Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Vastgelopen blok...... wie weet raad???

10 feb 2006 5:46

Hallo iedereen !!
We hebben vandaag gesproken met de man die de Porsche in onderhoud heeft gehad en hij heeft een heel net aanbod gedaan om de Porsche van een goedlopend blok te voorzien, compleet met nieuwe filters, distributieriem etc. voor een hele nette prijs.... Ze krijgt totdat de reparatie klaar is een leenPorsche... Ik ben erachter gekomen dat de mensen die Porsche rijden een heel bijzonder slag mens is met heel veel interesse en gevoel voor hun "kameraad" Porscherijder. Ik wilde (ook namens mijn vriendin) iedereen heel hartelijk bedanken voor de tips en interesse en ik hoop tot ziens in de toekomst !! BEDANKT !!!




Mijn vriendin rijdt al een paar jaar in een rode Porsche 944 uit '81. Ze heeft m al opnieuw laten spuiten en voor een bom geld helemaal in orde laten maken. Haar "mannetje' had de wagen een paar dagen geleden opgehaald om de stuurbekrachtiging te reparen en toen hij m vanmiddag wilde terugbrengen, liep de motor in elkaar ... als ik t goed begrepen heb, is er een drijfstang door de onderkant van het blok heengeslagen . Tsja, de distributieriem was door hetzelfde "mannetje" een maand geleden vervangen... De schuldvraag is in dit geval wat lastig maar puntje bij paaltje.... er moet een ander blok in en geld is een schaars goed na al de reparaties van de laatste tijd. Vandaar mijn noodkreet... Wie weet er nog een goedlopend blok te koop voor haar autootje, een 944, 2,5 liter, 4 cylinder.... Het moet er eigenlijk ook meteen ingezet worden.... en tsja, voor een leuk prijssie... Ik weet dat het een hoop eisen zijn voor iemand met weinig knaken maar als je iemand weet die haar verder kan helpen, zou dat helemaal toppie zijn... Je kan me evt bellen op 06 - 53591658 of mailen op sir-bang-a-lot@zonnet.nl Alvast bedankt....
Laatst bijgewerkt door Gary op 10 feb 2006 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.

10 feb 2006 9:21

dat is mooi kl@#$ zo'n verhaal, veel succes



robert

10 feb 2006 9:21

klinkt als "mannetje is goedkoop" maar uiteindelijk toch "mannetje is toch duurkoop"...

10 feb 2006 9:54

Marcel schreef:klinkt als "mannetje is goedkoop" maar uiteindelijk toch "mannetje is toch duurkoop"...


Geef mij dan alsjeblieft het adres van jouw mannetje dat het uitlopen van lagers en stangen kan voorkomen...

10 feb 2006 10:05

Mooi shit,

Heb je al op www.porsche-944.nl (prikbord) gekeken c.q. dit bericht gepost?

succes

Roi

10 feb 2006 10:15

...toch niet vergeten de riem na te spannen?

10 feb 2006 11:07

Zwaar Kl :twisted: te dit verhaal, veel suc6 in ieder geval :!:

Gezien je e-mail adres heb je in ieder geval voorlopig wel wat anders te doen :wink:

10 feb 2006 11:15

EvR schreef:Gezien je e-mail adres heb je in ieder geval voorlopig wel wat anders te doen :wink:

Twas jou ook al opgevallen Eric! :mrgreen: :lol: :wink:

@ sir-bang-a-lot:
de meeste Porschespecialisten hebben wel ruilblokjes liggen voor een 944.
Volgens mij heb je voor 500-600 euro een ruilblok.
Dit moet volgens mij toch wel in een dag uit en in te bouwen zijn........
Ik weet alleen niet of ik dat weer bij dit "mannetje" zou laten doen!
Suc6!
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 10 feb 2006 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.

10 feb 2006 11:30

www.fgporsche.com

Heeft een motor die nog in de auto zit.

Lokeren, Belgiƫ.


Groeten
Laatst bijgewerkt door 924carreragt op 10 feb 2006 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.

10 feb 2006 11:33

probeer www.krabsc.nl deze heeft ook vaak veel 944 onderdelen en redelijk geprijsd!

