Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

vliegwiel 2.7 RS

20 okt 2005 1:59

had een 2.7RS vroeger ook een lichter vliegwiel?

hoeveel lichter? kan je je gewoon vliegwiel afdraaien (of gaten frezen) of is het altijd een ander plaatsen?

en vooral :lol: Waar kan ik dat laten doen?


(heb dit vroeger gehad op mijn golfje en dat was echt wel fun)

20 okt 2005 9:07

Interessante vraag.
Ik heb Google net geraadpleegd, maar volgens mij was voor de 2.7RS het vliegwiel standaard. Dit zijn de types die ik kon vinden:

911.102.201.11 FLYWHEEL 71-77
930.102.033.01 FLYWHEEL 3.2 915
930.102.033.03 FLYWHEEL 911 G50
930.102.201.01 FLYWHEEL TURBO 75-77
930.102.204.00 FLYWHEEL 3.00 78-79
930.102.213.00 FLYWHEEL TURBO 80-88
930.102.215.00 FLYWHEEL 911 80-83
964.102.239.31 FLYWHEEL RS -> voor 964RS dus
...
...

Wel kom ik in een aantal artikelen een 'RSR lightweight flywheel' tegen, maar dat is voor de 3.0RSR van 74.

Aangepaste vliegwielen zijn voor 915 bakken wel te krijgen:
http://www.rennsportsystems.com/1-d.html

20 okt 2005 9:12

Dat gewoon afdraaien/frezen ben ik geen voorstander van,een vliegwiel is precies gemaakt.
Kleine verschillen in gewicht bepalen grote dingen vooral omdat het HEEL hard rond draait :idea:
Als je hem zelf afdraait moet je al een goede zijn om het precies af te wegen :roll: :roll:

Suces ermee,maar ben voorzichtig

20 okt 2005 9:19

van 964 weet ik dat er een lichter vliegwiel voorhanden is; van de 964 rs
deze is nog goedkoper ook, dus wellicht hetzelfde voor de 993 ?
wellicht even bellen met een specialist

wel krijg je een (niet storend) rateltje bij lage toeren (net als standaard meegeleverd in een 3.2)

edit: draadje gevonden

20 okt 2005 10:20

Marco schreef:wel krijg je een (niet storend) rateltje bij lage toeren (net als standaard meegeleverd in een 3.2)


...en een motor die met een beetje pech bij ieder stoplicht afslaat...

Niet altijd, maar wel heel vaak. Soms op te lossen met een ander chippie, maar soms blijft het probleem ook. Dus of het voor een 964 aan te raden is...?

20 okt 2005 10:30

Devils son schreef:...en een motor die met een beetje pech bij ieder stoplicht afslaat...

Niet altijd, maar wel heel vaak. Soms op te lossen met een ander chippie, maar soms blijft het probleem ook. Dus of het voor een 964 aan te raden is...?

geen last van, draadje gelezen overigens?

20 okt 2005 11:01

Marco schreef:geen last van, draadje gelezen overigens?


Als ik mij niet vergis heb jij geen 964...

En ja, ik heb het draadje gelezen. Weet dus ook dat het niet om een 964 gaat. Maar aangezien jij de 964 erbij haalde gaf ik even deze aanvulling.

20 okt 2005 22:21

ik heb een lichter vliegwiel ook op mijn VR6 gehad maar dat het echt zoveel scheelde :roll:

21 okt 2005 15:23

Devils son schreef:
Marco schreef:wel krijg je een (niet storend) rateltje bij lage toeren (net als standaard meegeleverd in een 3.2)
...en een motor die met een beetje pech bij ieder stoplicht afslaat...

Niet altijd, maar wel heel vaak. Soms op te lossen met een ander chippie, maar soms blijft het probleem ook. Dus of het voor een 964 aan te raden is...?

Huh? Bij een 964 krijg je met een RS-vliegwiel last van een motor die afslaat? Dus alle 964-RS'en zouden hier last van moeten hebben?

Deze snap ik niet, ik ken een aantal mensen met een 964-RS-vliegwiel in hun normale 964, en zover mij bekend hebben die hier geen last van...

Of begrijp ik je even niet goed? Want wat zou het veroorzaken volgens jou?
Plaats een reactie