Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Porsche 944... onderhoud ? € ?

02 okt 2005 17:38

Hallo, ik ben nieuw hier...

FF voorsellen :) Ik ben Christophe en woon in België.


Ik vraag me af als ik een oudere Porsche 944 binnensteek voor onderhoud... Een groot onderhoud of een klein...

Wat zal dit kosten ? :shock:
Deze wagens zijn wel betaalbaar, maar de benzine staat al duur.. Dus vraag me af wat zo'n onderhoud kost ?

Iemand met zo'n auto hier op het forum ? Zijn dit degelijke auto's ? Gaan ze nog mee in dit tijdperk :P ?

Iemand die weet wat absoluut NIET goed is aan dit model ? :lol:

In hoeveel pk-uitvoeringen bestaat deze ?

Thanks :wink:

02 okt 2005 20:36

Hallo welkom

Ik rijd dagelijks met een 944 (S2) een ben er heel tevreden over.

Alleen is de 944 een low-budget Porsche en zie je nogal wat 944's die er heel slecht aan toe zijn, bijna geen onderhoud gehad hebben en waar dingen stuk aan zijn die men nooit meer hersteld heeft.

Je moet echt je tijd nemen en er veel gaan bekijken als je een goede wil vinden.

In basis heb je 2 grote versies
De pre -1985 versie of ook wel Type1 genaamd
De 1985- versie of Type2 genaamd.

Als je budget het enigszins toelaat, vergeet dan de Type 1 en ga voor een type 2. Dit geeft je een auto waar reeds een iets moderner en kwalitatief beter interieur in zit + veranderingen aan de ophanging enz (meer info op http://www.porsche-944.nl)

Verder heb je volgende motors:
-2.5 liter 8V (meest voorkomend)
-2.7 liter 16V (Ook wel de 944S)
- 3.0 liter 16V (944S2)
-2.5 liter 8V Turbo

En ik ben er nog wel enkele vergeten.

Natuurlijk heb je nog de keuze uit een coupé, een targa of een cabrio.

Het onderhoud is goed te doen in zoverre je er ook zelf iets aan kan doen.
Een 2.5 8V is goedkoper in onderhoud dan een S2.

03 okt 2005 11:05

Ik bezit een 924 en kan je enkel als tip geven: DIY do it yourself.

Veel onderhoud kun je zelf laten doen en gelukkig zijn deze auto's redelijk gemakkelijk om te doen. Een type-2 is wel alweer lastiger (944 dan he) maar toch.

Pak je een recente auto, welk merk dan ook, dan kun je niks meer zelf doen, loopt alles via een computer en ben je bakken met geld kwijt als er wat is. Een oude(re) auto is nu eenmaal het gemakkelijkst en als er iets is, dan merk je dat het snelste als je ook zelf onderhoud doet.

Wegbrengen is altijd duur, voor elke auto.

Succes en veel plezier. Ik had enkel een zeer laag budget voor wat te hobbyen en het is een 924 geworden. Als je de mogelijkheid hebt, dan raad ik je aan de vorige post te volgen en een lekker comfortabel type te nemen.
928 is ook gaaf. Als je toch bezig bent.

03 okt 2005 12:37

thijzer schreef:928 is ook gaaf. Als je toch bezig bent.


Een 928? Om zelf aan te sleutelen?
Dan moet je al heel ervaren zijn en moet je nog een groot budget voorzien voor de onderdelen.
Een 4-in-lijn of een V8; het is de helft :D

Doe als beginnend doe-het-zelver maar eens de distributie, gegarandeerd dat je de auto nooit meer ziet rijden zonder hulp van buitenaf.

03 okt 2005 13:06

Ja het is de hoeveelheid ervaring die bepaalt of het een goed idee is. 928 is op zich een leuke optie als je toch aan het kijken bent voor een 944. Ligt een klasse hoger maar altijd nog redelijk.

Moeilijk moeilijk moeilijk...

03 okt 2005 13:51

thijzer schreef:928 is op zich een leuke optie als je toch aan het kijken bent voor een 944. Ligt een klasse hoger maar altijd nog redelijk.



