Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 feb 2020 14:11
Daar mijn boxster 986 sputterde in lage toeren heb ik beslist om de gasklep en air intakes eens grondig te reinigen , na de uitbouw dus grondig gereinigd
Voor :
Na:
Alsook de injectoren ultrasoon laten reinigen
Voor:
Na:
Probleem dat hem nu zich voordoet is dat hij bijna niet meer start (enkel bij vol gas) , stationair voor geen meter loopt en mml nog altijd brand
stationair :
https://youtu.be/sFqh8p2sRmMook komt er een zoemend geluid uit de stationaire regelklep , is dit normaal ?
https://youtu.be/AXY35l8alUw Rooktest om vacuumlekken op te sporen … geen lekken gezien
https://youtu.be/FInnzW3TKmQ
14 feb 2020 18:24
Al eens uitgelezen?
14 feb 2020 19:05
Luchtmassameter schoongemaakt??
14 feb 2020 19:46
Nog niet uitgelezen en lmm uitgetrokken maar maakt geen verschil ...
01 maart 2020 21:47
Even een update ,
Heb de boxster eens knn uitlezen en daar kwamen volgende foutcodes naar boven ...
P0300 random / multiple cilinder misfire detected
P0301 cilinder 1 misfire detected
P0302 cilinder 2 misfire detected
P0303 cilinder 3 misfire detected
Dus volledige rechterkant heeft probleem ,
Iemand enig idee ?
Had reeds gelezen dat het de o2 sensor zou knn zijn
ofwel bobines - bougies ?
12 mei 2020 7:39
Controleer even de bobines, deze durven haarscheurtjes krijgen en dan krijg je ook misfire storingen
13 mei 2020 9:10
Alleen bank 1.... hmm
Ik had pas bij een 2e nieuwe originele LMM succes met knappe benzine erin. (ik geef dit wel een kans)
De stationairklep zoemt, dat klopt. Gaat hij wel open?
Haal de accu los. voor 20 min.. Sluit de accu weer aan, doe je wagen op slot en weer open, zet het contact minimaal 1 minuut aan. (niet starten) Zet het contact uit, en start dan de auto. Zo leer je de stationair klep weer in.
Het kan evt ook je Variocam steller zijn die blijft hangen.. schat de kans wel klein in dat dit het is.
13 mei 2020 10:22
De kans dat het bobines, bougies, injectoren zijn is klein. Alledrie defect is uitzonderlijk
De kans dat het iets te maken heeft met de gasklep is ook klein anders had je wel problemen gehad op beide banken.
Blijft over de grote kanshebbers: nokkenas timing versteller, kleplift hoogte versteller en Hall sensor
Als het de timing versteller is krijg je (tenminste bij de 997.1) een andere foutmelding (P0021).
Dus blijven kleplift hoogte versteller en Hall sensor over?.
Mogelijk kun je die wisselen met bank 2 en kijken wat de fout doet
Groet
Hans
14 mei 2020 1:14
AirBus schreef:Haal de accu los. voor 20 min.. Sluit de accu weer aan, doe je wagen op slot en weer open, zet het contact minimaal 1 minuut aan. (niet starten) Zet het contact uit, en start dan de auto. Zo leer je de stationair klep weer in.
Het is gasklep met kabel.
Is de stationair regelklep nog goed? En de pakking van de klep.
Moet denk ik toch een keer live naar de data gekeken worden wat er precies gebeurd. Dat kan snel uitsluitsel geven over timing en versteller.
18 mei 2020 12:47
Kheldar schreef:
Het is gasklep met kabel.
Is de stationair regelklep nog goed? En de pakking van de klep.
Moet denk ik toch een keer live naar de data gekeken worden wat er precies gebeurd. Dat kan snel uitsluitsel geven over timing en versteller.
Yuup, die van mij ook, en het was de oplossing...
18 mei 2020 16:52
Ik denk ook dat de bobine niet goed is. Bij mij zijn uit voorzorg alle bobines vervangen door een gedificeerde versie. door kleine haarscheurtjes kan er vocht in de bobine komen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.