Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 aug 2005 21:22
Vraag : wie weet wat nu exact de verschillen zijn tussen een 3.0l motor van de 911 Sc Usa en deze maar dan de Europa uitvoering.
In pk's zit er ongeveer een 25 pk verschil tussen deze twee.
Zit hem dat alleen in de toegevoegde katalysator, of motorcomputer ook verschillend van programmatuur.
Aanpassing van mengsel t.ov. een schonere uitstoot wordt aangepast door alleen de Oxygenregelkast, of stuurt dit regelapparaat de motorcomputer aan.
Lang verhaal, met andere woorden kan ik met mijn Usa model misschien op een relatief makkelijke manier toch die 25 pk erbij krijgen ?!
Wie o wie heeft een antwoord voor mij
bij voorbaat dank voor de genomen moeite !
Maurice van der Wel
12 aug 2005 21:31
Compressieverhouding is ook anders.
13 aug 2005 15:26
Compressieverhouding is ook anders.
Tjongejonge, heb jij soms een teleaccursus 'Hoe help ik iemand z'n droom om zeep in 4 woorden" gevolgd??
13 aug 2005 15:40
Double G schreef:Compressieverhouding is ook anders.
Tjongejonge, heb jij soms een teleaccursus 'Hoe help ik iemand z'n droom om zeep in 4 woorden" gevolgd??
Had ook met 1 woord gekund
. Zo,
Lang verhaal, met andere woorden kan ik met mijn Usa model misschien op een relatief makkelijke manier toch die 25 pk erbij krijgen ?!
Nee.
13 aug 2005 15:54
Dat leer je neem ik aan in de cusus voor gevorderden??
14 aug 2005 0:27
porscheforumjunkiecursus
14 aug 2005 20:25
Belangrijkste voor mij zou zij dat de 3.0 motoren die naar de USA zijn gegaan deels met Kolbenschmidt zuigers en cilinders zijn geleverd; deze zijn na revisie meestel niet opnieuw te gebruiken; kwalitatief in ieder geval veel minder dan de onverslijtbare Nikasil Mahle setjes.
EU auto's (eigenlijk "niet-USA /JApan") auot's vanaf 81 hebben altijd Mahle setjes aan boord....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.