Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jan 2006 22:13
Weet iemand het nummer en of waar je de borgstift (asje) t.b.v de borging van het tandwiel onderaan de stroomverdeler van een 964 kan krijgen? Typisch Porsche of std. automaterialen spul?
Asje nog borgen met loctite???
Nog andere tips... van de week wil ik de boel weer in elkaar zetten...
Trouwens lastig om het kapje onderaan (ter bescherming van het lager) van de seconaire verdeler weer vast te krijgen. Nog tips???
23 jan 2006 14:11
Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren... volgens A-point tenminste en een specialist.
Wel raar omdat het snaartje "gewoon" een slijtdeel is.
Ik hoop dat er iemand is die mij wat info betreft het stifie kan geven, anders maar een nieuwe draaien...
23 jan 2006 17:16
MyFirst964 schreef:Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren...
Klopt. Ikzelf heb dat zojuist nog laten doen overigens, maar dat had een andere reden dan een kapot riempje.
Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?
23 jan 2006 18:51
Devils son schreef:Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?
Erwin Jansen van
Renntech in Steenwijk ook
IMO hoort het bij een van de (vele) onderhoudsbeurten om dat riempje te vervangen ... en sowieso te controleren
wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje
23 jan 2006 18:55
Olaf schreef:wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje
Ja, dus nooit enig risico mee genomen. Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan. Maar als het riempje op het verkeerde punt breekt, dan is de prijs van het complete onderdeel (in de € 600 ex BTW) peanuts vergeleken bij de schade...
23 jan 2006 19:04
Devils son schreef: Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan.
23 jan 2006 21:05
Olaf schreef:
Ik ken de foto, maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.
23 jan 2006 21:42
Heb hem toen ook vernieuwd, maar volgens mij was dit een ruilsysteem
Hoe zou dit bij een 993 zitten
Laatst bijgewerkt door
molen934 op 24 jan 2006 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
23 jan 2006 22:13
Devils son schreef:..... maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.
En dat is dus altijd
Stel dat de rotor stil is blijven staan op het verst van een contactvlak van de verdeelkap. Dan staat deze er maximaal 15 graden vanaf, wat ongeveer 10 millimeter betekend. Dat is een vonkbrug waar deze ontsteking echt geen probleem van maakt hoor!
Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken.
23 jan 2006 22:55
hallo
Frank Schmidt in Oss heeft hem vorig jaar bij mij ook vervangen gelijk met de motorrevisie zonder problemen.
anton964
24 jan 2006 10:08
Erwin schreef:Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken.
Hoe dan ook: niet altijd houdt een gebroken riempje in dat er zware motorschade ontstaat, maar dat neemt niet weg dat je beter voor de zekerheid het riempje om de zoveel jaar kan vervangen.
24 jan 2006 12:10
He MyFirst964,
Je bent lekker bezig met die 964 van je
(al heel wat topics..)
Er zijn inderdaad ruilsystemen voor, mijne dit jaar vervangen voor een nieuwe.
Zag de volgende link al eens:
Verteileruberholung
Voor €238,- ......moet bij de P-specialisten denk ik ook wel lukken.
Succes,
Roi
24 jan 2006 13:51
Thanks!
Ach ja, je blijft bezig he. Maar de meeste "problemen" zijn toch wel bekende 964 problemen... dus gelukkig niet echt een miskoop of zp. Ik heb hem pas een paar maanden... dus ff alles goed nalopen.
25 jan 2006 9:55
Hoi Roi!
Hoeveel was jij kwijt voor een ruilverdeler??? En bij wie?
25 jan 2006 16:01
Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.
nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:
Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).
Roi
25 jan 2006 16:45
http://www.type-911.co.uk/images/genera ... cement.htm
Hierin vermeldt de auteur dat de pin een standaard auto-onderdeel is.
25 jan 2006 20:51
Roi schreef:Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.
nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:
Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).
Roi
Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.
26 jan 2006 0:02
Erwin schreef:Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.
Hmmmmm, je zult het ongetwijfeld bij het rechte eind hebben, maar ik heb er geen + € 800,- voor betaald. Prijzen zijn neem ik aan weer gestegen en ......ik heb dus geen nieuwe
. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben, alhoewel....maar goed. Tís nie goedkoop. Ik heb deze eind 2004 besteld en in 2005 geplaatst.
Wat krijg je voor de "oude" in te ruilen onsteekunit dan terug Erwin?
Roi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.