13 jun 2020 8:39
13 jun 2020 23:40
14 jun 2020 0:50
14 jun 2020 9:23
14 jun 2020 10:18
14 jun 2020 10:23
Double G schreef:Ik doe er altijd netjes de standaard bougies in. Wel altijd even de elektrodeafstand controleren met een voelermaat. Bougies met meerdere elektrodes hebben volgens mij ook weinig nut, de vonk neemt altijd de weg van de minste weerstand en dat is er maar 1.
14 jun 2020 17:55
Hij loopt nl tegen een beurt aan, kleppen/bougies ed.
14 jun 2020 19:52
964hans schreef:Hij loopt nl tegen een beurt aan, kleppen/bougies ed.
je bent welkom
Groet,
Hans
14 jun 2020 22:13
18 jun 2020 17:16
18 jun 2020 19:32
18 jun 2020 20:01
19 jun 2020 11:43
Dial_888 schreef:Ik heb me vandaag laten adviseren, het zijn NGK’s, en gelijk de andere benodigdheden meegenomen.
19 jun 2020 13:46
27 dec 2020 14:51
27 dec 2020 15:15
27 dec 2020 16:00
29 dec 2020 15:18
07 apr 2021 10:50
stuurt schreef:Toevallig heb ik er afgelopen zomer eens irridium bougies van Denso ingedaan op aanraden van BCCP waar ik de P op de rollenbank had gehad. De reden dat ik hem op de Rollenbank wou hebben was om te kijken of de Steve Wong chip en SSI warmtewisselaars nou echt doen wat ze beloven, maar dat terzijde.
Uiteindelijk dus ook een run met Standaard Bosch wr4cc en denso IW24 irridium bougie’s gedaan. Ik kan zo geen verschil merken of meten, terwijl ik er de 20 jaar daarvoor altijd gewoon WR4CC in heb gehad. Daar moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat de bougies op deze manier zeker niet onder alle omstandigheden getest zijn, dus het zou best kunnen dat hij nog sneller start, ok bij lage accuspanning en dat ze beter presteren op het circuit of de Autobahn. Het verbruik heb ik helaas niet bijgehouden de laatste tijd, dus daar durf ik ook niks over te zeggen.
Dus of irridium de meerprijs waard is in een 3.2? Ik denk het niet.... Maar laat ze wel lekker zitten de komende jaren nu ze er toch inzitten.
Voor de volledigheid, ik heb een eurospec 3.2 uit ‘83 met Steve Wong chip en SSI’s
Groeten,
Steven