14 sep 2018 16:33
14 sep 2018 16:55
14 sep 2018 17:54
14 sep 2018 19:08
14 sep 2018 19:13
14 sep 2018 19:16
PaulusdB schreef:Het lijk mij eerder fraaie marketing priet-praat dan bewezen techniek.t=48830
Octaaf schreef:Wat zegt de dealer over een schoonmaakbeurt? Wat bevelen zij aan? Het vervuilen van de inlaatkleppen zit in het design van een DFI motor. Het vervuilen is geen sprookje. Vraag is of de aangeboden methode goed reinigd.
14 sep 2018 19:19
Kheldar schreef:Bij de DFI is het net als met alle andere direct ingespoten motoren. De kleppen vervuilen omdat de brandstof in de cilinders wordt ingespoten en niet meer net ervoor. De kleppen worden dus niet meer ‘schoongespoeld’ door het vernevelde brandstofmengsel. Voor de DFI motoren ook de injectoren zelf die vervuild raken.
is je luchtmassameter nog in orde? Een niet meer optimaal functionerende LMM wil ook nog wel eens bokken geven bij lage toeren en gas geven. Makkelijk te controleren.
14 sep 2018 19:29
14 sep 2018 19:30
MarkS schreef:Filmpje van Wouter die z’n M135i wilde laten schoonblazen, bleek na endoscopie dat carbon build up niet het probleem was
https://youtu.be/_Wgannquvp0
14 sep 2018 19:46
14 sep 2018 19:54
14 sep 2018 20:06
14 sep 2018 22:14
15 sep 2018 6:35
15 sep 2018 12:30
Kheldar schreef:Doen ze de waterstof behandeling niet met draaiende motor? Ik dacht net dat het beetje waterstof dat ze inspuiten reageert metde koolstofafzettingen en en weer koolwaterstof verbindingen maakt makkelijker los kunnen komen en dat zo de boel langzaam gereinigd wordt..
Schoonmaken van inlaatspruitstuk werd dan gedaan met een soort blasting met een of ander materiaal (walnootschillen heb ik wel eens ergens gelezen)
Twee verschillende dingen dus.
Dial_888 schreef:Is het stotteren bij lagere toerentallen niet ‘gewoon’ een beginnend lekkende klep...ik heb ooit vroeger gehad dat de motor hierdoor onderin ook niet lekker liep....
En misschien op de autobahn flink uitlaten, knappen ze ook vaak van op...
15 sep 2018 22:40