Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

geur van uitlaatgassen binnen

10 okt 2005 15:51

Ik ben niet zeker of er iets mis is, maar ik vind dat ik toch nogal uitlaatgassen ruik in het interieur.
Heb de indruk dat als ik stevig acceleer, de geur ook toeneemt.

Zeker geen benzinegeur, meer verbrande gassen.

Is dit mogelijk of is dat normaal bij een Porsche. Is er misschien is niet goed aangesloten voor de ventilatie ?

Iemand gelijkaardige ervaringen ?

Gr,
Rufie.

10 okt 2005 15:57

Normaal is dit niet neen.
Ik heb het eens ooit met een andere wagen gehad (ogen begonnen te tranen van de CO2) Daar was een dichting ondicht tussen spruitstuk en eerste pot.
Zet de wagen eens aan , houdt je uitlaat dicht en kijk eens onder de wagen of hij ergens fit.
Normal moet je dat ook duidelijk horen.

10 okt 2005 15:58

't kan zijn dat het rubber van de kofferbak niet goed afsluit ... of dat er ergens anders een gaatje zit :idea:

10 okt 2005 16:00

Als er een lek in je warmtewisselaars zit kunnen uitlaatgassen het interieur in komen; zeker laten checken.
Auto's als de 911 en de kever kunnen daarmee levensgevaarlijke gaskamers worden.

10 okt 2005 16:02

Ik ben bijna zeker dat het van de motor vooraan komt. Komt precies door de ventilatiegaten.

10 okt 2005 16:02

heeft een 968 ook warmtewisselaars, dacht het niet toch?

10 okt 2005 16:02

lindemans schreef:Als er een lek in je warmtewisselaars zit kunnen uitlaatgassen het interieur in komen


Volgens mij gaat het in dit geval om een 968 :wink:

10 okt 2005 16:07

911-lover schreef:Zet de wagen eens aan , houdt je uitlaat dicht en kijk eens onder de wagen of hij ergens fit.
Normal moet je dat ook duidelijk horen.


Snap het niet goed Koen....

10 okt 2005 16:26

Is het een Targa? en neemt de geur toe als je het Targa-dak opent?

Onder de achterklep zit een dun rubbertje dat de klep aan de achterzijde afsluit. Daar wil tijdens het rijden nog wel eens uitlaatgasgeur door naar binnen dringen...

10 okt 2005 16:32

rufie schreef:
911-lover schreef:Zet de wagen eens aan , houdt je uitlaat dicht en kijk eens onder de wagen of hij ergens fit.
Normal moet je dat ook duidelijk horen.


Snap het niet goed Koen....


Op onderstaande foto zie je een uitlaatsysteem voor een 968

Afbeelding

Het eerste deel is de tussenpot en vooraan zie je een flens.
Met deze zit hij aan het spruitstuk bevestigd. Als deze niet juist zit of de dichting versleten is verliest hij daar uitlaatgassen die dan via je verluchting kunnen binnenkomen.

10 okt 2005 17:15

rufie schreef:Ik ben bijna zeker dat het van de motor vooraan komt. Komt precies door de ventilatiegaten.


Hebben ze dan ook een 968 met een motor achteraan :roll: :wink:







Sorry, was te mooi om te laten liggen :lol: :lol: :lol: :lol:

10 okt 2005 18:00

ppp 356 schreef:
Hebben ze dan ook een 968 met een motor achteraan :roll: :wink:



Ja die hebben ze...


Electromotor voor de wisser achteraan...

10 okt 2005 19:32

SPEEDY944 schreef:Is het een Targa? en neemt de geur toe als je het Targa-dak opent?

Onder de achterklep zit een dun rubbertje dat de klep aan de achterzijde afsluit. Daar wil tijdens het rijden nog wel eens uitlaatgasgeur door naar binnen dringen...

968 Targa? :lol:

10 okt 2005 20:35

Finally!

Performing This Repair Will Eliminate Rear Hatch Top Noise (squeak)
New OEM rubber seal will insulate your cockpit from the smell of exhaust gas when windows are open.

Some Facts
The reason the hatch is squeaking, is because the paint to which the glue was applied to, between the

verder te lezen url hier onder
http://65.61.16.109/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9940

of misschien komt dit in de buurt?

http://65.61.16.109/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11479

10 okt 2005 20:54

ppp 356 schreef:
rufie schreef:Ik ben bijna zeker dat het van de motor vooraan komt. Komt precies door de ventilatiegaten.


Hebben ze dan ook een 968 met een motor achteraan :roll: :wink:







Sorry, was te mooi om te laten liggen :lol: :lol: :lol: :lol:


:shock: :lol: :lol:

10 okt 2005 22:52

He sjips, je hebt t over een 968..........zie ik nu pas.
Dan slaat mijn eerdere opmerking over warmtewisselaars van een 911 of kever echt nergens op........

Je moet t ergens voorin zoeken dan ja.......

10 okt 2005 22:54

lindemans schreef:Je moet t ergens voorin zoeken dan ja.......


IMO kan het hier hetzelfde euvel zijn als bij een 944 ..... komt vaker voor dat daar de achterklep niet goed sluit (of het rubber niet goed afdicht) met gevolg dat de uitlaatgassen die de uitlaat aan het einde verlaten alsnog naar binnen worden gezogen :!:

11 okt 2005 9:20

ppp 356 schreef:
rufie schreef:Ik ben bijna zeker dat het van de motor vooraan komt. Komt precies door de ventilatiegaten.


Hebben ze dan ook een 968 met een motor achteraan :roll: :wink:







Sorry, was te mooi om te laten liggen :lol: :lol: :lol: :lol:


Hahaha, heel leuk hoor :twisted: :wink: .

Oh ja, wie laatst lacht, best lacht : een 968 met targadak bestaat wel degelijk.

11 okt 2005 10:01

rufie schreef:Oh ja, wie laatst lacht, best lacht : een 968 met targadak bestaat wel degelijk.

Tja, de definitie van targa is nogal ruim. :roll: :wink:

In eerste instantie zou ik ook voor de optie van een niet goed sluitende achterklep (of rubber) gaan. Rijd maar eens met de klep open. :idea:
Als het echter door de ventilatieroosters (b)lijkt te komen, dan zou ik inderdaad maar eens kijken naar lekkage van de uitlaat of een verbinding daarvan.

16 okt 2005 20:47

Mjah onderstaande klinkt heel vaag, maar het heb serieus gelezen.

Er is op internet (adres weet ik niet meer) iemand met een 944, die als ie rijd gewoon echt de uitlaat gassen in het interieur kreeg. Hij had alles nagelopen, uitlaat systeem etc.

Maar bleek nu dat er iets lekte bij de achterlichten/aansluiting achterklep dat er een vacuüm ontstond zodat door het lek uitlaat gasssen naar binnen trokken.

Maar aangezien het hier om een 968 ging dnek ik toch even melden
Plaats een reactie