Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 sep 2020 14:29
Gisteren ritje van 30-40 km met koffiestop, de snelweg opdraaien en lekker even vlot de oprit op.
Plots geen vermogen meer,check engine,abs,psm en wat nog meer branden.
Reed nog wel maar ging steeds langzamer. Met gevoelige IMS Lager geluid uit de motor ruimte tot stilstand gekomen bij een BP.
Het geluid lijkt of er geen luchtfilter op zit.
Proberen te starten maar nog steeds hetzelfde.
Even gewacht op een oliecheck in het menu,en weer gestart.
Met hetzelfde gereutel even meer gas gegeven en ging wel in toeren omhoog maar niet op alle cilinders.
Lampjes gingen na 5 sec weer branden en zakte hij in tot afslaan.
LMM stekker eraf gehaald, gestart en bleef wel stationair op 4-5 pitten lopen.
LMM erop gedrukt, toen ging hij uit.
Rara politie pet........
Zal het Massa gerelateerd zijn of vacuüm?
Daarvoor probleemloos gereden met alleen een melding dat de temperatuur meter een fout had,maar dat ging weer vanzelf weg.
3.6 motor
Volle tank en de juiste brandstof.
23 sep 2020 14:48
Bobines
23 sep 2020 14:51
Yup, ingescheurde bobine zou ook mijn eerste verdenking zijn.
23 sep 2020 19:46
Advies om uit te laten lezen.
Bij misfire op 1 of meer cylinders dan inderdaad naar Bobines kijken.
Neem dan voor de zekerheid ook de bougies mee.
24 sep 2020 6:25
Rara politie pet........
Defensie achtergrond?
24 sep 2020 7:50
Gisteren de krukas en nokkenas sensor vervangen. Na uitlezen met een bosch ( helaas geen porsche ) kwam er een foutmelding van nokkenassensor, en melding van colinder 1-2-3 onsteking onderdrukking.
Nog geen resultaat.
Vandaag even bobines bestellen.
24 sep 2020 21:36
vanavond weer even verder geklust, bobines uitgewisseld , uitgelezen en gereset.
starten en wat meer gasgeven want hij heeft hem telkens verzopen , toen ging de motor weer leven
voor korte duur want het check engine lampje weer aan
weer wat rommelig lopen maar wel beter dan eerst, na uitlezen een code van de Hallsensor. P0343 Fasesensor 1 ( Hall-effect sensor 1 van de nokkenas )
gaan we morgen weer ff uitwisselen
dan hoop ik dat het euvel voorbij is .
24 sep 2020 22:31
Het is mogelijk dat je de stekkers van de nokkenassensor en de krukassensor (per ongeluk) hebt verwisseld. Let op de kleurcode!
Heb je al geprobeerd de nokkenassensor van beide banken te wisselen? Als het (toch) de sensor is dan wordt de code (vlgs mij) P0341
24 sep 2020 22:33
Overigens had doctorandus P zich niet geschaamd voor de poëtische titel van dit topic, mijn complimenten:)
25 sep 2020 22:17
goed, weer bezig geweest met sensoren.
heb nu de nokkenassensor en de 2 sensoren die naast de bobines zitten vervangen.
bobines getest en de bougie geeft een vonk op 1-2 en 3 , ik krijg steeds dezelfde foutcode te zien. P0343 met misfire van cilinder 1-2-3 tot gevolg.
massa kabel gecheckt, die zit vast . hij loopt op 3 cilinders, aan de rechter uitlaat voel je wel wat druk eruit komen maar niet veel.
heb het relais bij de zekeringkast ook gewisseld DME ? of zit er stiekem er nog 1tje?
zekeringen zijn heel .
wordt er nu een beetje moedeloos van
Slechte bougies?
Bank 1 van tijd af?
injectoren defect?
25 sep 2020 22:43
Is de hydraulische versteller van de nokkenas (je hebt er 1 voor 'timing' en 1 voor de 'lift' nog goed? Is de stekker/bedrading naar deze verstellers nog goed? Eén zit tussen je bobines, vlak achter het hitteschild dus heeft best wat te lijden. Bij mij was ooit de bedrading bloot komen te liggen, waardoor ik ook foutcodes over de hele bank kreeg.
25 sep 2020 22:46
Wat zijn je camshaft deviations?
Nokkenasversteller is een goeie ... even nakijken
Bij mk2 makkelijk te demonteren om te testen en evt te vervangen.
25 sep 2020 22:59
ik heb dus alle 2 gewisseld met gebruikte exemplaren die uit een goed draaiend blok komen.
stekkers zijn goed en bedrading ook.
hij kan toch niet zomaar van tijd af schieten zonder herrie ?
alle delen die ik vervangen heb zijn wel gebruikte delen maar functioneerden nog goed.
