Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 jan 2006 22:39
Het is hier al eerder besproken misschien, maar heb nog een vraag voor de zekerheid: Ik weet niet 100% zeker welke olie er in mijn 964 zit, heb hem net 2 maanden. Als ik Olie wil bijvullen lijkt mij 10/40 goed, maar moet het dan minerale of synthetische olie zijn, of half/half?
06 jan 2006 22:46
Weernink schreef:... maar moet het dan minerale of synthetische olie zijn, of half/half?
Als het goed is zit er half-syntheet in, toch
.... als je je echt zorgen maakt - dan zou ik de olie in z'n geheel laten vervangen voor de juiste soort
Kan je het niet navragen bij de verkoper van twee maanden geleden
Ow
Welkom Weernink
Nu nog even de geschiedenis van jezelf en jouw 'verse' 964 (met begeleiding van wat foto's) hier posten
06 jan 2006 22:51
Olaf schreef:Weernink schreef:... maar moet het dan minerale of synthetische olie zijn, of half/half?
Als het goed is zit er half-syntheet in, toch
.... als je je echt zorgen maakt - dan zou ik de olie in z'n geheel laten vervangen voor de juiste soort
Kan je het niet navragen bij de verkoper van twee maanden geleden
Bij mij zat in de 3.2 half-syntheet
In de 964 echter, full syntheet!
Kan je het idd niet ergens navragen en/of nalezen in de factuur/facturen (iig die van de laatste beurt met oliewissel?)
Full-syntheet bijvullen bij half-syntheet is overigens (volgens mij) schadelijker dan andersom!
Anders, zoals Olaf al zei, voor de zekerheid alles vervangen!
06 jan 2006 23:30
"Alles" vervangen is een relatief begrip in een 911......
Als je aftapt komt er van de 12 liter maar 10 liter naar buiten.
Dus als je vervangt door een andere olie dan heb je dat 2 liter van de 12 liter afwijkende olie is.
Dan is gewoon een half litertje bijvullen minder gek dan het op het eerste gezicht lijkt....toch ?
Of ook de oliekoeler aftappen anders (leidingen lossen en weer vastzetten).
06 jan 2006 23:35
Kijk!
Gelukkig heb je daarom ook echte techneuten op het PF!
06 jan 2006 23:42
lindemans schreef:Dan is gewoon een half litertje bijvullen minder gek dan het op het eerste gezicht lijkt....toch ?
Afhankelijk van hoe vaak je dat halve litertje bij moet vullen
Als het maar een half litertje is zou ik niet eens de moeite nemen om het bij te vullen
Met alles bedoelde ik ook alles - dusse bijna 13 liter
07 jan 2006 13:59
Ik ben er inmiddels achter: Total Quartz 700o halfsynthetisch 10/40. Dit lijkt me goed toch?
07 jan 2006 21:40
Mijn advies; gaan voor VOLsyntheet, en dan is eerste keus Mobil 1 0W40 natuurlijk (maar Total heeft vast ook een goede volsyntheet)
Porsche heeft daarover nagedacht.....
07 jan 2006 22:22
Volgens mij hebben de meeste hier op het forum er Mobil 1 0W40 inzitten (ik ook). Maar ik zal altijd 1 soort olie gebruiken en niet met een ander merk gaan bijvullen.
08 jan 2006 11:54
Epicurus schreef:Porsche heeft daarover nagedacht.....
.... Ik zal zo toch nog maar eens kijken
Mobil S
is toch een half-syntheet
08 jan 2006 12:28
Olaf schreef:Mobil S
is toch een half-syntheet
Klopt. Officieel Mobil Super S.
08 jan 2006 12:45
Epicurus schreef:Mijn advies; gaan voor VOLsyntheet, en dan is eerste keus Mobil 1 0W40 natuurlijk (maar Total heeft vast ook een goede volsyntheet)
Porsche heeft daarover nagedacht.....
Mijn advies:
Vraag dit ECHT even goed na, voordat je
dit zou doen, zeker nu is gebleken dat er halfsyntheet in zat!
Ik heb namelijk altijd begrepen, dat als een motor jaren op halfsyntheet heeft gereden en je er dan volsyntheet in zou doen, dat je het risico loopt dat er "aanslag?" aan de binnenwand van de motor zou kunnen loslaten!!!
