Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
26 jan 2006 15:56
Goedendag,
Met name in verband met meer "geluid" lijkt het mij dat ik (dringend) een K&N luchtfilter moet plaatsen of zo'n lampenkapje. Ik geloof dat de lampenkap enkele extra PK's geeft.
Hebben jullie ervaring? wat hebben jullie gedaan?
groet Harm
26 jan 2006 16:39
Harm schreef: wat hebben jullie gedaan?
Luchtfilterdeksel eraf gehaald en 2 gaten erin gemaakt van ong 6 cm doorsnede....kosten nihil,geluid 1e klas
26 jan 2006 16:57
Gaten boren heb ik gelezen:
www.pelicanparts.com/techarticles/964_a ... pgrade.htm
Ik vraag me af of je daardoor niet minder PK's krijgt, omdat de lucht over het algemeen warmer zal zijn die wordt ingenomen.
MAAR, het geluid is dus top, wellicht dat ik dat dan maar moet gaan doen.
26 jan 2006 17:10
heb vaak gehoord dat mensen die gaten geboord hebben in het deksel van hun luchtfilter later weer op zoek gingen naar een dicht deksel.
ik zou gewoon een cuprohr (mooi diep geluid) of een g-bocht (mooi, maar iets rauwer geluid) of beide (mij een beetje te) monteren ipv een van je dempers.
Mijn persoonlijke voorkeur is K&N filter (geen conus) icm cuprohr op een 964.
Extra pk's van een luchtfilter in verhouding met die 250 die je er al hebt - forget it. Merk je niets van.
26 jan 2006 17:27
cuprohr heb ik al dus, K&N erbij en rijden maar, weet iemand waar ik (in de buurt van Den Haag) een K&N filter kan kopen?
26 jan 2006 17:30
Probeer even duston en Allard op de laan van meerdervoort.
26 jan 2006 17:36
Gizmo, DANK, ik zit al met een been in de auto!
26 jan 2006 17:40
Harm schreef:ik zit al met een been in de auto!
zeg dat nou
niet te hard
succes
26 jan 2006 17:42
wat ben jij snel Marco
26 jan 2006 17:55
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn, zaterdag ga ik een K&N luchtfilter plaatsen, eenieder dank.
26 jan 2006 21:01
hallo
als ik dat zo lees van die gaten zou je denken dat het zou moeten werken.
toch weet ik door veel aan brommers te hebben gesleuteld dat als je aa
je lucht filter gaat rommelen de boel alleen maar beroerder gaat lopen.
zou er dus zelf zomaar niet in gaan boren.
ben benieuwd op hier nog een technicus zit die hier een antwoord op weet.
als meer pk's wil dan moet je een andere auto om je luchtfilter doen
dat werkt veel beter.
anton964
26 jan 2006 22:08
Met die "gaten" rij ik al een tijdje. Eigenlijk bijna vanaf het begin (handmatig) aangebracht. Overigens met K&N filter. Geeft ook bij lage toeren (bij volgas) een wat dieper/voller geluid. Heb wel de indruk dat dit met name door de gaten komt en minder door het K&N filter. Minder lopen, niks van gemerkt (beter ook niet). Heb inmiddels een extra luchtfilterhuis zonder gaten. Maar niet omdat ik spijt ervan heb. Meer omdat ik die gratis kon meenemen. Dacht dat ik op langere ritten misschien eens wat rustiger/stiller wilde rijden. Tot op heden dus nog niet gebruikt.
27 jan 2006 13:55
Ik vind wel dat ze bij pelican parts de bramen van de geboorde gaten hadden mogen halen. Ziet er nogal slordig uit zo!
27 jan 2006 16:04
anton964 schreef:
toch weet ik door veel aan brommers te hebben gesleuteld dat als je aan
je lucht filter gaat rommelen de boel alleen maar beroerder gaat lopen.
Het blijkt wel uit jouw eigen post dat als je veel ervaring hebt met het één dat dit dan niet wil zeggen ........bla bla
Een brommer is een tweetakt en heeft een carburateur. Dus dit werkt met een geheel ander principe.
Jij kunt bij een auto altijd het luchtfilter weglaten, geen probleem voor het mengsel. En al helemaal niet bij een injectiemotor.
