Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 jun 2021 13:10
Ik heb eenCayenne Turbo op het oog er daar ligt een klein plasje olie op de grond bij de voorzijde van de motor (nokkenasketting) Tuurlijk volgens de eigenaar omdat ie een paar maanden heeft stil gestaan. Maar als je naar de foto kijkt wat is dan de eerste indruk?
Karter pakking?
14 jun 2021 14:43
Nu nog een foto.
14 jun 2021 15:11
Dus jij wilt een Lekkende Cayenne Turbo uit 2007 kopen? Sterkte.
14 jun 2021 15:58
We weten niet wat hij moet kosten he
?
14 jun 2021 16:25
Al kreeg ik er geld bij...
14 jun 2021 17:50
Het lukt me helaas niet om de foto te plaatsen
14 jun 2021 20:41
Op zijn kosten laten repareren, aankoopkeuring dan pas beslissen of je de auto geschikt kunt kopen.
Ik zou hem laten staan.
14 jun 2021 21:33
Net zoiets als lege airco: alleen even bijvullen
14 jun 2021 21:56
Alle Porsche's lekken olie, toch
Laat de verkoper het oplossen ... voordat je 'm koopt ~ maar dat is hier al gezegd.
Anders gewoon verder zoeken naar 1tje waar geen plas olie onder ligt
14 jun 2021 22:15
1 advies ; wegwezen....
14 jun 2021 22:31
@Ronaldo, dank je voor het plaatsen van de foto. De auto staat op een veiling en er is geen contact met de verkoper. Wel een groot risico maar als de motor goed is en de prijs ook is het misschien wel wat. Hij is in ieder geval vrij uniek. Ik ga nog een keer kijken en neem m’n Aliexpress endoscoop camera mee. Mss dat ik dan iets meer kan zien. Als het enkel de karterpakking is durf ik het wel aan. Maar ik vrees het ergste.
15 jun 2021 8:52
Cayenne Turbo uit 2007 die olie lekt op een veiling...
15 jun 2021 9:26
Ik schreef nog dat ik een carterpan pakking nog wel aan durfde maar op Rennlist stond:
Oil leaking from the upper oil pan or "oil guide housing" are common on the 2008-2010 Cayenne V8s. Porsche started using aluminum screws to secure the pan and it didn't work out well. Resealing the upper oil pan is a huge job that involves suspending the engine on the body and lowering the entire front sub frame, then removing the lower oil pan, a bunch of oil pick up tubes inside the pan and finally the pan itself. Then try cleaning everything satisfactorily with oil dripping down onto your head continuously. Frankly if it were my car unless oil was pouring out as fast as i could put it in, I wouldn't worry about it.
Misschien dan eerst proberen de schroeven iets aan te draaien. Maar goed eerst constateren of het daar vandaan komt.
15 jun 2021 9:52
Pas een zelfde soort probleem gehad bij een panamera uit 2011. Dat waren alleen 4 afgebroken boutjes aan de kettinghuizen aan de bovenkant van het blok.
De boutjes wegen echt nix en zelfs met de moment sleutel
Draai je ze nog af. Maar goed geen olie olie meer gezien.
Bij porsche moest het hele blok er uit voor deze reparatie.
Je kan dus ook mazzel hebben. Blijft een gok.
Als je zelf handig bent en de prijs is er naar gewoon doen en anders niet.
Gr anton
15 jun 2021 14:07
Robknol schreef:Misschien dan eerst proberen de schroeven iets aan te draaien. Maar goed eerst constateren of het daar vandaan komt.
Dat zou een handelaar doen ….. ondanks de aluminium boutjes
15 jun 2021 16:29
Mag je vooraf aan een auto sleutelen als hij te koop wordt aangeboden op een veiling....
Bodemplaten verwijderen en aandraaien van diverse bouten..
Anderen hebben al geschreven: laten staan en verder zoeken, niet een hand vol maar een land vol met Cayenne's......
15 jun 2021 16:34
Wat wil je er maximaal voor betalen?
15 jun 2021 16:47
renetrzes schreef:Wat wil je er maximaal voor betalen?
Minimaal en maximaal ellende.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.