Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 sep 2019 21:00
Persoonlijk hou ik van mooie technische upgrades zoals de koelmodificatie voor waterkoelers van Resto of de koelmodificatie voor luchtkoelers van Kappi.
In een gesprek met een andere enthousiaste liefhebber kwam het gesprek laatst op de bobines van een 964 en wel om ze te vervangen voor de (veel) betere bobines van een 993. Met name omdat deze een krachtigere vonk zou leveren. Nu kwam ik een dergelijke upgrade met de zoekfunctie hier op het forum niet tegen. Wel op rennlist waar menigeen deze heeft gemonteerd.
Is er iemand hier die deze upgrade zelf heeft (geplaatst) cq ervaring mee heeft?
03 sep 2019 11:54
Je kunt ook upgraden van een 964 naar een 993.
Heb je minder roest, minder lekkages, mooiere deurklinken, betere wegligging, 286PK, echte remmen en betere bobines.
03 sep 2019 12:43
mwoah, het oog wil ook wat....
Doe dan maar een 964....
03 sep 2019 13:15
Cazzo Super Veloce schreef:Je kunt ook upgraden van een 964 naar een 993.
Heb je minder roest, minder lekkages, mooiere deurklinken, betere wegligging, 286PK, echte remmen en betere bobines.
Als het een 993 wordt, dan is het een Carerra S. Een 2, geen 4.
Hoe dan ook, de 964 blijft sowieso
03 sep 2019 14:30
Ik zeg toch nergens dat het een 4 moet zijn
Als jij liever slechte remmen en een matig onderstel hebt, be my guest
03 sep 2019 15:15
Oh, ik waardeer je meedenken qua 'upgrade'
Geef slechts de versie van 993 aan welke ik graag op de oprit zie staan. Naast de 964
Iets anders...ik zie je niet vaak meer rijden in Etten-Leur en omgeving. Druk op de zaak?
03 sep 2019 17:13
Toevallig vandaag met de 993 naar het werk. 1M krijgt nwe bandjes en velgen worden gecoat. En dan de verkoop in.
03 sep 2019 17:31
Ewout schreef:mwoah, het oog wil ook wat....
Daarom, een 993 is op alle fronten een betere keuze dan een 964!
03 sep 2019 21:40
Lekker off-topic de reacties.
Afijn, ik heb de 993 bobines onlangs ingebouwd bij een 964. Binnenkort ga ik dit bij mijn 964 ook doen.
Allemaal niet zo spannend. Grootste uitdaging waren de juiste connectoren vinden.
Of de 964 er beter door gaat lopen verwacht ik eigenlijk niet. In mijn geval is het preventief vervangen.
03 sep 2019 22:09
Interessant draadje. Blijf graag op hoogte van ervaringen
04 sep 2019 10:01
Kappi2907 schreef:Afijn, ik heb de 993 bobines onlangs ingebouwd bij een 964. Binnenkort ga ik dit bij mijn 964 ook doen.
Allemaal niet zo spannend. Grootste uitdaging waren de juiste connectoren vinden.
Of de 964 er beter door gaat lopen verwacht ik eigenlijk niet. In mijn geval is het preventief vervangen.
Sta er hetzelfde in om zaken preventief aan te pakken en indien mogelijk te verbeteren. Na de komende Alpen rit eens speuren naar de benodigde onderdelen. Zal de ervaringen hier delen!
05 sep 2019 7:43
Spulleboel is onderweg:
Kabel ‘conversie’ set (993->964) laten krimpen in de US, 51euro incl verzenden. Ga ik niet voor lopen te klungelen en houd ik de originele intact;
993 Bosch bobines in de UK nieuw via Ebay besteld voor 101,- euro incl verzendkosten. In NL kost een set 210,- excl verzendkosten.
Afdekkapjes moet ik nog regelen.
Wil de originele spanbeugel bewaren, dus ga ik nog ff opzoek naar een oude beugel om aan te passen.
05 sep 2019 20:42
Cazzo Super Veloce schreef:Je kunt ook upgraden van een 964 naar een 993.
Heb je minder roest, minder lekkages, mooiere deurklinken, betere wegligging, 286PK, echte remmen en betere bobines.
Ja die deurklinken! De rest is niet nodig.
21 sep 2019 17:24
Bobines geplaatst, zeer tevreden!
Heb voor de liefhebber nog een 993 bobine pack liggen van Bosch. Mag weg voor 150,- euro
209,- bij de specialist, grijp je kans!
04 maart 2020 9:32
Eindelijk gelegenheid om dit weekend eea aan te pakken. De bobines liggen alvast klaar!
Zal in het topic over de auto zelf de ombouw laten zien.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.