10 feb 2006 11:58

Toch weer typisch...
We zijn altijd zo lekker bij de hand met zo'n goedkoop adresje
Maar gaat het fout, dan is het in eens een "mannetje" en gaat het over "schuldvraag"

Zoals "912" al aangeeft... Als je wilt weten of je drijfstanglagers er volgende week uit lopen, moet je bij Jomanda langs gaan en niet bij een monteur

Maar ik weet nog wel iemand die een motor heeft voor je, je kan hem mailen op: veel-voor-weinig@beunhaas.nl

10 feb 2006 12:23

Zoals "mannetje" beschreven door gary insinueert dat het een soort van Beun de Haas is wat nog verder versterkt wordt door het feit het hier een "low budget" auto betreft en geen erkende specialist, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.

Samengaande met het feit dat dit "mannetje" de week daarvoor de ditributieketting vervangen heeft en nu de "drijfstang door het blok geslagen is" wat weer iets heel naders is als een uitgelopen drijfstang lager geeft een beetje te denken, vandaar mijn opmerking.

Beetje monteur die een distributieketting vernieuwt hoort echt wel aankomen als het lager op zijn einde begint te lopen...(rrrrrrrrrrrr), zeker bij een wat warmere motor. Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn.

Maar alles is mogelijk....

10 feb 2006 12:40

Als de distributie niet in orde zou zijn geweest, dan mep je de kleppen door de cilinderkop, niet een drijfstang door het carter

Maar zoals je zegt... Alles is mogelijk 8)
maar om Beun daar nou meteen de schuld van te geven vindt ik een beetje een "cheap shot"

10 feb 2006 13:07

Gary,
Bedankt voor je e-mailtje...
Voor de duidelijkheid, eerst schrijf je:
Tsja, de distributieriem was door hetzelfde "mannetje" een maand geleden vervangen... De schuldvraag is in dit geval wat lastig


En dan zet je in je e-mail:
dat betekent dat ik de ellende niet bij haar moneur leg...


:roll:

Oh ja...
Als je dan niks te melden hebt, hou je onzin dan voor je...

Is goed, maar wil je me dan voortaan a.u.b. mailen op de-mijne-is-40cm@onzin.nl

Alvast bedankt & veel succes (vooral voor je vriendin)

10 feb 2006 13:10

leuk deze reacties allemaal :lol: :lol: :lol:

10 feb 2006 13:20

Hallo allemaal !!

Hartstikke bedankt voor de vele toffe reakties, en dat in zo'n korte tijd. Ik heb nog geen concrete oplossing gevonden maar ik verwacht dat t wel goedkomt dus als je nog ideeen of suggesties hebt, hoor ik t graag. Even voor de duidelijkheid. Ik geef niemand de schuld van deze ellende, ik wil alleen maar een beetje voordelige oplossing vinden...... Nogmaals bedankt en laat maar horen als je iets of iemand weet die kan helpen...

Greetz
Gary

10 feb 2006 19:45

Ik dacht dat er nog geen 944 was in 1981

10 feb 2006 20:13

martijn schreef:Ik dacht dat er nog geen 944 was in 1981


Jawel. Modeljaar 1982, maar leverbaar vanaf de herfst 1981.

11 feb 2006 3:05

Gary, dat aangepaste bericht klinkt al weer een heel stuk positiever 8)
Succes en ik hoop dat 't niet een al te grote financiele aderlating wordt...

11 feb 2006 22:11

Gary,

Ik heb een originele fabrieks ruilmotor liggen.
Deze komt bij johan v.d. Gugten vandaan (Porsche specialist), de bedoeling was deze in te bouwen in een 924S.
Alleen dit is er niet van gekomen, heb je interesse geef maar even een pb'tje.

