Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
01 maart 2004 2:01
Porschers,
Ben wel es benieuwd hoeveel kilometertjes jullie bolides al gelopen hebbe ... en of je al een revisie van je motor hebt laten uitvoeren
en op welke km-stand dan wel ...
Graag las ik ook jullie ervaringen hiermee ...
Mijne gaat zo naar zen 200.000 ... en volgens mij doet hij het nog perfect
Is natuurlijk moeilijk te zeggen van je eigen kar ... de peekaa aftakeling ondervind je natuurlek zelf bijna niet
Dirk
01 maart 2004 9:05
Gekocht met plm.43000km op km.teller!!(maart 2003)
Nu 47000km,
geldig excuus, heb door ongeluk plm. 7 maanden niet kunnen auto rijden.
Dus in een maand of 5 4000km's, nog niet veel, maar wel leuke pret kilometers.
01 maart 2004 9:23
dirkie schreef: Ik ben wel es benieuwd hoeveel kilometertjes jullie bolides al gelopen hebbe ... en of je al een revisie van je motor hebt laten uitvoeren
en op welke km-stand dan wel ...
Graag las ik ook jullie ervaringen hiermee ...
Ongeveer 225.000 Km op de teller - volledige revisie bij 220.000 ...
Mijn ervaring is dat het een hoop geld kost .... de P rijdt nu beter als nieuw
..... en ik weet nu wat ik heb ... iets wat je je nog maar af moet vragen als je je 964 inruilt voor een 993
01 maart 2004 9:50
C2 tip 140.000 km en geen revisie.
Vorige C4 220.000 en volledige revisie (Van den Berg) bij 195.000 en zat nu bij 220.000 er weer tegenaan. Als je er maar lomp genoeg mee omgaat... (overigens zelf bij 216.000 gekocht).
01 maart 2004 10:15
SC, 192.340 km's.... Geen revisie, maar wel alle nuttige dingen vervangen... (kettingspanners, snaren, uitlaat, noem het maar op).
Wat ik van "iedereen" hoor, is revisie voorlopig ook nog niet nodig, blokje is toppie
P.S. Kilometerstand afgelezen van foto van dash in personal gallery
01 maart 2004 10:28
4s (14-02-2003 afgeleverd) 14000 kilometer
01 maart 2004 10:35
149.188 km
zonder revisie,
met al het reguliere onderhoud en de
"ook altijd aanwezige extra problemen " uitgevoerd Porsche dealers/specialist.
8273 km zelf
sinds aanschaf in juni 2003.
Laatst bijgewerkt door
EriC4C op 03 maart 2004 11:03, in totaal 1 keer bewerkt.
01 maart 2004 11:52
M'n SC aangeschaft met 195.000 km op de teller.
Bij 192.000 km op de teller is ie geheel gereviseerd door specialist.
Motor loopt als een (spreekwoordelijke) t**t.
Frans...
01 maart 2004 16:39
hmzz ... heb laatst staan praten met een 964 eigenaar ... 285.000km op de teller(zelf gezien) ... zonder revisie ... geen vuiltje aan de lucht
Heeft hem gekocht op 140.000km en altijd netjes onderhouden ... gebruikt hem bijna dagelijks.
01 maart 2004 16:43
Mijn turbo, bijna 85000 km, gekocht met bijna 82000 km, blokje is volgens de specialist kerngezond, kan nog jaren mee zonder revisie
. Mijn eerste 911 [964] had er overigens al 236000 op zitten zonder motorrevisie, staat nu weer te koop bij de bock met 239000 op de teller. Misschien nu wel een revisietje nodig?
01 maart 2004 21:07
964 C4 van 01/1991 met 84.720 km, door mij gekocht 14Nov2003 (bij 83.500 origkm). Alleen hoognodige modificaties en onlangs (nét voor ik hem kocht
) nieuw vliegwiel en koppeling..... Alles kits dus
Het Grote Genieten moet nog beginnen; kom maar op met die zomer
Enne Dirkie: "If it ain't broke..... don't Fix it!"
01 maart 2004 21:34
Off-topic
maar .....
michael schreef:Mijn eerste 911 [964] had er overigens al 236000 op zitten zonder motorrevisie, staat nu weer te koop bij de bock met 239000 op de teller. Misschien nu wel een revisietje nodig?
..... Michael
.....
01 maart 2004 22:23
Ja hoor, dat is die. Was echt een hele mooie auto, ondanks de hoge km-stand. Trouwens origineel Porsche dat hout in het dashboard, ik vond het wel mooi.
01 maart 2004 22:30
Smaken verschillen
.
Persoonlijk vind ik het niet bij een Porsche passen.
Dit onderwerp is eerder ook al besproken:
.... schreef:Hout is leuk voor tuinmeubels, niet voor op je stuur en dashboard!
PS "Nieuw" bij JdB en blijkbaar slechts 3000km verder ..... wisselt ook snel van eigenaar.
