24 nov 2005 16:01
24 nov 2005 16:29
evh928GT schreef:Wat ik eigenlijk wil met mijn 928GT is dat zijn max vermogen bij de 7000 tpm heeft ipv 6200 tpm.
.
24 nov 2005 20:34
25 nov 2005 0:29
BlackLion schreef:doe je aan races
25 nov 2005 10:48
25 nov 2005 11:22
evh928GT schreef:Heeft er iemand ervaring met het verhogen van motorvermogen van een 928S4 of GT?
Wat ik eigenlijk wil met mijn 928GT is dat zijn max vermogen bij de 7000 tpm heeft ipv 6200 tpm.
Dan zou ik tevens meer vermogen moeten hebben, als ik de versnellingsbak niet aan pas.
Het moet moegenlijk zijn, denk ik (met beperkte kosten)
Tevens vind ik dat het vermogen van een 928S4/GT laag is ivm. een 928S.
Een 928S heeft al 300pk met maar 16 kleppen en een kleinere cilinder inhoud.
Dus dan valt de 320pk van een S4 nog al tegen vind ik.
Ook de 330pk van een GT.
2x zoveel kleppen en 500cc meer.
Het verschil tussen een golf II GTI en GTI 16v is al 27pk met maar 4 cilinders en 1800cc inhoud.
Dan zou je bij een V8 van een 928 dus al gauw 50pk verschil moeten zijn.
Wie weet er meer van, of wil er iets over kwijt?
Laat maar horen op de forum.
25 nov 2005 14:10
25 nov 2005 15:12
Roi schreef:"There is no substitute for knowledge" schreef iemand al eens.
25 nov 2005 15:30
25 nov 2005 16:27
25 nov 2005 16:41
02 dec 2005 0:24
05 dec 2005 0:14
08 dec 2005 18:47
08 dec 2005 19:08
evh928GT schreef:Wat jullie vertellen is allemaal waar, maar wat mijn doel is om mijn vermogen op een hoger toerental te leggen is:
De 300KM/H grens tehalen nu stopt het feest bij 275KM/H.
Met 800 RPM meer krijg je overigens nog geen zwevende kleppen of iets degelijks, wat wel helpt is andere nokkenassen en chip herschrijven.
Maar waar elke 928 last van heeft is niet genoeg frisse adem.
Dan kun je wel meer brandstof geven maar geen extra zuurstof heb je nog geen winst.
Wat nu kan is de chip herschrijven op de rollerbank en hierdoor ontsteking op aanpassen.
Dit geeft overigens 10% winst. (niet slecht)
De versnellingsbak aanpassen naar een grotere overbreniging heeft geen zin want bij 275km/h is het de wind die de pret stopt en dan wordt de top dus alleen maar lager.
Ps. een kopel van 430nm is mooi maar geeft mijgeen hoge top snelheid alleen het gevoel dat het hard vooruit gaat.
Maar 300kg lichter maken geeft meer efect. (maar dat is niet mijn doel)
(Ps weet wel waar de klepel hangt als ze de klokken luiden)
09 dec 2005 9:44
09 dec 2005 11:02
09 dec 2005 11:12
10 dec 2005 10:58
1972T schreef:Een kleinere maat banden monteren werkt ook niet.
Je snelheidsmeter meet het toerental van de uitgaande as in je versnellingsbak.
Bij max rpm rij je dus langzamer terwijl je teller gewoon 275 o.i.d aanwijst.
evh928GT schreef:De versnellingsbak aanpassen naar een grotere overbreniging heeft geen zin want bij 275km/h is het de wind die de pret stopt en dan wordt de top dus alleen maar lager.
10 dec 2005 12:41
10 dec 2005 13:05
thijzer schreef:Where does this all end?
10 dec 2005 14:06
10 dec 2005 14:14
thijzer schreef:Ik kan je zeggen dat de valveless pulsejet nog op de plank ligt als project. Gewoon voor de stoer. Maar die dingen maken een hoop herrie en niet zoveel thrust. Wel cool...
Dus daar eindigt het dus mee...
10 dec 2005 15:54
11 dec 2005 20:10