Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 apr 2021 9:50
Hi Forummers,
ik rij een 997 cabrio met uitlaatdempers die (gundo) gehackt zijn. Ik kocht de auto zo tweedehands en in het begin stoorde ik me niet aan de sound met deze dempers. In lage toeren is het best leuk, hees en sportief, maar boven de 3500 toeren wordt het echt te luid, zeker met de kap open (de hele zomer dus). Ik zou wat meer discretie op prijs kunnen stellen en ben daarom op zoek naar originele uitlaatdempers voor de 997.1 S
Heeft iemand op het forum (of daarbuiten) zo'n stel liggen in goede staat. Afhalen is geen probleem (of de grenzen zouden terug moeten sluiten).
Ik hoor het graag.
02 mei 2021 22:37
Ik rij ook met dezelfde combinatie. Ik vind het echter een heerlijke en goedkope verbetering. Maar goed smaken verschillen
Maar een beetje fatsoenlijke lasser zou de einddempers evt ook weer in originele staat kunnen brengen lijkt mij. Kwestie van het bypass pijpje eruit zagen en de gaten weer netjes dichtlassen.
03 mei 2021 9:53
Ik heb ondertussen een setje originele kunnen scoren en die liggen nu klaar om gemonteerd te worden.
@ brian951: inderdaad, smaken verschillen, gundo hacks ook trouwens. De doormeter van de bypass pijpjes speelt hier een rol.
En uiteraard, zoveel mensen er zijn, zoveel meningen ... En ik heb het graag wat discreter. Voordeel in deze is dat ik nu beide type dempers heb. Stel nu dat ik de originele toch te soft vind kan ik nog altijd switchen.
Dan wat het verwijderen van de bypasses en dichtlassen betreft, dat had ook een oplossing geweest, maar ik vond niet meteen een lasser die er zich aan wou wagen.
We zullen zien wat het gaat geven.
In ieder geval, de zoektocht naar originele demper houdt hier op, maar ik post nog een evaluatie betreffende, ben ik nu tevreden met de originele of niet.
04 mei 2021 12:57
Mooi ... meningen evolueren ook. Had hetzelfde met de Carnewal mod op mijn dempers. In eerste instantie klinkt het leuk. Maar na een tijd merk je dat het gewoon een vervelende dreun wordt.
04 mei 2021 17:30
Je kan in de gmundo hack pijpjes kleppen laten lassen.
bijvoorbeeld deze en dan nadenken of je kleppen wilt die onbediend open staan. Dat is wat Porsche doet. Of onbediend gesloten voor een discretere start zolang er gedurende de eerste seconde nog geen motorvacuum is opgebouwd.
04 mei 2021 19:19
Dat is misschien nog een idee om met de gundo dempers te doen als ze gedemonteerd zijn. Dan heb je idd de keuze tussen veel of gematigd.