03 maart 2004 7:00
Oakie schreef:964 C4 van 01/1991 met 84.720 km, door mij gekocht 14Nov2003 (bij 83.500 origkm). Alleen hoognodige modificaties en onlangs (nét voor ik hem kocht
) nieuw vliegwiel en koppeling..... Alles kits dus
Het Grote Genieten moet nog beginnen; kom maar op met die zomer
Enne Dirkie: "If it ain't broke..... don't Fix it!"
Aiai ... vliegwiel en koppeling ... das ff tandenknarsen ... hoop dat het bij mij nog ff uitblijft ... en twas dan nog wel een DMF ook ... pffffff ... daaaaaaaag Euri's ....
03 maart 2004 9:14
Kun je toch zo zien wanneer je ongeveer "aan de beurt" bent met een nieuwe koppeling, bij welke km-stand is je laatste koppeling vervangen? Of zit de eerste er nog in?
03 maart 2004 9:27
michael schreef:Kun je toch zo zien wanneer je ongeveer "aan de beurt" bent met een nieuwe koppeling, bij welke km-stand is je laatste koppeling vervangen? Of zit de eerste er nog in?
Dat is bij de een ander als bij de ander he... Jij hebt dirkie niet zien/horen rijden
03 maart 2004 13:42
Met een Porsche moet je rijen hé ... dat ie dan ff iets sneller onderhevig is aan slijtage ... tja ... that's the name of the game ...
Nee nee ... ik weet nie precies hoe lang deze koppeling er al in zit ... jammer genoeg ... maar tothiertoe doorstaat ze de "koppelingstest" nog goed ...
03 maart 2004 14:35
Even de historie geraadpleegd: bij mijn 964 is de koppeling bij kmstand 88.000 vervangen
..... zit er nu dus zo'n 60.000 km in
.
03 maart 2004 15:53
Dirkie, geen historie bij de auto? Das niet zo goed.
03 maart 2004 16:59
Heeft iemand eigenlijk wel eens een 911 gezien met meer dan drie ton op de teller? Blok zou een levensduur hebben van 450.000 km toch? In het boek van Peter Morgan staat er zelfs eentje met vijf ton, maar meer dan drie ton heb ik nog nooit met eigen ogen gezien...
Grtz, Ruben
(gisteren mijn persoonlijke droomauto opgehaald, 1 van de allerlaatste 3.2's uit het overgangsjaar naar de 964, een zeer vertroeteld en onbedorven origineel exemplaar, met 90.000 km in 14 jaar
)
04 maart 2004 2:38
993 targa - gekocht 3.1/2 jaar geleden met 74,000 op de teller nu 100,000, geen revisie en nog niet nodig (hoop ik). Blok loopt, rijdt en ziet er uit als nieuw, poets ook net zo hard onder als boven de motorkap.
04 maart 2004 6:37
Ruben schreef:Heeft iemand eigenlijk wel eens een 911 gezien met meer dan drie ton op de teller? Blok zou een levensduur hebben van 450.000 km toch? In het boek van Peter Morgan staat er zelfs eentje met vijf ton, maar meer dan drie ton heb ik nog nooit met eigen ogen gezien...
Grtz, Ruben
(gisteren mijn persoonlijke droomauto opgehaald, 1 van de allerlaatste 3.2's uit het overgangsjaar naar de 964, een zeer vertroeteld en onbedorven origineel exemplaar, met 90.000 km in 14 jaar
)
Jep ... 1 keertje 993 ... van de huisarts het dorp hier verder ... wagen stond bij een plaatselijke 2e handshandelaar toen ik daar toevallig kwam binnenlopen ... en ik ben hier echt niet uit men nek aan t kletsen ... 508.000 km op de teller ...
Ga me nu niet vragen hoeveel revisies etc etc ... want daar weet ik echt nix van ... is ook niet mijn huisarts dus kan het hem niet ff vragen ... en het waren ook geen 50.800 km ...
En gefeliciteerd joh met die nieuwe aanwinst ... laat ons meegenieten ... FOTO'S
04 maart 2004 21:49
Ruben schreef:Heeft iemand eigenlijk wel eens een 911 gezien met meer dan drie ton op de teller? Blok zou een levensduur hebben van 450.000 km toch? In het boek van Peter Morgan staat er zelfs eentje met vijf ton, maar meer dan drie ton heb ik nog nooit met eigen ogen gezien...
Grtz, Ruben
(gisteren mijn persoonlijke droomauto opgehaald, 1 van de allerlaatste 3.2's uit het overgangsjaar naar de 964, een zeer vertroeteld en onbedorven origineel exemplaar, met 90.000 km in 14 jaar
)
Ik heb vandaag gereden in een 993 uit 1993 met 328.000 km. op de teller. Op de gierende versnellingsbak na reed de auto helemaal niet slecht. Het kan dus wél.
Erwin
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.