Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 okt 2024 15:50
Sinds enige tijd begint het oliedruklampje van mijn 964 na ca. 10 seconden te branden en blijft dan branden. Terwijl de wijzer op de oliedruk klok de gebruikelijke goede waarden van stationair en vollast correct blijft aangeven.
De volgende acties zijn ondernomen:
-nieuwe oliedruksensor geplaatst. de oude bleek na meeting toch in orde, maar is toch vervangen
- kabels van oliedruk sensor naar lampje op klok zijn getest en akkoord bevonden
-andere informatie computer geplaatst.
- oliedruk is mechanisch gemeten en is akkoord bevonden.
Porsche monteur heeft alles opnieuw getest. Maar probleem is niet gevonden.
Omdat oliedruk in feite goed is kan en wordt er gewoon zonder mankeren met de auto gereden.
Toch wil ik graag deze vervelende kwestie oplossen en doe ik een beroep op mijn gewaardeerde en ervaringskundige forumleden om met suggesties te komen.
Ik zie jullie antwoorden met belangstelling tegemoet.
15 okt 2024 11:05
Olaf dank voor je reactie: Twee suggesties kan ik nu aanvullend gaan bekijken: Gebruik dikkere olie b.v. 20W40. En extra controle massa dashbord. Ik blijf natuurlijk openstaan voor nog mogelijk andere suggesties.
15 okt 2024 11:11
Je schrijft:
Gebruikelijke oliedruk waardes onder stationair en vollast.
Wat zijn de waardes?
16 okt 2024 10:51
Bij stationair ligt de oliedruk op ca. 1 bar en boven 2000 rpm gaat de wijzer naar 4-5 bar.
16 okt 2024 12:33
pee schreef:Bij stationair ligt de oliedruk op ca. 1 bar en boven 2000 rpm gaat de wijzer naar 4-5 bar.
Bij een 911 is meestal de oliedruk (bij olie op temperatuur!) gelijk aan toerental gedeeld door 1000. Dus b.v. 2000rpm ~ 2 bar. (en iets afwijkende waardes bij erg hoge olietemp).
De drukwaarde van 4-5 bar die die jij opgeeft komt me vreemd voor (maar ik rij geen 964, misschien is het daar anders?)
16 okt 2024 13:51
Over oliedruk en dikke olie:
De oliedruk hoort binnen de juiste specs te staan in combinatie met de juiste olie viscositeit.
Met oliedruk op peil krijgen door dikkere olie hou je jezelf voor de gek, uiteindelijk moet er met voldoende druk ook voldoende olieflow zijn. Die flow is o.a. een combinatie van druk en viscositeit. Met dikkere olie verhoog je de druk maar verlaag je tegelijkertijd de flow. Je krijgt de oliedruk nog verder omhoog door de leiding direct na je oliedruksensor af te knijpen, alleen loopt er dan nog maar weinig olie door je blok. Dikke olie doet eigenlijk hetzelfde.
17 okt 2024 10:28
"De drukwaarde van 4-5 bar die die jij opgeeft komt me vreemd voor (maar ik rij geen 964, misschien is het daar anders?)"
Yep is normaal voor de 964
21 okt 2024 14:02
vraagje: gaat de " central warning light" ook aan en is deze dan ook te resetten ?
28 okt 2024 15:14
ja het central warning light gaat dan ook gelijktijdig aan met het aanspringen van het oliedruklampje. Bij uitschakelen van dit central warning light blijft het oliedruklampje gewoon branden. Zit hier mogelijk ergens een aanwijzing voor de gemelde storing?
03 nov 2024 11:02
Kan haast niet anders dan een elektrische storing zijn, ik zou nog eens de route van de groen/witte draad volgen vanaf de sensor, heb je een schema?
Ik las dat je ook een storing aan de cabrio dak besturing hebt gehad, het oliedruk signaal is daar naar toe verbonden volgens het schema, mogelijk zit daar een storing
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.