Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Koppeling 964

18 aug 2024 20:27

Van de winter gaat mijn blok eruit voor revisie,
Nu ben ik al want aan het opzoeken van onderdelen en upgrades ..

Ik lees veel dat er wordt upgegrade naar een rs vliegwiel en sachs koppeling
Voor en nadelen?

Mijn wagen is een 964 coupe c4 bj1989

Blijkt dat de bj89 een ander vliegwiel hebben als eentje van 91?

(Ik ben nog volop aan het bijleren over de 964)

Graag jullie mening , wat aan te raden en wat past
Alvast bedankt

Re: Koppeling 964

18 aug 2024 20:48

kans bij een RS vliegwiel dat bij schakelen de toerental te ver terugvalt en daardoor uitslaat. Had een RS vliegwiel en euvel ook verholpen, maar terug naar standaard.

18 aug 2024 21:15

Jack699 schreef:Van de winter gaat mijn blok eruit voor revisie,
Ik lees veel dat er wordt geüpgraded naar een rs vliegwiel en sachs koppeling
Blijkt dat de bj89 een ander vliegwiel hebben als eentje van 91?

Doe je de revisie zelf?
Alleen de ombouw naar RS lees je. De vele mensen die naar volle tevredenheid hun standaard vliegwiel behouden plaatsen dit niet op internet. Alle 964's hebben een Sachs koppeling, is dus geen upgrade.
In 1989 had je 964's uit modeljaar 1989 en 1990. Die twee hadden elk een ander soort vliegwiel. Ombouw naar een RS vliegwiel is voor model 1990 meer merkbaar dan voor model 1989 omdat dat vliegwiel niet zo heel veel verschilt van een RS vliegwiel.

19 aug 2024 22:19

Hey :

Waarschijnlijk ga ik de revisie laten doen .. aangezien er redelijk veel bij komt kijken,
Hij komt effectief van 89 c4 dus deze zou blijkbaar de g50 bak hebben … niet de moeite voor up te graden naar rs vliegwiel dan?

19 aug 2024 22:29

Jack699 schreef:… niet de moeite voor up te graden naar rs vliegwiel dan?

Technisch gezien sowieso niet.

.

06 okt 2024 10:47

Erwin schreef:
Jack699 schreef:Alleen de ombouw naar RS lees je. De vele mensen die naar volle tevredenheid hun standaard vliegwiel behouden plaatsen dit niet op internet. Alle 964's hebben een Sachs koppeling, is dus geen upgrade.
.
Heb destijds ook gewikt en gewogen tussen RS en standaard maar in overleg met Erwin toch de standaard gekozen. Schakelde weer als een een zonnetje en met lichte koppeling . Mijn oude koppeling ging zo zwaar dat mn vrouw ,als ze al een keer in reed, met 2 benen moest indrukken. :drive:
Plaats een reactie