25 sep 2020 23:08
JeroenSC schreef:Is de hydraulische versteller van de nokkenas (je hebt er 1 voor 'timing' en 1 voor de 'lift' nog goed? Is de stekker/bedrading naar deze verstellers nog goed? Eén zit tussen je bobines, vlak achter het hitteschild dus heeft best wat te lijden. Bij mij was ooit de bedrading bloot komen te liggen, waardoor ik ook foutcodes over de hele bank kreeg.
welke foutcodes? en liep hij op 3 cilinders?
25 sep 2020 23:11
Maar wat Kheldar zegt: heb je links en rechts een beetje gelijke camshaft deviations als je uitleest?
25 sep 2020 23:16
Bij mij was het volgens mij 300, 304, 305 en 306 (cilinder overslag).
25 sep 2020 23:29
De cam shaft deviations moeten idealiter +-6 graden zijn Iets hoger hoeft geen indicatie voor je probleem te zijn.
Als 1 bank problemen geeft moet je ook gaan kijken naar oorzaken die bank gerelateerd kunnen zijn. De foutcodes kunnen dan side effects zijn. Geen vaccuum lekken?
26 sep 2020 8:43
Ik heb vacuüm nog niet gecheckt, ik weet niet waar het allemaal loopt.
Zal op het net naar een schema zoeken.
Vandaag weer zoeken .
26 sep 2020 12:50
Rook is je beste vriend!
Werkt bank 1 wel mee? Komt er iets uit de uitlaat?
Klopsensor?
O2 sensor al eens omgewisseld of waardes nagekeken.
26 sep 2020 13:48
Kheldar schreef:Rook is je beste vriend!
Werkt bank 1 wel mee? Komt er iets uit de uitlaat?
Klopsensor?
O2 sensor al eens omgewisseld of waardes nagekeken.
uit bank 1 komt alleen lucht, met mijn neus in de uitlaat gehangen
waar zit de klopsensor en de O2 sensor ?
26 sep 2020 14:21
Even de Originele Onderdelen Catalogus / PET van de Porsche.nl website downloaden. Klik op deze
link en tik
knock sensor in bij zoeken. Zo te zien zit hij bovenop.
De O2 sensors a.k.a. Lambda sensoren zitten altijd in/op je katalysator.
26 sep 2020 18:09
Alleen lucht? Dus je ruikt geen benzine? Dan heeft de ECU de inspuiting uitgezet op de desbetreffende bank.
Welke foutcodes heb je nu eigenlijk allemaal?
26 sep 2020 18:47
Kheldar schreef:Alleen lucht? Dus je ruikt geen benzine? Dan heeft de ECU de inspuiting uitgezet op de desbetreffende bank.
Welke foutcodes heb je nu eigenlijk allemaal?
net weer even uitgelezen en deze foutcodes zitten er nog in :
P0444 : Huidig Tank ontluchtingsventiel
P0343 : Huidig Fasesensor 1 ( Hall-effect sensor 1 van de nokkenas )
Ik heb nu geen Check-engine light meer branden maar hij loopt nog steeds op 3 cilinders , dus bank 1 geeft alleen maar lucht uit de uitlaat.
Heb de Nokkenas-sensor en de Krukas-sensor vervangen.
Ook de sensoren die de cam-timing doet en degene ernaast ( tussen bobine 3-2 )
Relais vervangen door een goed werkende 2e hands ( die met de roze letters ) Dme ?
Die van de Tank ontluchtings ventiel is nieuw.
Stekkers van de 4 lambda's los gehaald en geen verschil , ook de Nokkenas-sensor losgehaald en ook geen verschil.
Stekker van de LMM los gehaald en wel wat hoger lopen maar geen verschil.
Staat de motor in noodloop?
26 sep 2020 21:45
Kwam gisteren op deze
site tegen dat "when the check engine light comes P0343 code on the first you should check is the gas cap"
Ik dacht het zal wel, gaat hem niet worden maar ......... nu je P0444 Tank ontluchtingsventiel noemt
Vul je echter P0444 op deze site in dan komt ie met "a broken MAF sensor"
26 sep 2020 22:11
wat een heerlijk forum !!! Er wordt meegedacht en oplossingen voorgesteld , Hulde
Het vreemde is dat ik de Maf sensor heb omgewisseld met een goed werkende van een maat die met zijn Porsche hier was,hij dus niet eens aansloeg en met die van mijzelf wel
( ook een 996 3.6 )
zou het ook eventueel kunnen dat er een lambda stuk is ?
morgen maar even kijken of ik ze los krijg en zien hoe ze eruit zien.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.