Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Uitlaat 3.2

29 okt 2005 12:24

Hoi,

Ik overweeg een dubbele uitlaat op mijn 3.2, zeker omdat ik van verschilende kanten hoor dat die beter klinken. Heeft iemand op het forum hier ervaring mee? Of zijn er ook enkele uitlaten die heel goed klinken?
Ik vind enkel mooier uitzien, dubbel vind ik een beetje zonde.
(ik heb nu de standaard uitlaat)

29 okt 2005 12:32

Als het geen turbo is, dan een enkele pijp! :evil: Het is geen golfje, en we zijn toch niet Sjonnie en Anita! :twisted:
By the way, de 3.2 heeft standaard toch al een behoorlijk geluid?

29 okt 2005 12:40

Nicolò schreef:Als het geen turbo is, dan een enkele pijp! :evil: Het is geen golfje, en we zijn toch niet Sjonnie en Anita! :twisted:
By the way, de 3.2 heeft standaard toch al een behoorlijk geluid?


I couldn't agree more. Jij zegt lekker laten zitten?

29 okt 2005 12:51

:arrow: originele (gebruikte) 3.2 uitlaat op de kop tikken :arrow: deze open snijden :arrow: binnenwerk eruit :arrow: en weer dicht lassen .... :idea:


Anders kom je in de categorie 'speciale' uitlaten terecht ... en dat zijn IMO dure jongens om het 'even te proberen' ...


't is wat Nicolò al aan geeft - optisch zeker origineel laten :wink:

29 okt 2005 15:07

Ik heb er pas geleden een dubbele uitlaat onder laten zetten.

Ik vind het geluid veel mooier zeker boven de 4000 toeren.yaHet is een zwaardere brom in vergelijking met de wat tamme standaard uitvoering.


Het is inderdaad wel een prijzig grapje maar he scheelt niet veel met het originele spul van Porsche.

29 okt 2005 15:17

Gewoon enkele pijp nemen,
http://www.dw-technik.de/produkte1/01_dw1176s.php
http://www.dw-technik.de/produkte1/01_dw1184s.php
http://www.dw-technik.de/produkte1/01_dw1190s.php
http://www.dw-technik.de/4_sound.php

29 okt 2005 19:53

ik heb ook een dubbele uitlaat en ben er tevreden mee, maar als je een smalle kont hebt zou ik het gewoon bij een enkele uitlaat houden

b.v een van D.P motorsport [mooie zware roffel]

30 okt 2005 12:19

Begin eerst maar eens met gaten van ong. 1,5 cm. in het luchtfilterhuis te boren. Als je die kap er af haalt als een dambord gaan boren (lees: steeds eentje overslaan) Dit geeft boven de 3.000 toeren al een beter en sportiever geluid.
Ooit eens gelezen dat dit de enige fout was van Porsche bij de productie van de 3.2

Wat betreft een andere uitlaat: Begin eens met de Kat te vervangen voor een openpijp met katvervanger!!!!

Succes,

Erick
.

01 nov 2005 0:21

Ik geloof dat ik niet ga boren en een andere uitlaat lijkt me niet zo zinvol. De huidige is van RVS en ziet er nog goed uit.

Wellicht over 15 jaar als de oude op is....
Plaats een reactie