Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 aug 2005 20:07
Oké...
Stom, stom, stom, stom...
Ik was gisteren mijn auto aan het poetsen toen ik binnen iets ben gaan halen. Terwijl ik binnen was, begon het opeens te stortbuien (en niet zo'n beetje ook). Wel 10 minuten lang heeft het keihard geregend...
Ik dacht bij mezelf:"Ik blijf lekker binnen en wacht tot die bui over is."
Toen de bui over was, liep ik naar mijn auto en zag -tot mijn schrik- dat de motorkap nog wagenwijd openstond. Er is -dus- een enorme hoeveelheid water overheen gegaan.
Ik heb de auto meteen gestart en het leek alsof er niets aan de hand was, maar toen ik ermee ging rijden, bemerkte ik dat de auto inhoudt als ik gas geef. Als je langzaam gas geeft gaat 't tot een bepaald toerental goed en dan begint ie in te houden en voel je "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" (alsof de auto niet 'doorhaalt'). Bovendien loopt de auto klote stationair.
Wat zou dat kunnen zijn?
07 aug 2005 20:12
Dat ie op drie cilinders loopt doordat er vocht in de bougiegaten/ verdelerkap zit?
07 aug 2005 21:39
Niks aan de hand, als al het vocht verdwenen is is het probleem ook weer over
Waarschijnlijk is het hoogspannings gedeelte van jouw ontsteking wel een keer aan vervanging toe want bij een ontsteking die helemaal 100% is kan een Porsche veel spatwater verdragen
07 aug 2005 22:22
Wat is het hoogspanningsgedeelte van mijn ontsteking? Waar zit dat???
07 aug 2005 22:24
Bougie kabels, rotor, verdeelkap.
Bobine ook, maar daar doel ik nu niet op.
Groeten, Erwin.
08 aug 2005 11:13
hahahahaha
08 aug 2005 11:16
Vanochtend naar m'n werk stotterde de auto bij het starten wel nog, maar op de snelweg pikte hij al gauw weer op 'als vanouds'. Toen ik wilde optrekken bij een stoplicht had ie het nog even moeilijk, maar voor rest werkte alles weer prima!
Pfoei! Dat lucht op....
08 aug 2005 11:23
SPEEDY944 schreef:Pfoei! Dat lucht op....
Water daarintegen