Misschien, dat één van de heren techneuten dit kan ophelderen?????
08 jan 2006 12:48
Rob Herfst schreef:Misschien, dat één van de heren techneuten dit kan ophelderen?????
Dirkie was ooit eens
van half naar vol gegaan
met als resultaat dat'ie overal waar maar rubber (of andere) afdichtingen zaten ging lekken
08 jan 2006 13:41
Volgens mij (heren techneuten correct me if I am wrong....) mag je bij halfsyntheet wel volsyntheet voegen. Problemen ontstaan bij semi-volsyntheet i.c.m. mineraal. Maar voor de duidelijkheid: ik ben voor (het zo VOLLEDIG mogelijk) aftappen en daarna vullen met Mobil 0W40.
Volgens mij ontstaan er dan geen problemen.
08 jan 2006 14:43
Hoe komt het toch dat Mobil 1 0W40 zo slecht verkrijgbaar is? Heb het nog nooit ergens kunnen vinden. Gelukkig tot nu toe nog niks hoeven bijvullen.
08 jan 2006 14:47
Butzi schreef:Hoe komt het toch dat Mobil 1 0W40 zo slecht verkrijgbaar is? Heb het nog nooit ergens kunnen vinden. Gelukkig tot nu toe nog niks hoeven bijvullen.
Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
08 jan 2006 14:58
Rob Herfst schreef:Butzi schreef:Hoe komt het toch dat Mobil 1 0W40 zo slecht verkrijgbaar is? Heb het nog nooit ergens kunnen vinden. Gelukkig tot nu toe nog niks hoeven bijvullen.
Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
Tank altijd bij Shell, dan ga ik maar eens op zoek naar een Esso station.
Jij hebt dus iig geen RMS probleem!
08 jan 2006 17:10
Rob Herfst schreef:Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
Kun je me vertellen bij welk Esso station? Ik bestel altijd bij Renntech, maar als ik het in de buurt kan krijgen.
08 jan 2006 17:18
WdePundert schreef:Rob Herfst schreef:Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
Kun je me vertellen bij welk Esso station? Ik bestel altijd bij Renntech, maar als ik het in de buurt kan krijgen.
Krijgen wordt wellicht een probleem, want dat is zelfs mij nog nooit gelukt en ik tank er toch wel wat litertjes op jaarbasis.....
Het is te koop bij Esso - Molenlaan - Rotterdam 24h
08 jan 2006 17:21
Hartelijk dank, Rob Herfst. Dat komt mooi uit. Een kennis van mij woont nl. in de Molenlaan.
08 jan 2006 17:44
WdePundert schreef:Ik bestel altijd bij Renntech, maar als ik het in de buurt kan krijgen.
Even de prijzen vergelijken
08 jan 2006 17:46
Erwin (Renntech) is zeker niet duur, maar daar komen wel altijd nog de verzendkosten bij.
08 jan 2006 18:31
Butzi schreef:Rob Herfst schreef:Butzi schreef:Hoe komt het toch dat Mobil 1 0W40 zo slecht verkrijgbaar is? Heb het nog nooit ergens kunnen vinden. Gelukkig tot nu toe nog niks hoeven bijvullen.
Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
Tank altijd bij Shell, dan ga ik maar eens op zoek naar een Esso station.
Jij hebt dus iig geen RMS probleem!
Butzi, jij tankt toch geen V-Power ?
08 jan 2006 23:05
Epicurus schreef:Butzi schreef:Rob Herfst schreef:Butzi schreef:Hoe komt het toch dat Mobil 1 0W40 zo slecht verkrijgbaar is? Heb het nog nooit ergens kunnen vinden. Gelukkig tot nu toe nog niks hoeven bijvullen.
Laatst gewoon bij de Esso gekocht, voor de zekerheid!
Tot op heden ook nog niets hoeven bijvullen!
Kreeg er wel een schitterende McLaren cap bij!
Tank altijd bij Shell, dan ga ik maar eens op zoek naar een Esso station.
Jij hebt dus iig geen RMS probleem!
Butzi, jij tankt toch geen V-Power ?
Nee hoor, hoezo? Volgens mij is daar in het verleden in een eerder topic al heel wat over gediscussieerd.
09 jan 2006 0:43
Mobil olie gewoon bij de quickfit halen. 7,95 per liter 10 w 40.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.