27 jan 2006 17:37
hallo
kijk daar hebben we wat aan.nu weten we dat je gerust in jelucht filter
kan gaan boren.
maar nu nog de vraag wat schieten we er mee op?
heeft het ook enig efect op het geluid of vermogen als je de gebogen bocht er af laat?het zit er toch ook allemaal niet voor niets op?
anton964
27 jan 2006 17:55
Een open luchtfilter in de motorruimte is niet zo'n goed idee; De lucht die de motor binnenpakt is warme lucht, daar deze een kleinere massa heeft voor hetzelfde volume, krijg je minder lucht, dus minder zuurstof binnen. Resultaat: vermogenverlies! Best lucht van buiten de wagen laten aanzuigen dus.
27 jan 2006 18:21
daar gaan we weer met dezelfde "gebakken lucht" discussie...theorie klopt maar hoe zuigt een standaard Porsche luchtfilter dan koude lucht aan. Bij mijn 993 zit het aanzuiggat (lekker woord trouwens), toch echt open en bloot in de motor ruimte, lekker in het hoekje, lekker warm en knusjes....
Ik heb wel eens een Land ROver gehad met zo'n slurf (in Gabon) maar dat was niet zo zeer om de warme lucht buiten te houden als wel het water, mocht je eens off road gaan....
27 jan 2006 18:38
Marcel schreef:daar gaan we weer met dezelfde "gebakken lucht" discussie...theorie klopt maar hoe zuigt een standaard Porsche luchtfilter dan koude lucht aan. Bij mijn 993 zit het aanzuiggat (lekker woord trouwens), toch echt open en bloot in de motor ruimte, lekker in het hoekje, lekker warm en knusjes....
Ik heb wel eens een Land ROver gehad met zo'n slurf (in Gabon) maar dat was niet zo zeer om de warme lucht buiten te houden als wel het water, mocht je eens off road gaan....
Dan is een standaard Porsche niet zo efficiënt als ie wel zou kunnen zijn. Het zou geen zicht zijn, maar een gat in je carosserie met daardoor de luchtinlaat, het liefst nog naar voren gericht (rijwind!), zou een merkelijk verschil maken.
Dit verhaal toepassen op een open K&N luchtfilter leert ons dat het dus niet zo veel verschil zal maken (qua vermogen), blijkbaar pakt de standaard Porsche z'n lucht al lekker warm binnen. Horen zul je'm wel!
27 jan 2006 18:49
dus conclusie, open lucht filter maakt geen bal uit wat betreft warme lucht etc......
27 jan 2006 19:03
Marcel schreef:dus conclusie, open lucht filter maakt geen bal uit wat betreft warme lucht etc......
Bij een Porsche waar de normale luchtinlaat ook in de motorruimte zit.
27 jan 2006 19:31
morgoth924 schreef:blijkbaar pakt de standaard Porsche z'n lucht al lekker warm binnen.
Ik weet niet of het zo is, maar door de spoiler zou het zo kunnen zijn dat er een luchtwerveling wordt opgewekt, waardoor er toch gewoon koele lucht kan worden gehapt door de Porsche...
27 jan 2006 19:37
maar de discussie ging over het effect van een open lucht filter en warme lucht, dan heeft een spoiler daar geen invloed op..
27 jan 2006 19:38
Bij een Porsche waar de normale luchtinlaat ook in de motorruimte zit.
Alle normale straat legale Porsche's dus......
Het zou geen zicht zijn, maar een gat in je carosserie met daardoor de luchtinlaat, het liefst nog naar voren gericht (rijwind!), zou een merkelijk verschil maken
Zoiets als deze op zijn dak heeft, ziet er niet uit imo en brengt met normale snelheden niet veel meer vermogen:
Laatst bijgewerkt door
Joost993 op 27 jan 2006 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.
27 jan 2006 19:38
Zelf ook lang over deze optie getwijfeld (zie luchtfilter forum NPC).
Denk niet dat het technisch veel uitmaakt, misschien wat meer geluid. Misschien meer kans op vuil etc..Het is eerder een gevoelskwestie. Zelf moeite om gaten in een goed werkende porsche te maken.
Die gaten zien er inderdaad niet uit.
27 jan 2006 19:46
Marcel schreef:maar de discussie ging over het effect van een open lucht filter en warme lucht, dan heeft een spoiler daar geen invloed op..
De spoiler bij de 911 heeft anders een gordijntje die volgens mij weldegelijk koele lucht in de motorruimte krijgt...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.