Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

onsteking afstellen 924CGT

13 nov 2005 19:29

Zoals jullie weten ben ik bezig om mijn P af te stellen. Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest om de onsteking af te stellen maar ik kom er niet echt uit!
Porsche 924Carrera GT heeft een turbo en moet ik dus vanaf het vliegwiel afstellen. Daar staan 3 tekens op. Ik moet volgens mij de middelste hebben (20 graden). Mijn eerste vraag is als ik hem af wil stellen op mijn vliegwiel, moet ik kijken naar de markeringen maar waar moeten deze markeringen gelijk aan liggen?
Klopt het ook dat wanneer ik mijn auto af stel op het vliegwiel, de timing op de krukaspoelie niet klopt?

Ook is het mij opgevallen dat als ik mijn gasklep vasthou (dus bijv. 25%), mijn K-Jetronic varieert. Waardoor hij dus onregelmatig loopt. Kan dit komen door mijn onsteking die hoogstwaarschijnlijk verkeerd staat?

Hoop snel van jullie te horen

Re: onsteking afstellen 924CGT

13 nov 2005 20:13

casper924CGT schreef:Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest om de onsteking af te stellen .....!


:shock:

casper924CGT schreef:Porsche 924Carrera GT heeft een turbo en moet ik dus vanaf het vliegwiel afstellen.

:roll:

casper924CGT schreef:Klopt het ook dat wanneer ik mijn auto af stel op het vliegwiel, de timing op de krukaspoelie niet klopt?


Ik heb ook deze zin meerdere keren gelezen maar kan hier geen antwoord opgeven omdat de vraag niet echt duidelijk is.


casper924CGT schreef:Ook is het mij opgevallen dat als ik mijn gasklep vasthou (dus bijv. 25%), mijn K-Jetronic varieert. Waardoor hij dus onregelmatig loopt. Kan dit komen door mijn onsteking die hoogstwaarschijnlijk verkeerd staat?


De k-jetronic varieert?? :roll:


Casper, als je morgen nou eens bij mij langs komt kun je alles eens vergelijken met een originele 937 in nieuwstaat.

Helaas kan ik jou nu niet beantwoorden omdat ik van een 937 de exacte gegevens niet uit mijn hoofd weet, alles daarover heb ik in de werkplaats liggen.

Erwin.

01 jan 2006 17:19

K-Jetronic varieert?

K-Jetronic is gewoon een benaming voor het mechanische inspuitsysteem, en die wordt geregeld door de gasklep en de luchtweger. Dit systeem is erg gevoelig en zal door veel zaken onregelmatig kunnen gaan lopen, bv door co verkeerd afgesteld, geen luchtfilter, of vervuild luchtfilter, lekkage tussen de luchtweger en het spruitstuk, geen goede brandstofdruk enz.

groetn joost

01 jan 2006 17:57

casper924cgt ik zou zeker op het aanbod van erwin ingaan.



robert

01 jan 2006 22:11

de 924 van hem rijdt tog al als ik mij niet vergis, hé casper?
Plaats een reactie