lopen voor dat geld, ook een 996 turbo kan door verkeerde tuning stuklopen.
Laatst bijgewerkt door
MarkS op 25 jul 2018 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.
25 jul 2018 20:30
waarom zou je het doen, met nu al 420pk onder je rechtervoet?
25 jul 2018 20:33
Dit zou mijn keuze zijn
https://www.fvd.net/de-en/FVD99661840MG ... -tool.htmlCargraphic heeft vergelijkbare stage 1 tuning.
26 jul 2018 0:34
Ja ... ik zou toch op zijn minst voor een custom tune gaan ipv het standaard chip-tunen met een vast template. FVD en Cargraphic relenting ik daar ook bij aamgezien de after sales en dat ze altijd nog sullen willen finetunen voor je ahv een maaping die je hen opstuurt.
Of je bevriende garagehouder moet het doen door de auto op de rollenbank te zetten en iteratief de mapping’s aan te passen. Aangezien de prijs die ja aangeeft lijkt me dat niet het geval. Of het moet dan echt gaan over een vriendendienst.
26 jul 2018 9:50
Eens,....voor die 225 euro.
Pak het goed aan met controle dmv runs die de geclaimde verbeteringen bewijzen. Ook ter bescherming van je dure auto!
26 jul 2018 10:27
Zoals ik altijd heb begrepen, is het eigenlijk het anders afstellen. 60pk+ lijkt me wel heel veel, ik dacht dat de verschillen veel kleiner waren. Ik zou voorzichtig zijn bij dit soort 'te behalen winsten'
Er is zeker meer uit te halen omdat Porsche m veiling instelt, maar je weet nu wat je hebt. Er kleeft toch een bepaald risico aan
26 jul 2018 11:46
Dit soort toenames zijn voor een 996 turbo zeker haalbaar met een stage 1 tune. Kijk ook naar wat Cargraphic en FVD doen met de 996. Heel ander verhaal dan het tunen van een niet turbo blok of bijvoorbeeld een 993 turbo waar het veel lastiger is om grote (betaalbare) vermogenswinsten te behalen.
Daarbij zou ik mijn 996 turbo hiervoor niet uitlenen aan de betreffende garagehouder voor die centen.
26 jul 2018 12:06
Bij een turbomotor die standaard 420pk levert is 60pk extra na tuning niks bijzonders. De turbodruk wordt ook een weinig opgeschroeft.
26 jul 2018 18:25
Goed doen of niet doen.
26 jul 2018 18:38
Master Ken schreef:waarom zou je het doen, met nu al 420pk onder je rechtervoet?
+1
26 jul 2018 18:41
Ach, vermogen is net als ruimte: je hebt nooit teveel....
26 jul 2018 23:46
Goedkoop is duurkoop, ga lekker bij JD langs en laat hem op de rollenbank tunen. Die gasten hebben ontzettend veel ervaringen met alles VAG.
27 jul 2018 7:32
Ruud, praat eens met Klaas Willems van PSTG in Huizen. Klaas heeft veel ervaring met tuning van Porsches en heeft ook mijn 996 Turbo naar alle tevredenheid getuned. Scheelt een klap!
27 jul 2018 7:54
thatonealex schreef:Goedkoop is duurkoop, ga lekker bij JD langs en laat hem op de rollenbank tunen. Die gasten hebben ontzettend veel ervaringen met alles VAG.
Dit zou mijn enige keuze zijn hier in Nederland. Jeroen Dik heet niet voor niks de “VAG Dokter”.
Jarenlange ervaring, ooit begonnen in een ver verleden met sprints in een Golf 1 met 16v G60. Oppermachtig.
27 jul 2018 19:50
Beek autoracing in den haag schijnt ook wel goed te zijn...
JD boven alle twijfel verheven wat mij betreft.
29 jul 2018 6:46
Hier ook een adres die verstand van zaken heeft.
https://www.cartronic-motors.com
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.