Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

15 sep 2005 21:21

Van den Berg schreef:Bij de dealers is over het algemeen weinig technische kennis meer aanwezig van oudere types door de vaak jonge geschoolde monteurs die meer olieverwisselaars aan het worden zijn.

Meegemaakt bij Pon: aan een monteur uitgelegd hoe een wiel gemonteerd dient te worden (ventiel tegenover de rode stip). Had die jongen nog nooit van gehoord... :shock:

15 sep 2005 21:40

Devils son schreef:Meegemaakt bij Pon: aan een monteur uitgelegd hoe een wiel gemonteerd dient te worden (ventiel tegenover de rode stip).

Had die jongen nog nooit van gehoord... :shock:

Dat begrijp ik :wink: Band + Velg = Wiel :twisted:

Mag aannnemen dat je aangaf hoe de band om de velg hoort te zitten maar begreep die monteur jou ook :?: :mrgreen:

.... een wiel monteren is weer een heel ander verhaal :arrow: dan heb je van die grappenmakers die de moeren van je LMV'tjes even met een luchtsleutel vastzetten :evil:

15 sep 2005 22:02

Olaf schreef:Mag aannnemen dat je aangaf hoe de band om de velg hoort te zitten

Nee dus.

Haal je wiel maar eens van de auto af. Op één van de bouten zit een rood puntje. Het ventiel moet daar tegenover worden gemonteerd.

Waarom? Omdat je zo weet hoe het wiel zat toen je het eraf haalde. Handig voor als je hebt nagebalanceerd.

15 sep 2005 22:24

Ventiel to.onderkant logo.
:!:

15 sep 2005 22:30

sjepappe :wink:

16 sep 2005 7:06

RS-R schreef:Ventiel to.onderkant logo.
:!:

Eh .... wees dat puntje van het schildje niet naar 'n wielslot :roll: :?: :idea: daar gaan we weer ...

Devils son
schreef:
Haal je wiel maar eens van de auto af. Op één van de bouten zit een rood puntje. Het ventiel moet daar tegenover worden gemonteerd.

Volgens mij zijn het moeren :twisted: ... en zo'n stipje heb ik nog nooit gezien .. 't is ook de eerste keer dat ik daavan hoor :idea:

16 sep 2005 7:23

Olaf schreef:
Volgens mij zijn het moeren

Volgens mij niet...

16 sep 2005 7:33

Devils son schreef:Volgens mij niet...

I rest my case :wink:

16 sep 2005 8:25

Dat zijn moeren ja.....maar het rode stipje zou op de bout moeten zitten.... :lol:

16 sep 2005 9:18

Afbeelding
...dit kan wel weer eens een lang draadje gaan worden

16 sep 2005 9:39

Ik had ook zo'n rood markeerstipje ... OP DE SPOORVERBREDERS.
:shock:

Nu zijn we écht vertrokken zeker ? :cherry:

16 sep 2005 14:26

Mijn buurvrouw (nee niet die, die andere :wink: ) heeft zo'n rood stipje op haar voorhoofd... wat zou dat dan weer betekenen...? :roll:

Afbeelding

16 sep 2005 14:31

1. schietschijf
2. Mevrouw ist noch zu haben
3. uitgeschoten met de lipstick
4. is NU vruchtbaar

kiest u maar.

16 sep 2005 16:14

Fonz schreef:Dat zijn moeren ja.....maar het rode stipje zou op de bout moeten zitten.... :lol:

10 punten.

16 sep 2005 16:40

Devils son schreef:Meegemaakt bij Pon: aan een monteur uitgelegd hoe een wiel gemonteerd dient te worden

Ik vindt het knap :thumright:

maar als je het allemaal zelf zo goed weet/kan, waarom laat je dan zo'n prutsmonteur aan je auto werken :?:

16 sep 2005 16:48

Devils son schreef: - 10 punten.

.... de zaak wordt heropend :twisted:

:arrow: vertel jij mij dan maar eens waar jij bouten hebt zitten - dit met betrekking tot de wielen op een 964 :shock: Oh ... bedoelde je de draadeinden :wink:

16 sep 2005 16:50

Jeroen914 schreef:
maar als je het allemaal zelf zo goed weet/kan, waarom laat je dan zo'n prutsmonteur aan je auto werken :?:

Omdat ik geen banden kan monteren op velgen.

16 sep 2005 16:53

wees lief voor elkaar, lol :viking: make peace, not war

16 sep 2005 16:57

Olaf schreef:Oh ... bedoelde je de draadeinden

De verbindingsbout. Mag jij van mij draadeind noemen.

16 sep 2005 17:48

Devils son schreef:De verbindingsbout

:shock:

16 sep 2005 17:54

horn schreef:Mijn buurvrouw (nee niet die, die andere :wink: ) heeft zo'n rood stipje op haar voorhoofd... wat zou dat dan weer betekenen...? :roll:

Afbeelding

Dat het ventiel aan de onderkant van het hoofd dient aangebracht te worden :lol: :lol: :lol:

16 sep 2005 18:02

Jeroen914 schreef: :shock:

Ik heb nog eens gekeken in het boek van Streather en aldus het plaatje is het niet eens een verbindingsbout (aan beide zijden draadeinde), maar een gewone bout.

16 sep 2005 18:39

ga dan nog effe lekker verder bladeren :roll:

16 sep 2005 21:05

Hey, maar als puntje bij paaltje komt wat dan???

16 sep 2005 21:07

Valentijn911 schreef:Hey, maar als puntje bij paaltje komt wat dan???

Dan is het een kwestie van het rode stipje te vinden :lol:
Plaats een reactie