Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

V-snaar

07 maart 2004 18:39

Na een middag poetsen aan de Porsche (ja hij gaat steeds meer glimmen :D) , besluit ik ook maar een ritje over de A-12...ff lekker droogblazen, raampje stukje open en radio uit 8) .

Op weg naar huis merk ik dat het batterijlampje aanspringt en het toerental loopt op... :shock: ...wat nu weer ##??!!% f**k.

Auto aan de kant en kleppie open....snaar gebroken en op de koop toe, ook die van AC zit verdraaid...vandaar die stank in de auto "burned rubber" :twisted:

Iemand ervaring me het vervangen van V-snaren??

btw op weg naar huis toe, nog even zij aan zij gestaan met een BMW 850 bij de stoplicht, de bestuurder keek me aan met zo'n gezicht van "jouw koekblik blaas ik zo eruit"....hij had gelijk...kwilde wel, maar de P niet :!:

07 maart 2004 18:49

Jammer dat ik niet naast die BMW stond...... :drive: dan zag die alleen nog maar m'n :ass:

07 maart 2004 19:48

Toch niet verder gereden zonder v-snaar hoop ik. :shock:
Als je een niewe monteerd dan wel een originele. V-snaren bij de automaterialenzaken zijn altijd gecarteld en niet geschikt voor een 911, deze willen makkelijker kapot gaan. Of had je al zo'n snaar?

07 maart 2004 20:46

Hé Erwin,

Nee, de gebroken snaar is niet gekarteld, wel die van de AC en de luchtpomp. Moet nu overigens ook een nieuwe voor de AC kopen.

De snaar van de AC is waarschijnlijk door het knappen van die andere geraakt ofzo, hij zit er gedraaid op :shock: .

is dit klusje goed zelf te doen?

n.b. ben wel naar huis gereden, was gelukkig dicht bij huis.
Morgen op zoek naar snaren.

07 maart 2004 21:13

Bestellen bij Erwin's snelservice.
Snel, goedkoop en origineel Porsche :lol:

07 maart 2004 21:14

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe handig jij bent maar ik denk dat het goed te doen is.
Het is even lastig om de afstelshim's goed gemonteerd te krijgen bij de ventilatorsnaar. Doe dit zorgvuldig en bekijk goed hoe het moet. De spanning stel je af door meer of minder plaatjes tussen de twee poelie helften te monteren. De overgebleven plaatjes moet je tussen de poeliehelft en de drukring leggen. Denk er aan dat je het schroefdraad bij een SC snel beschadigd. Zet de moer normaal vast. Controleer of er geen afstelshim scheef zit als de klus geklaard is. Monteer nu de overige twee snaren. En natuurlijk originele van Porsche (deze zijn steviger en niet modern gekarteld)
Voor drie originele v-snaren ben je € 35.- kwijt.
Wil het niet lukken bel me maar voor info. (0521 511 268)

Groeten, Erwin

07 maart 2004 21:57

Toppie Erwin,

Ga morgenmiddag gelijk langs de Porscheboer -wittebrug- om een setje snaren te scoren.

btw heb jij die witte voor en zij knippers nog? (zitten de oranje lampie's erbij)

07 maart 2004 21:59

Heb ik altijd op voorraad liggen.

07 maart 2004 22:10

Prima ik stuur je ff een pm :wink:

10 maart 2004 19:16

Erwin bedankt voor je handige tip :!:

V-snaar zit erop met 4 shim's, en draait volgens mij nu goed rond.

Snaar van de luchtpomp heb ik op jouw advies eruit gehaald -scheelt weer wat peekaatjes.

Ga wel overigens de originele snaar voor AC kopen.

btw bij het eruit draaien van de poelie heb ik een dopsleutel op mijn bumper laten vallen :twisted: :twisted: f**k, gelijk een stukje lak eraf.

gr.

Bernardo

10 maart 2004 19:31

Bernardo schreef:btw bij het eruit draaien van de poelie heb ik een dopsleutel op mijn bumper laten vallen :twisted: :twisted: f**k, gelijk een stukje lak eraf.


Sh*^)§"t, ik leef alvast met je mee :cry:
Plaats een reactie