Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 maart 2006 18:24
Ik heb laatst hier eens gelezen dat die krengen nogal blijven doorlopen, wel-is-waar beroerd bij een versprongen distributieriem..
Vanmiddag was ik ff naar malden gereden (15 km), mijn auto had 4 dagen stil gestaan, was starten en lopen direct. En niet op 3 poten lopen of iets.
Toen ik weg reed in malden (4 uur later) hoop relais geklik en gedoe, en een beroerd draaiende motor met gevoelige IMS Lager in de uitlaat het gevolg.
Nu gaan er 2 dingen door mijn hoofd heen:
-Kapotte bougie of ergens in de vonk
-Versprongen riem?
morgen ga ik wel de bougies vervangen (had al nieuwe liggen gelukkig) en de timing + vonk controleren..
02 maart 2006 19:51
Riem check is eenvoudig: zaklamp op de krukas richten en BDP zoeken. Op het bovenste wiel zie je het zo.
Heb vandaag ook lekker gereden in het zonnetje... Niks geen geplof!
02 maart 2006 22:40
thijzer schreef:Riem check is eenvoudig: zaklamp op de krukas richten en BDP zoeken. Op het bovenste wiel zie je het zo.
Heb vandaag ook lekker gereden in het zonnetje... Niks geen geplof!
Ja ga ik morgen ook doen, ik heb tijdens de koppaking-reparatie de TDC markering met een kalk-stift goed zichtbaar gemaakt dus dat heeft weer z`n voordeel
Ook ga ik de bougies vervangen, en dan ff test rijden + gelijk zink-spray halen en Spuit tectyl (of andere sealant) om de accu bak een beurtje te geven.
03 maart 2006 0:09
Ja, roest moet je meteen grondig aanpakken. Alles weghalen en dan fatsoenlijke primer nemen, goed drogen en dan in de kleur spuiten. Geen rommel gebruiken.
Overigens lijkt het me stuk dat je riem een tand verspringt. Als hij genoeg gespannen is, dan moet je wel erg veel kracht ontwikkelen om 'm te laten springen.
Moet ik niet echt zeggen want 911 van mijn baas had een ketting die de nokkenas bedient die een stukje opschoof. Twee klepstoters naar de eeuwige jachtvelden de dag voor racen op Spa. Gelukkig alleen de stoters en met wat werk weer verholpen. Op circuit niet veel plezier gehad na een gesprongen olieslang...
Maar goed, je blijft zo bezig. Vandaag even wat kennis opgedaan aangaande de renovatie dit voorjaar. Moeten een paar spots worden weggewerkt en het ergste is een roestplek onder de lak op de motorkap. Moet ik dat hele ding gaan spuiten en dat wordt dus eerst oefenen. Verder nog wat steenslag aan de onderzijde zichtkant en dat was het weer.
Vergat ik te melden dat ik nieuwe gasveren voor de motorkap op ebay had gekocht? 35 euri met verzenden en al voor 2 van die dingen (80 euri bij Heuts) en de motorkap gaat weer van alleen. Stok met tiewrap vastgezet voorgoed. Aanradertje dus.
Ben er helemaal ondersteboven van, hoewel het een simpel onderdeel is...
03 maart 2006 14:17
vanochtend ff de bougies eruit gedraaid en alle 4 vervangen.
Cylinder nummer 3 (getelt van de distributieriem af) was nogal vet, wat me op viel was dat de bougie-dop niet lekker zat, waarschijnlijk los getrild of iets. Maar dat heb ik gister niet mogen ontdekken toen ik bij het stoplicht ff onder de motorkap had gekeken.
Hij loopt iedergeval weer netjes!
Vanmiddag ga ik de accu bak opknappen, ook uit voorzorg de bak aan de andere kant, want daar zit immers de zekering kast onder en aangezien dit type auto`s erg storings gevoelig zijn m.b.t vocht..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.