Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 feb 2022 23:06
997 MK 2. Cabrio. 212 dkm. Problemen met PDK die resulteerden in een noodloop in de 3e versnelling. Auto gereset dmv contact sleutel en ok ik kon weer rijden. Na een paar dagen stationair rijden in 2e versnelling weer in noodloop en vervolgens geen versnellingen meer. Display gaf ook geen stand van de versnelling weer. Contactslot uit en aan en ok. Porsche Rdam de auto op laten halen voor diagnose. Oliepeil te laag maar geen externe lekkages wat volgens Porsche erop duidde dat er vloeistof naar het droge gedeelte van de PDK heeft gelekt. Conclusie nieuwe PDK monteren €20,000 ex.
auto staat nu bij Porsche Resto in Nijmegen voor diagnose en onderzoek voor reparatie.
Is er iets bekend over deze problemen met de PDK?
Er waren niet veel Porsche specialisten die reageerden op onze oproep…. Kan een slecht vooruitzicht zijn
23 feb 2022 23:57
Ik heb precies het zelfde gehad, maar als 1 van de kanten van de pdk lek is komt er uit het droge tussen stuk wel wat olie als je flink doorrijd.
Als daar geen olie in zit hebben ze hem niet goed gevult bij de olie wissel.
Ik kan je maar 1 goed advies geven. Ga naar auto transmission in ede. Doen dit aan de lopendeband.
Gr anton
24 feb 2022 0:41
Hartelijk dank Anton
24 feb 2022 11:50
20K, heftig geld voor nieuwe versnellingsbak.
Hopelijk blijkt het iets "kleins" te zijn.
24 feb 2022 21:57
Hallo
Wat ik vaak lees is dat de sensorplaat die registreert in welke versnelling de bak staat nogal eens stuk gaat. Voor reparatie moet de bak uit elkaar. Zijn op internet genoeg verhalen en video’s te vinden. Porsche repareert zelf geen pdk bakken. De nieuwe sensorplaat komt volgens mij uit China. Porsche repareert zelf geen PDK bakken. Dus een nieuwe.
Succes
24 feb 2022 21:59
Ja kost echt zoveel, heb de offerte ook liggen.Er zijn geen losse onderdelen tekrijgen, dus ze vervangen heel de bak. Ben overal geweest en niemand die zoeen bak open maakt. Niet omdat ze het niet kunnen maar omdat er geen onderdelen voor zijn.
Ook het vullen van de pdk is al een verhaal appart.
Ik ben in ede terecht gekomen omdat zij het probleem als enige gelijk herkende. Schrok wel toen ik daar binnen stapte hoeveel pdk’s er stonden.
Ik denk ook dat dit in de toekomst wel eens een probleem kan gaan worden. Want hoe hou je die auto’s allemaal op de weg.
24 feb 2022 22:35
En waar moet je qua reparatie aan denken dan?
24 feb 2022 22:49
Je zit snel tussen de 7 en 10 duizend.
De delen worden bij zf gereviseerd en dan hier weer terug in elkaar gezet. De onderdelen zijn niet los tekoop. Het schakelblok met de solenoids wel maar kost 2500 en dan moet het er nog in.
Bij mij mengde de 2 soorten olie met elkaar.
De helebak moet dan tot het laatste schroefje uit elkaar
24 feb 2022 23:42
Dank Anton, nog steeds flinke bedragen maar beter te doen dan een compleet nieuwe bak. Ik hou het nog even bij m’n approved.
25 feb 2022 9:31
Bizarre prijzen. Nog een reden om voor een handbak te kiezen.
Heb wel eens een exploded view van zon PDK bak gezien. Dan weet je; dit gaat problemen opleveren na een jaartje of 10.
25 feb 2022 9:50
en na 14 jaar loopt dan lekker de approved termijn af..
25 feb 2022 10:38
Nu os mijn duits niet zo best maar daar ook 10 k toch?
25 feb 2022 10:39
Er verschijnen zo langzamerhand wel wat scheurtjes in het bastion van de (in vergelijking met de eerdere generaties waterkokers) zorgeloos en onverwoestbaar geachte 997.2 en 987.2. Nog steeds zou ik een 987.2 S met PDK prefereren boven mijn eigen 987.1 S Tip overigens. Maar niet met 30% prijsverschil, want zoveel was het.
25 feb 2022 11:05
Lees dit maar eens
https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... ssion.htmlDit plaatst het probleem in een ander daglicht
25 feb 2022 11:40
Binko schreef:Er verschijnen zo langzamerhand wel wat scheurtjes in het bastion van de (in vergelijking met de eerdere generaties waterkokers) zorgeloos en onverwoestbaar geachte 997.2 en 987.2. Nog steeds zou ik een 987.2 S met PDK prefereren boven mijn eigen 987.1 S Tip overigens. Maar niet met 30% prijsverschil, want zoveel was het.
Vraag eens bij auroresto na, de 997.2 motoren staan er nu ook, net zoals toentertijd het begon met de 997.1 motoren.. nog los van het pdk risico
25 feb 2022 12:14
Dat bedoel ik, mark996: die goede reputatie van de 997.2 en 997.2 is aan het afbrokkelen. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat die generatie inmiddels 13 jaar oud is.
25 feb 2022 15:50
Ik zou een bedrijf dat op hun website 'Boxter' en 'Marcan' vermeldt niet serieus nemen...
25 feb 2022 15:56
Ik heb vernomen dat ZF de producent is van de PDK-bak. Kun je niet contact opnemen met ZF en hen vragen of ze kunnen repareren?
ZF Nederland BVDistributieweg 7
2645 EG DELFGAUW
Tel: 015-2702350
Fax: 015-270 23 51
Website:
http://www.zf-group.nlE-mail:
nlinfo@zf.com
26 feb 2022 12:19
Met mijn vorige RS4 DSG bak dezelfde problemen gehad, 2019
In Duitsland op weg naar wintersport vast gestaan, daar door Audi opgesleept.
Diagnose idem aan topic starter conclusie nieuwe bak erin , aangezien auto aantoonbaar dealer onderhouden was coulance regeling.
Alleen uit- en inbouw kosten hoeven te betalen.
Gratis vervangend vervoer door de Duitsers, top geregeld toen.
Grapje was toen ook iets van € 17K.
26 feb 2022 13:10
Nou porsche deed voor mij helemaal niets, ook altijd dealer onderhouden en de bak in rotterdam laten verversen bij 90.000 km. Kort daarna begon begon het. Bak ging inwendig lekken. Het vullen van de bak is nog niet zo makkelijk. Moet met de piwis en een bepaalde temp met draaiende motor. Dit is niet gebeurt bij porsche. Zij laten hem overlopen en klaar.
Maar ja ga het maar eens aantonen allemaal.
Mijn pdk komen ze alleen nog in ede aan. Daar staan gemiddeld 4 tot 5 kapotte pdk’s per week en geven goede service. Let ook op dat ze echt de pentosin olie gebruiken. Er zijn ook andere soorten olie maar die stinken in de auto als je stil staat.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.