Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Engine fan lampje bij 993

02 nov 2019 0:36

Sinds een paar maanden krijg ik af en toe de rode waarschuwingsmelding en “engine fan belt” lampje bij mijn 993.

Alle riemen laten vervangen, ging het weer even goed, dan kwam het weer terug. Daarna dachten ze dat het in het meetwieltje tegen de snaren was, deze gangbaar gemaakt, ook niet de oplossing.

Ik hoor ook een soort slepend geluid, alsof er ergens een blaadje in zit.

Weet iemand wat het zo kunnen zijn of waar ik het moet zoeken?

Re: Engine fan lampje bij 993

02 nov 2019 7:50

Zo te lezen hebben ze alles al gecontroleerd, behalve de bedrading van de sensor. Is de sensor zelf ook al vervangen :?: Ik zou deze nog eens na (laten) kijken ook op draadbreuk :idea:

Het slepende geluid, zit er niks in de kachelventilatoren.... :?: Kan verder van alles zijn, is lastig aan te geven zo op afstand

02 nov 2019 17:54

Nee sensor zelf nog niet vervangen. Irritante is dat hij niet constant brandt, maar ga idd die sensor maar vervangen.

Wellicht dat dat geluid ook door de sensor (wieltje) komt.

02 nov 2019 19:57

Denk het lager wat in de ventilator zit. Als die slijtage heeft dan hoor je die een licht slepend geluid maken...

03 nov 2019 13:05

Daar zat ik ook al aan te denken. Bij mij ging de sensor van de ventilatorriem kapot. Bij het vernieuwen daarvan bleek, dat de ventilator in het ventilatorhuis aanliep. Sterker nog, twee of meer ventilatorbladen vertoonden al scheuren. Oorzaak bleek dus ook het lager van de dynamo te zijn. Gelijk de dynamo laten reviseren en een nieuwe ventilator. Achteraf denk ik ook dat ik het aanlopen van de ventilator als een schurende geluid het gehoord, maar eigenlijk geen acht op geslagen. Zo'n 911 motor maakt al zoveel herrie :D

03 nov 2019 14:08

En als je te laat bent dan vliegen de onderdelen in het rind in je motorruimte

04 nov 2019 20:42

Sensor wiel kun je met de hand wegdrukken, motor laten lopen en je weet of dat het geluid veroorzaakt.

04 nov 2019 21:32

Voor de zekerheid een ty-wrapje erom als je je vingers nog eventjes wilt behouden :mrgreen: :mrgreen:

05 nov 2019 20:31

Alfred schreef:Voor de zekerheid een ty-wrapje erom als je je vingers nog eventjes wilt behouden :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb ze nog, tyre wrap wordt um nie.
Dan ff de sensor losmaken en vastzetten. Overkill maar ach....
Plaats een reactie