Weet je dit zeker?

03 okt 2005 16:35

ghe :shock: Op een 928 kan je geheel leeglopen, als je een niet al te best exemplaar treft dan zijn het bodemloze putten ( uhh zijn ze dat eigenlijk niet allemaal ? :lol: )
Een S2 of Turbo (S) zou ik je persoonlijk ook afraden als je budget niet al te groot is! Kosten zijn toch een stuk hoger. Ik denk dat een S2 of Turbo zeker 2x zo duur is in regulier onderhoud.

Maarruhh, ga jij je nou maar eerst eens een beetje inlezen over de 944 reeksen! Het boek van morgan is perfect leesvoer (924,944,968)

03 okt 2005 18:35

christophe geeft zelf al aan dat hij de benzine een klein probleem vindt, waarom komen jullie dan in gods naam met het idee 928? iedereen weet dat dat een grote zuiper is, en dat zoekt chris. niet.

Christophe, als je misschien je budget (auto en andere kosten eraan samen) wilt melden kunnen wij je beter helpen, anders is het maar gissen wat jij zoekt en meldt iedereen iets wat beneden/boven je budget is. En vermeld even wat je van de auto verwacht, en of je interieur belangrijk vind etc.

03 okt 2005 18:55

Oei ja... dan is je benzine zo op.

04 okt 2005 20:19

S2 schreef:Verder heb je volgende motors:
-2.5 liter 8V (meest voorkomend)
-2.7 liter 16V (Ook wel de 944S)
- 3.0 liter 16V (944S2)
-2.5 liter 8V Turbo


Kleine correctie, de 944S heeft een 2.5 16V en de 2.7 is een 8V :wink:

Zoals eerder gemeld, als de brandstofprijzen je afschrikken, voorlopig niet aan beginnen. Een 944 is een ongeloofelijk degelijke wagen (gemiddelde goede 944 heeft zo 2 ton of meer gelopen, no problemo), je kan nog zoveel onderhoud zelf doen, onderdelen blijven flink aan de prijs. Een koppeling vervangen bijvoorbeeld, kun je niet zelf en kost gauw €1.000, riemen vervangen hetzelfde. Remmen rondom, weer zo'n bedrag, etc etc.
Kortom, veel mensen denken dat het een low-budget auto is, maar het feit dat er zoveel rommel op de 2de-handsmarkt is, bewijst het tegendeel.

04 okt 2005 22:52

Dus Porsche is rommel?

Zo maak je vrienden... :(

04 okt 2005 22:54

thijzer schreef:Dus Porsche is rommel?

Zo maak je vrienden... :(


het is wel mooie rommel :roll: :wink:

04 okt 2005 22:59

:lol:

04 okt 2005 23:09

Van origine is het absoluut geen rommel, maar je kunt er wel rommel van maken door gebrek aan onderhoud en slecht geknutsel en gefrutsel.
En dan verkopen als ware het de gouden koets die zo de Porschefabriek verlaten heeft.
Tja..., daar word ik nu verdrietig van. :cry:

26 okt 2005 22:10

Een P is zo degelijk als het onderhoud dat hij krijgt. En als je iets niet onderhoud gaat het natuurlijk stuk. Ik heb zelf 7 jaar met een 944 type I gereden, en als ik kijk wat hij me over al die jaren heeft gekost kan ik zeggen dat er absoluut niet meer kosten aan zaten dan aan een gewone auto (ok, onderdelen zijn wat duurder, maar de auto is gewoon degelijker). En daarbij: op een P schrijf je lang zoveel niet af als op een gewone auto. Ik heb na 7 jaar voor mijn 944 slechts 500 euro minder gevangen dan dat ik ervoor heb betaald! :D Nu scheelt het misschien ook wel dat ik er echt alles zelf aan kan doen (distributieriem kan ik bijna met m'n ogen dicht vervangen), maar ik zou zeggen als je een goede 944 weet te vinden:DOEN!! Ik heb er geen minuut spijt van gehad.

Succes!!
Plaats een reactie