Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 sep 2023 22:20
Ja, ik weet het. Er is veel geschreven en gezegd over het chiptunen van een Porsche. Mijn 986S uit 2004 is origineel geleverd in USA. Ik zie op papier dat er een klein verschil is tussen de USA specs en de EU specs:
USA: HORSEPOWER258 @ 6250 rpm
TORQUE229 lb-ft @ 4500 rpm
MAX RPM7200 (???)
EU: max. vermogen 191 kW (260 pk)/6200 tpm
max. koppel 310 Nm/4600 tpm
Volgens mij zijn USA auto's altijd afgesteld op octaan 91. Ik tank altijd 98 en vraag me af of daar nog vermogenswinst te halen valt, als de ECU anders wordt geprogrammeerd. Wie kan me hier inhoudelijk over adviseren?
PS. ik ben vrij zeker dat de toerentalbegrenzer al bij 6800 toeren ingrijpt, althans iets onder de 7000 toeren. (oh wat zou ik dat mooie geluid liever nog iets hoger laten resoneren...).
15 sep 2023 8:24
Ongetwijfeld zijn er softwarematige opties om je 986S betere performance te geven …
Heb je al bij een tuningbedrijf geinformeerd
Die kunnen je vast en zeker uitleggen wat ze denken te kunnen bereiken
Het mooiste is natuurlijk om zowel voor als na de tuning met de 986S op de rollenbank te gaan
15 sep 2023 8:42
Je zou forumgenoot 'Maupi' even een privébericht kunnen sturen. Hij kan je toevoegen aan een Porsche whatsappgroep (mocht je dat leuk vinden), daar zitten ook wat specialistische Porsche tuners tussen.
15 sep 2023 9:36
Beek racing in Den Haag heb ik goede ervaring mee (niet met mijn P overigens maar daar hebben ze ook veel ervaring mee).
15 sep 2023 15:09
Hou er wel rekening mee dat je verschillende pk´s hebt in de VS en EU.
https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
15 sep 2023 15:39
Dat schreef TS al in z’n openings-post
15 sep 2023 17:06
degeus schreef:Ja, ik weet het. Er is veel geschreven en gezegd over het chiptunen van een Porsche. Mijn 986S uit 2004 is origineel geleverd in USA. Ik zie op papier dat er een klein verschil is tussen de USA specs en de EU specs:
TS schrijft in zijn post dat hij verschil in de VS en EU specs ziet.
Dat is bij mijn weten iets anders dan wat ik schrijf.
15 sep 2023 17:57
Rene heeft gelijk. Er is sinds midden jaren 80 geen vermogensverschil meer tussen de verschillende markten. De eerste Porsche met een zgn wereldmotor (alle markten dezelfde prestaties) was de 944 Turbo in 1985. Andere modellen volgenden daarna snel.
17 sep 2023 22:06
Bedankt allen voor de reacties! Als het eenmaal zover is, zal ik hier de VOOR en NA resultaten delen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.