Afgelopen zomer viel mij op dat er tussen bak en motor olie naar beneden liep
Dacht nou dat is simpel dat is de krukas kering of bak kering.
Motor uitgebouwd speedi sleeve geplaatst op krukas omdat deze een inloopgroef had en heb een nieuwe kering gezet.
Ook bij de een bak nieuwe kering geplaatst.
Alles weer opgebouwd en ingebouwd en een proef rit gemaakt.
Wederom de zelfde lekkage???
Motor uitgebouwd enz.
Nu heb ik een olie spoor dat ik niet kan verklaren.
Aan het bak gedeelte loopt het spoor helemaal rond maar geen spoor van de as naar beneden wat er op duid volgens mij dat
De as in de bak niet lekt. Ook via pijpje dat het druklager geleid staat droog
Aan de motor zijde heb ik een olie spoor alleen aan de linker zijde van boven naar beneden maar andersom kan ook omdat dit de draai richting is.
Ook geen olie spoor van krukas naar beneden. Deze is kurkdroog. Ook vliegwiel is droog
Nu dacht ik misschien dat de lek van oliedruk meter was maar deze is kurkdroog en zie in de omgeving daar ook geen lekkage
Als de bak aan de motor zit zie ik ook olie aan de linker buiten zijden en het lijkt dat de olie door de luchtdruk van binnen naar de buiten zijden word gedreven door vliegwiel
Ook zie ik een oliespoor via de koppelingsvork naar beneden komen.
Naar 4x in en uitbouw begin ik het op te geven waar deze lekkage vandaan kan komen.
Er zijn namelijk 2 mogelijkheden waar de olie het koppelingshuis in kan komen en daar heb ik geen lekkage???
heb al aardig wat lekkages opgelost in het verleden maar deze is voor mij uitzonderlijk.
Iemand hier ervaring mee of nog tips of zie ik echt iets over het hoofd.
Laatst bijgewerkt door
piewie op 15 feb 2019 14:16, in totaal 2 keer bewerkt.