11 feb 2006 23:22

Jeroen914 schreef:Als de distributie niet in orde zou zijn geweest, dan mep je de kleppen door de cilinderkop, niet een drijfstang door het carter

Maar zoals je zegt... Alles is mogelijk 8)
maar om Beun daar nou meteen de schuld van te geven vindt ik een beetje een "cheap shot"


misschien dat je me niet goed begreep. Wil niet zeggen dat door distributieriem de drijfstang door het carter heen gaat maar wel als een monteur een ketting vervangt en lager loopt op zijn einde hij dat eigenlijk wel behoort te horen want een lager loopt normaalgesporken niet van de ene op de andere dag uit zijn schaal. En als je dat dan hoort gan je niet alsnog een kettinkje vervangen... maar ja .. alles is mogelijk... :wink:

11 feb 2006 23:43

Marcel schreef:
misschien dat je me niet goed begreep. Wil niet zeggen dat door distributieriem de drijfstang door het carter heen gaat maar wel als een monteur een ketting vervangt en lager loopt op zijn einde hij dat eigenlijk wel behoort te horen want een lager loopt normaalgesporken niet van de ene op de andere dag uit zijn schaal. En als je dat dan hoort gan je niet alsnog een kettinkje vervangen... maar ja .. alles is mogelijk... :wink:



hij is niet van de ene op de andere dag net na de distributie gefaald
de distributie was tijdje terug voor zover ik begreep...

ik heb deze motor draaiend gehoord, en ik kon er niks aan horen.
geen getik, geen gerammel, geen gepiep

kheb al veel 44's gehoord , en er is meestal wel ergens een bijgeluid dat mij vreemd klonk , omdat vergeleken met een flat 6 , een grote 4 in lijn niet in balans is , vandaar de balans as, er is meer gefluit , en als ze koud zijn tikken ze meer... deze vond ik heel lekker klinken... schijn kan dus bedriegen want diezelfde dag in de soep, en die andere rijden nog allemaal, ondanks dat sommigen voor mij rare geluiden hadden, die ik in mijn 911 niet zou horen, of mij op zin minst een bang hart zou opleveren


ik kan ook zeggen dat het "mannetje" geen amateur is als 't op 44's komt
hij heeft een goeie reputatie op het 44 forum , ik heb mijn 911 gestald in zijn garage...en ben der al 2 jaar bezig met de restoratie en net een 44 gekocht van hem , want ik weet dat ie zijn garantie waarmaakt...
ok het is geen dealer, en de infrastructuur en organizatie is niet vergelijkbaar, planning is soms lange duur, maar das nu geen punt als je voor deftige prijzen bediend wordt.. als je alles meteen wil , en je vind het belangerijk dat het in een blinkende garage gebeurt, dan heb je de dealers... en dan betaal je er maar voor, persoonlijk vind ik het niet waard om te betalen voor meer bling, want ik werd met de nek aangekeken om dat ik met een 73'er bij de dealer langs ging voor onderhoud...


in dit geval , is de auto niet door hem verkocht, en de motor is niet door hem opengemaakt, en het is gewoon jammer dat dit gebeurt, maar je kan dit soort problemen niet voorzien... en het is altijd vervelend want je kan van beide kanten niet zwart op wit zeggen hoe het nu precies kwam.

Gary heeft al te kennen gegeven dat er een goede deal is voor gesteld..
als hetzelfde zou gebeuren met een auto die je bij de porsche dealer afgeeft voor onderhoud, dan zou je gewoon een voorstel tot herstelling krijgen, voor de volle prijs want de dealer heeft nu niks te garanderen op een niet vers gereviseerde motor...

Gary , je hebt mijn email ontvangen , ik was die dag in die garage om aan mijn 911 te werken , en om zelf een 944 te kopen...onfortuinlijke dag, want mijn 911 viel 2 km van de garage stil met een kapotte coil, en we moesten die slepen, en later die dag viel de 944 van jou vriendin redelijk catastrofaal uit... en het was weer slepen , in hagel en wind...

tragische toestand, maar het was niet voorspelbaar

12 feb 2006 2:51

Hey !! Ik kan inderdaad in alle eerlijkheid zeggen dat haar "mannetje" de hele zaak supernetjes gaat oplossen voor een zeer schappelijke prijs. Hij was zelf ook zeer ontdaan over de hele business en ik hoorde meteen dat 'ie dat ook serieus meende. Ik vertrouw hem voor de volle 100 procent en hij zal ook zeker het onderhoud van de 944 behouden !! Toch wil ik nog een keertje iedereen bedanken voor de tips en de steun. Als er weer wat aan de hand mocht zijn, weet ik jullie te vinden !! Jij ook bedankt, stijn !!

Greetz
Gary
Plaats een reactie