Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924 loopt slecht

16 aug 2005 12:01

Hallo,

Sinds kort in het bezit van een 924 uit '85, welke in eerste instantie perfect liep.
s'Morgens probleemloos naar het werk, en s'avonds terug liep hij ineens slecht.

Bougies, kabels, verdelerkap, rotor, bobine vervangen.
Injectie cleaner geprobeerd, geen resultaat.

Het is alsof hij op drie poten loopt, maar dat ook niet echt.
Compressie gemeten, allevier 14.

Heeft 1 van jullie misschien een idee?

Alvast bedankt.

Alberto

16 aug 2005 12:06

Wat bedoel je met 'slecht lopen'? Hoe voelt 't? Hapert hij alleen bij hoge(re) toeren of over het hele toerenbereik? Loopt de auto wel goed stationair?

Even wat meer info zou welkom zijn...

16 aug 2005 12:09

Hij loopt stationair slecht, met gas geven en wegrijden slecht, alleen als je echt op toeren gaat rijden merk je er minder van, maar merk je aan het vermogen dat het niet goed zit.

16 aug 2005 12:17

slaat hij bij 'koud stationair' af, of blijft de motor draaien? Houdt hij een egaal toerental of 'jengelt' ie? Houdt de motor in als je gas geeft en lijkt het erop dat hij op een gegeven moment 'loskomt', of loopt hij 'ingehouden' over het hele toerenbereik?

Ik verdenk -gezien je info- tóch de verdelerkap/contactpuntjes... Heb je de (nieuwe) bougies er al eens uitgedraaid? Hoe zien die eruit?

Zou ook de benzinepomp kunnen zijn...

16 aug 2005 12:46

De motor blijft lopen als hij stationnair loopt, maar erg rommelig. Zeker geen egaal toerental.
Op dat moment ook teveel rook uit de uitlaat, maar niet overdreven wit of blauw.
Als je gas geeft reageert hij wel direct, maar blijft rommelig.
Wat je zegt over op een gegeven moment loskomen, daar lijkt het wel op, maar je merkt aan het vermogen dat hij niet goed loopt.

Contactpunten zitten er niet in, en misschien heb ik inderdaad pech dat de verdelerkap ondanks dat hij nieuw is, niet goed is.
Dit weekend de compressie gemeten, en alle bougies waren wel behoorlijk zwart, maar zagen er allemaal hetzelfde uit.

16 aug 2005 12:56

Koude motor?
Warme motor?
1.BDP-sensor op het vliegwiel(Bovenstedodepunt-sensor)
2.NTC motorblok
3.LMM( luchtmassameter)
zo maar wat opties.

16 aug 2005 13:10

Koude of warme motor hetzelfde resultaat.

De meters en sensors zal ik dus moeten testen. Eerst even erachterkomen waar ze zitten. Heb helaas geen workshop manual.
Misschien kan ik online een technische tekening vinden van het blok.

16 aug 2005 22:45

RS-R schreef:Koude motor?
Warme motor?
1.BDP-sensor op het vliegwiel(Bovenstedodepunt-sensor)
2.NTC motorblok
3.LMM( luchtmassameter)
zo maar wat opties.


Wacht even, Humpf. :shock:
Een 924 heeft geen BDP sensor, NTC of LMM zoals jij bedoelt :roll:

Blijft over Koude motor, Warme motor of zo maar wat optie's.

:?: :?: :?: :lol:

16 aug 2005 22:52

Alberto, het lijkt er op dat door één of andere reden jouw motor erg rijk loopt, oftewel te veel benzine krijgt.
Dat verklaart de zwarte? rook en de zwarte bougie's.

Als de motor idd. erg rijk loopt, is de stationair loop erg onregelmatig en gaat de motor bij hogere toerentallen minder slecht lopen.
Het zou kunnen dat de motor door een lekkende koudstartklep of een defecte warmdraairegelaar te veel benzine krijgt.
Bij een K-jetronic is het verstandig om eerst de benzinedrukken te meten om deze te vergelijken met de voorgeschreven waarden en aan de hand daarvan een conclusie te trekken.

Erwin.

17 aug 2005 1:31

Erwin schreef:Blijft over Koude motor, Warme motor of zo maar wat optie's.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Plaats een reactie