Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 okt 2005 14:57
de oliepeil van m'n 924 was te laag ik heb er een liter olie bij in gedaan.
" 5W40 " waarschijnlijk zat er "5W20/30" in.
De motor word nu veel warmer dan in het begin zonder die andere olie.
kan dit komen door de olie wat ik er bij in gedaan heb?
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 14 okt 2005 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.
13 okt 2005 16:55
Het lijkt me nooit verstandig om twee verschillende viscositeiten te mengen.
13 okt 2005 19:23
Ha, die BlackLion;
Over het mengen van twee viscositeiten hoor je verschillende meningen, ik heb altijd begrepen dat het niet zoveel uitmaakt zolang je maar geen mineraal en synthetisch (of half-synthetisch) gaat mixen. En dan nog; dat is waarschijnlijk minder gevaarlijk dan rond blijven karren met een veel te laag oliepeil. Ik kan me ook niet voorstellen dat één liter van een iets afwijkende olie voor een duidelijke verhoging van de motortemperatuur kan zorgen.
13 okt 2005 19:56
ik deed dus heel mooi even een andere oliefilter kopen en nieuwe olie erin en een vast merk erin doen bevoorbeeld mobil 1...
gr m
13 okt 2005 21:26
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat de oorzaak gelegen is in het mengen van de verschillende viscositeiten zolang er geen syntheet met mineraal is gemengd. Bij twijfel zou ik heel snel alle olie eruit laten lopen, ik heb begrepen dat het mengen van deze er 'klontering' kan optreden
de rest kunnen we verder wel bedenken....
14 okt 2005 7:52
Epicurus schreef:Lijkt mij onwaarschijnlijk dat de oorzaak gelegen is in het mengen van de verschillende viscositeiten zolang er geen syntheet met mineraal is gemengd. Bij twijfel zou ik heel snel alle olie eruit laten lopen, ik heb begrepen dat het mengen van deze er 'klontering' kan optreden
de rest kunnen we verder wel bedenken....
Klontering bij olie mengen, wat een onzin. Alle typen olien zijn gewoon te mengen, of het verstandig is is een tweede.
Misschien moet je inderdaad even de olie en filter verversen, al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je warmte probleem te maken heeft met die liter olie die je erbij hebt gemikt. Ik zal in een oude 924 vooral geen syntheet zoals Mobil 1 gebruiken, gewoon een half syntheet, of nog beter, de olie gebruiken die er van het begin in gezeten heeft.
14 okt 2005 13:11
In antwoord op Peter 2.4:
Ik heb bij een Corvette uit 1974 (normaal minerale olie) gezien dat er na het toevoegen van synthetische olie een 'klontering' dan wel ander soort reactie is ontstaan van oude en nieuwe olie en wel op de plekken waar de olie niet hard doorstroomt > in dit geval achter de klepveren, wat weer resulteerde in niet goed meelopen van de kleppen > klep/stoter gebroken > forse schade aan diverse zuigers en cilinderwanden....
Ben het volledig met je eens Peter op het vlak van oliesoorten; origineel mineraal: blijf bij mineraal (924 dus ook toch ?)
14 okt 2005 13:14
Die klontering lijkt mij eerder ontstaan omdat een syntheet beter in staat is vuil uit de motor los te weken. Daarom ook nooit een oude vuile mtor opvullen met een moderne syntheet.
14 okt 2005 15:28
Peter 2.4S schreef:Die klontering lijkt mij eerder ontstaan omdat een syntheet beter in staat is vuil uit de motor los te weken. Daarom ook nooit een oude vuile mtor opvullen met een moderne syntheet.
tja dat heb ik vaker horen zeggen....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.